ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84294
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۴:۰۹
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
موشک یمنی سعودی ها را هدف قرار داد

موشک یمنی سعودی ها را هدف قرار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، «الاعلام الحربی» گزارش داده حمله نیروهای انصارالله با یک فروند موشک بالیستیک کوتاه‌برد انجام شده، اما هنوز به جزئیات بیشتری از این عملیات اشاره نکرده است.   یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله روز سه شنبه نیز مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی را در پادگان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

«الاعلام الحربی» گزارش داده حمله نیروهای انصارالله با یک فروند موشک بالیستیک کوتاه‌برد انجام شده، اما هنوز به جزئیات بیشتری از این عملیات اشاره نکرده است. 

 یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله روز سه شنبه نیز مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی را در پادگان «عمبره» واقع در ساحل غربی هدف قرار دادند.

منابع یمنی گزارش دادند راکت شلیک شده از پهپاد، دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده و در پی آن انفجار مهیبی رخ داد. 

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله شنبه هفته جاری نیز با استفاده از پهپاد تهاجمی «قاصف۱»، پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» واقع در جنوب غربی عربستان را هدف قرار دادند.

توان عملیات‌های پهپادی-موشکی ارتش یمن از اواخر سال ۱۳۹۵ پس از ساخت و رونمایی پهپاد تهاجمی «قاصف -۱» افزایش پیدا کرده است.

«قاصف۱» با ماموریت تهاجمی و سه پهپاد شناسایی «راصد»، «رقیب» و «هدهد۱» چهار پهپادی هستند که وزارت دفاع یمن سال گذشته اسامی آنها را اعلام کرد.

یمن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انگلیس و فرانسه برخوردار است. 

طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

حملات ائتلاف سعودی به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. 

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن