ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 84135
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۵۸
  • 502 بازدید
  • ارسال توسط :

حال و هوای مردم نجف‌آباد در سالروز اسارت و شهادت شهید محسن حججی + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، یک سال از شهادت مردی گذشت که دنیا با نامش، ایثارش و شجاعتش آشناست. شهید محسن حججی از همان روزی که به اسارت خون خوارهای داعش درآمد بزرگی و شجاعتش زبانزد خاص و عام شد اما ناجوانمردانه به شهادت رسیدن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، یک سال از شهادت مردی گذشت که دنیا با نامش، ایثارش و شجاعتش آشناست. شهید محسن حججی از همان روزی که به اسارت خون خوارهای داعش درآمد بزرگی و شجاعتش زبانزد خاص و عام شد اما ناجوانمردانه به شهادت رسیدن او دل همه را به درد آورد.

شهید محسن حججی 21 تیر ماه 1370 در شهرستان نجف آباد به دنیا آمد. او فعال فرهنگی و بسیجی بی حاشیه‌ای بود که مردم شهرستان نجف آباد او را خوب می‌شناختند. مردی که با شرکت در اردوهای فرهنگی و جهادی تمام تلاشش را برای کمک به دیگران به کار می‌بست، او عاشق ولایت و اهل بیت (ع) بود به گونه‌ای که تمام زندگی‌اش تحت تاثیر آنها بود و راه و شیوه آنان را دنبال می‌کرد.

شهید محسن حججی در لشگر 8 نجف اشرف فعالیت داشت و به شهید حاج احمد کاظمی علاقه بسیاری داشت به طوری که این شهید بزرگوار را الگوی خود در زندگی قرار داده بود و پدر و همسر شهید نیز از علاقه بسیار او به شهید کاظمی می‌گفتند.

شهید حججی به دلیل علاقه بسیارش به اهل بیت (ع)، زمانی که متوجه شد حرم حضرت زینب (س) در خطر است عزم رفتن به سوریه کرد، برای این رفتن هم به دست و پای پدر و مادرش افتاد و از آنها حلالیت خواست.

فیلمی که از این شهید قبل از رفتن به سوریه موجود است نشان از تواضع و احترام بسیار زیادی دارد که محسن برای خانواده‌اش قائل است. همسر شهید حججی نیز با متانت و صبوری بسیار شهید را در تمام مراحل این عشق الهی همراهی می‌کرد.

سرانجام محسن حججی به سوریه رفت و شجاعانه با تروریست‌های داعشی مبارزه کرد تا اینکه 16 مرداد سال 96 به اسارت در آمد و پس از دو روز اسارت و شکنجه‌های فراوان به دست خونخوارهای داعش به شهادت رسید.

شهید حججی دو روز اسیر داعشی‌های منفور بود و در این دو روز شکنجه‌های فروانی تحمل کرد اما شجاع بود و هرگز در برابر آنها سر خم نکرد. او نمونه بارز مردانگی، شجاعت و به فرموده مقام معظم رهبری "حجت خدا بر روی زمین" بود.

امروز سالروز اسارت شهید حججی است

مردم شهرستان نجف آباد از همان روز اسارت شهید حججی او را در یادها و خاطره‌های خود زنده نگه داشته‌اند، اما این روزها در تکاپو هستند تا در مراسم سالگرد شهادت او حضور پیدا کنند.

مردم نجف آباد با حضور در یادمان شهید حججی باری دیگر به این شهید نشان می‌دهند که چقدر به او ارادت دارند و همیشه کنارش هستند.

ابوالفضل کریمی، نوجوان 17 ساله‌ای که بر مزار شهید حججی نشسته و قرآن می‌خواند، در حالی که بعض خود را فرو می‌خورد به خبرنگار تسنیم گفت: اصلا نمی‌دانم برای شهید حججی از چه واژه‌هایی استفاده کنم، او خیلی شجاع و نترس بود. هر کسی نمی‌تواند در برابر آن حیوان‌های پست اینطوری مقاومت کند و شجاع باشد. شهید حججی را نه تنها ما نجف آبادی‌ها خوب می‌شناسیمش بلکه تمام دنیا او را می‌شناسند و از این همه بزرگی و شجاعتش در حیرت هستند.

عارف که کنار ابوالفضل نشسته بود نیز گفت: امروز اولین سالگرد به اسارت درآمدن شهید حججی است، من و دوستانم به همین منظور به یادمان شهدا و بر مزار شهید حججی آمدیم، البته سعی می‌کنیم ماهی دو بار به اینجا بیاییم اما امروز به خاطر سالگرد اسارتش آمده‌ایم. درست است که او شجاع بود و تمام مردم به حالش غبطه می‌خورند اما دلم برای مظلومیتش می‌سوزد؛ خیلی آزارش دادند، شکنجه‌اش کردند و خیلی دردناک او را به شهادت رساندند.

اشک از چشمانش جاری می‌شود. به گریه می‌افتد. از کنارش می‌روم تا با دوستانش کنار مزار شهید حججی به گفت‌وگو با شهید بپردازند و آرام شوند.

شهید حججی فرزند تمام ایران است

خانم صادقی از شهروندان سالمند شهرستان نجف آباد است، او هم بر سر مزار شهید حججی آمده است، صبر کردم تا نمازش را بخواند. پس از نماز گوشه ای نشست و قرآن به دست گرفت. قبل از اینکه شروع کند از او در مورد شهید حججی پرسیدم. او گفت: شهید حججی فرزند تمام ایران است و فقط به خانواده خودش تعلق ندارد؛ ما همه او را دوست داریم و به او و خانواده‌اش ارادات داریم. خوشا به سعادت پدر و مادرش که چنین فرزندی تربیت کردند.

وی افزود: یک سال از شهادت محسن عزیز گذشت و این مرد بین مردم خیلی بزرگتر و محبوب تر شد، او  محبوب ماند به خاطر اینکه متواضع بود، هیچ وقت اهل ریا نبود و هرکاری می‌کرد به خاطر رضای خدا و اهل بیت (ع) بود.

مزار شهید حججی حال و هوای همه را عوض می کند

زنی جوان است که با فرزندش به یادمان شهدا آمده است، به مزار شهید حججی می‌رود، فاتحه‌ای می خواند و سپس قرآن را باز می‌کند، از او در مورد شهید حججی و اینکه چرا به اینجا آمده است می‌پرسم، می‌گوید: امروز را به خاطر سالگرد اسارت شهید آمده‌ام، می‌خواهم برایشان قرآن بخوانم تا آرامش بیشتری بگیرند. اما در مجموع هر ماه به اینجا می‌آیم. خیلی دوست دارم که بیشتر بیایم اما متاسفانه نمی‌توانم. یادمان شهدا و مزار شهید حججی حال و هوای همه را عوض می‌کند، آدم اینجا احساس سبکی می‌کند.

وی افزود: پسرم 4 سال دارد، خیلی بازیگوش است اما شاید باروتان نشود که تنها جایی که کنارم آرام می‌نشیند و سکوت می کند کنار مزار شهید حججی است، شاید برای این است که قصه‌ای از این شهید برایش گفته‌ام که او را خیلی دوست دارد.

آمادگی شهر برای برگزاری نخستین سالگرد شهادت

مردم شهرستان نجف آباد خود را برای برگزاری نخستین سالگرد شهادت محسن حججی آماده می‌کنند. بنیاد شهید این شهرستان همراه با هیئت‌های مذهبی و فرهنگی برنامه‌هایی برای 18 و 19 مرداد در نظر گرفته‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نجف آباد در این مورد به خبرنگار تسنیم گفت: دو ویژه برنامه به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید محسن حججی در یادمان شهدای شهرستان نجف آباد برگزار می‌شود.

عطاالله شریعتی نیا افزود: بعداز ظهر روز پنج شنبه 18 مرداد ماه در یادمان شهدای شهرستان نجف آباد ویژه برنامه‌ای با حضور برخی از هئیت‌های مجموعه‌های فرهنگی و خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: دعای ندبه سراسری نیز روز جمعه 19 مرداد ماه با حضور مسئولان و مردم از سراسر استان و حتی کشور در یادمان شهدای این شهرستان برگزار می‌شود. مداح روز جمعه و مراسم دعای ندبه "حاج سعید حدادیان" است.

برگزاری شب شعر شهید حججی

شب شعر شهید محسن حججی با حضور محمد مهدی سیار، شاعر و ترانه سرا و جمعی از شاعران جوان اصفهان و نجف آباد 15 مرداد ساعت 18:30 در یادمان شهدای نجف آباد برگزار خواهد شد.

در این مراسم جمع کثیری از شاعران و مردم هنر دوست استان اصفهان حضور دارند و یاد و خاطره شهید حججی را گرامی می‌دارند.

امروز سالروز به اسارت درآمدن شهید محسن حججی است، هیچ کس از یاد نمی‌برد دو روزی را که محسن در چنگال بی‌رحم تروریست‌های داعش بود. همه دعا می‌کردند و از خداوند صلاح و تقدیر را درخواست می‌کردند.

در نهایت شهید حججی زمین و دنیا را تاب نیاورد و آسمانی شد. پس از شهادت محسن حججی بسیاری از نوجوانان و جوانان پیرو راهش شدند و داستان زندگی‌اش را دنبال کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن