ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84035
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۴۲
  • 239 بازدید
  • ارسال توسط :
چرا جامعه جهانی نگرانی‌های سعودی درباره دریانوردی جهانی در باب‌المندب را جدی نگرفت؟

چرا جامعه جهانی نگرانی‌های سعودی درباره دریانوردی جهانی در باب‌المندب را جدی نگرفت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» نوشت: عربستان سعودی ارسال محموله‌های نفتی خود را از طریق باب‌المندب و دریای سرخ، بعد از توقف یک هفته‌ای و پس از آن‌که ریاض جنبش انصارالله یمن را به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» نوشت: عربستان سعودی ارسال محموله‌های نفتی خود را از طریق باب‌المندب و دریای سرخ، بعد از توقف یک هفته‌ای و پس از آن‌که ریاض جنبش انصارالله یمن را به حمله به دو نفت‌کش در نزدیکی سواحل یمن متهم کرد، ازسر گرفته است. انصارالله این اتهام را رد و تأکید می‌کند که آنها موشک‌هایی به ناو جنگی سعودی شلیک کردند.

دکتر «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی در بیانیه‌‌ای اعلام کرد، تصمیم به ازسرگیری صادرات نفت از طریق تنگه باب‌المندب به سمت کانال سوئز بعد از آن انجام شد که ائتلاف تمامی تدابیر امنیتی لازم را برای کاستن از خطرات علیه کشتی‌های ائتلاف، که از این تنگه عبور می‌کند، اتخاذ کرده است، ولی وی ماهیت این تدابیر را مشخص نکرده است.

روایت رسمی عربستان سعودی درباره هدف قرار گرفتن دو نفت‌کش مورد اهتمام جامعه جهانی قرار نگرفت؛ چرا که این اعلامیه با شک و تردیدهای بسیاری همراه شده حتی دریانوردی جهانی در تنگه باب‌المندب را به شکل چشمگیر تحت‌الشعاع قرار نداده است. از سوی دیگر، عربستان سعودی هیچ‌گونه تصویر از نفت‌کش‌های هدف قرار گرفته، که مدعی شده است، یکی از آنها خسارت خفیفی دیده است، منتشر نکرده است.

صادرات عربستان سعودی نیز به دلیل تصمیم به توقف عبور نفت‌کش‌ها از طریق تنگه باب‌المندب، به شکل چشمگیری تحت تاثیر قرار نگرفته است؛ چرا که حجم این صادرات روزانه بیش از 800 بشکه نیست و می‌توان آنها را از طریق خط لوله «الجبیل» و «ینبع» در شمال دریای سرخ ارسال کرد که بیشتر این نفت‌کش‌های عربستان به آسیا و مشخصا چین و ژاپن منتقل می‌شوند.

جنبش انصارالله یمن توقف دو هفته‌ای تمامی حملاتش در دریای سرخ را به عنوان اقدامی برای نشان دادن حسن نیت، اعلام کرد و همچنین موافقت کرد که در نشست صلحی، که «مارتین گریفیث» فرستاده ویژه سازمان ملل خواستار برگزاری آن در ژنو شده است، مشارکت کند.

تنها راه برای تامین دریانوردی جهانی در دریای سرخ و تامین حمایت از نفت‌کش‌های عربستان سعودی و دیگر کشورها در این مسیر، متوقف کردن این جنگ است که هرگز ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات نمی‌تواند آن را از لحاظ نظامی به نفع خود یکسره کند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن