ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 84341
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
  • 139 بازدید
  • ارسال توسط :
جزئیات برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت "محسن حججی" در نجف‌آباد اعلام شد

جزئیات برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت "محسن حججی" در نجف‌آباد اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سال گذشته در چنین ایامی خبر شهادت یکی از مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها در رسانه‌ها منتشر شد و به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب غوغایی در کشور ما به‌پا کرد. شهید محسن حججی سال ۱۳۷۰ در شهرستان نجف‌آباد دیده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سال گذشته در چنین ایامی خبر شهادت یکی از مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها در رسانه‌ها منتشر شد و به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب غوغایی در کشور ما به‌پا کرد.

شهید محسن حججی سال ۱۳۷۰ در شهرستان نجف‌آباد دیده به جهان گشود، او جوانی متین، آرام و بی‌حاشیه بود و همین‌ها هم سبب شد تا مردم زمانی او را بشناسند که به‌شهادت رسیده باشد.

محسن حججی اهل کتاب، فرهنگ و اردوهای جهادی برای کمک به مستضعفان بود و عاشق ولایت و ائمه(ع)، خصوصیاتی داشت که سبب شد خداوند به او توجه بیشتری کرده و او را به آرزویش که شهادت بود برساند.

شهید حججی علاقه بسیاری به شهید کاظمی داشت به‌طوری که وارد مؤسسه‌ای به همین نام شد تا در آنجا به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خود بپردازد، شخصیت شهید حججی به‌گونه‌ای بود که دوستداران زیادی داشت، اخلاق خوب و متینش و ایمان راسخی که داشت سبب شده بود دوستان زیادی حتی میان نوجوانان داشته باشد.

اما سال گذشته بود که محسن حججی در نبرد با تروریست‌های داعش و در راه آرمان و اهدافش به درجه رفیع شهادت نائل شد، حتی نحوه شهادتش نیز همان‌گونه بود که خودش آرزو داشت و این شهادت نه‌تنها میان مردم ایران که در تمام دنیا پیچید و مردم دنیا برای مظلومیتش اشک ریختند.

۱۸ مرداد یادمان شهدای نجف‌آباد نخستین سالگرد شهید حججی

این روزها مردم شهیدپرور نجف‌آباد و استان اصفهان آماده برگزاری نخستین سالگرد شهادت این شهید عزیز، شهید محسن حججی می‌شوند، به همین منظور و برای کسب اطلاع از جزئیات این مراسم با سردار سیف‌الله رشیدزاده؛ مسئول ستاد مردمی بزرگداشت شهدای مدافع حرم نجف‌آباد و دبیر اجرایی این مراسم گفت‌وگو کردیم تا در جریان کامل برنامه‌ها و مراسم‌های تدارک‌دیده‌شده باشیم.

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت شهدای مدافع حرم نجف‌آباد پیرامون برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید حججی گفت: مراسم نخستین سالگرد شهید عزیز شهید حججی پنج‌شنبه هفته جاری ۱۸ مرداد از ساعت ۱۷:۳۰ در محل مزار شهید برگزار خواهد شد.

سردار رشیدزاده افزود: این مراسم به‌صورت مردمی و با حضور و کمک امام جمعه نجف‌آباد و مشارکت ارگان‌های دولتی و غیردولتی و عموم مردم شهرستان برگزار می‌شود. سخنران این برنامه حجت‌الاسلام پناهیان و مداحان برنامه آقایان حاج مهدی سلحشور و سیدرضا نریمانی هستند.

برگزاری دعای کمیل پس از نماز مغرب

وی ادامه داد: در طول مراسم هم برنامه‌های سمعی بصری مختلفی اجرا خواهد شد و ان‌شاءالله پس از نماز مغرب و عشاء دعای کمیل قرائت خواهد شد. در حاشیه مراسم هم غرفه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی از جمله غرفه قلم‌زنی، اذن دخول حرم حضرت زینب سلام الله علیها، غرفه ویژه کودکان و موضوعات فرهنگی دیگر، پذیرای شرکت‌کنندگان عزیز در مراسم هستند.

دبیر اجرایی مراسم نخستین سالگرد شهید حججی با اشاره به حضور حداکثری مشتاقان این شهید و تدابیر اندیشیده‌شده، اظهار داشت: هم در فضای شهری و هم در فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی اقداماتی صورت گرفته است. در فضای مجازی اقداماتی نظیر تولید و نشر کلیپ، موشن‌گرافیک، عکس‌نوشته و پوستر انجام شده است و در فضای شهری ایستگاه‌های صلواتی و ماشین‌نویسی برپا شده و پوسترهای شهید در سطح شهر نصب شده است.

وی افزود: در ضمن در تلاش هستیم با همکاری مسئولین محترم صدا و سیمای استان، مراسم به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش شود.

۵۰ دستگاه اتوبوس برای ایاب و ذهاب عزاداران

سردار رشیدزاده راجع به تسهیلات برای حضور بی‌دغدغه مردم گفت: برای این منظور ضمن هماهنگی مزار شهدای نجف‌آباد، خیابان‌های اطراف نیز با هماهنگی‌های صورت‌گرفته برای استقرار شرکت‌کنندگان در مراسم در نظر گرفته شده است. هم‌چنین حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس از نقاط مختلف سطح استان جهت ایاب و ذهاب مردم عزیز اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: امکان اسکان شبانه عزیزانی که از شهرهای دور در این مراسم شرکت می‌کنند نیز فراهم شده است که با هماهنگی از قبل می‌توانند از این مکان‌ها استفاده کنند. همه عزیزان در تلاش هستند که این مراسم، با عظمت و شکوه و در شأن شهید عزیز، شهید حججی برگزار شود. امید داریم این مهم به‌لطف حق‌تعالی و با عنایت ویژه اهل‌بیت علیهم السلام به‌بهترین نحو محقق بشود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن