ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 84383
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۶:۲۴
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
تاکنون ۶۰ هزار زائر ایرانی وارد عربستان شده اند

تاکنون ۶۰ هزار زائر ایرانی وارد عربستان شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه اجتماعی برنا ،  حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نزدیک به ۶۰ هزار نفر از زائران ایرانی از ۲۷ تیرماه تاکنون وارد سرزمین وحی شده اند. او با اشاره به اینکه تعداد زائران مدینه قبل که وارد عربستان شده اند حدود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه اجتماعی برنا ،  حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نزدیک به ۶۰ هزار نفر از زائران ایرانی از ۲۷ تیرماه تاکنون وارد سرزمین وحی شده اند.

او با اشاره به اینکه تعداد زائران مدینه قبل که وارد عربستان شده اند حدود ۳۷ هزار نفراست، افزود:  از این تعداد حدود ۲۹ هزار نفر بعد از ۶ روز حضور در مدینه، شهر پیامبر را به سمت مکه مکرمه ترک کرده اند.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت بیش از ۲۰۰ کاروان زائران ایرانی بعد از احرام بستن در مسجد شجره با ۶۶۸ اتوبوس به سمت مکه رهسپار شده اند.

محمدی با اشاره به اینکه پروازهای مدینه قبل تا روز ۱۹ مرداد ادامه دارد، افزود: در حال حاضر حدود ۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مدینه منوره حضور دارند که در روزهای آتی عازم مکه می شوند.

او گفت: تاکنون حدود ۲۳ هزار زائر ایرانی نیز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و بعد از احرام بستن در جحفه عازم مکه مکرمه شده اند.

رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه امسال بیش از ۸۶ هزار ایرانی در موسم حج حضور دارند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل نیز برای امور اجرایی عازم سرزمین وحی شده اند.

*برگزاری مراسم سالگرد شهید حججی در مکه

نخستین مراسم سالگرد شهادت شهید محسن حججی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جوار بیت الله الحرام برگزار شد.

در این مراسم که خانواده شهید حججی،مسئولان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شمار زیادی از زائران حرم خدا حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، در سخنانی شهید را حیات دهنده به جامعه توصیف و تصریح کرد: شهید حججی درختی پابرجاست که تا ابد خزان نخواهد شد.

او شهدا را برندگان حیات بشری خواند و افزود: این شهدا حرکت صعودی تدریجی نداشتند بلکه با پریدن به عالم بالا خط سیر وصال به پروردگار را نه به صورت افقی که به شکل عمودی طی کردند.

این استاد اخلاق جامعه را رهین خون شهیدان دانست و افزود: امثال شهید حججی بودند که این کشور را نجات دادند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه نام و یاد افراد با مرگ شان از ذهن ها پاک می شود افزود: همانگونه قران می فرماید:”کل من علیها فان ” همه چیز رفتنی و نابود شدنی است جز دو طایفه، یکی علمای عامل و دیگری شهدای در راه خدا.

او افزود: شهید حججی سرباز سرافرازی است که اگر قرن ها بگذرد به وعده قرآن زنده است و نامش از یادها محو نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه در پایان فداکاری شهیدان، جانبازان وایثارگران را باعث عزت ملت ایران دانست و گفت: این ایثار باعث شده که ما امروز اینجا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، از زائران خواست قدر این سفر معنوی را بدانند و برای همه ملت ایران دعا کنند.

این مراسم باشکوه، با نوای ذاکر اهل بیت (ع) حاج مهدی سماواتی و قصیده ای درباره مقام شهید و روضه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به پایان رسید.

*حضور پرشور زائران ایرانی در محافل انس و معرفت در مدینه

در محافل انس و معرفت که درهتل های زائران ایرانی درمدینه منوره درحال برگزاری است زائران ایرانی حضور پرشوری دارند.

حجت الاسلام فلاح زاده درسی و چهارمین و سی و پنجمین محافل انس و معرفت که با حضور جمع کثیری از زائران ایرانی  در دو هتل مبارک فضی و مراج طیبه در مدینه منوره برگزار شد به تبیین محورهای شعار حج سال ۹۷ پرداخت و یکی از راه های تحول روحی و اخلاقی را طلب مغفرت از درگاه خداوند دانست.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری جبران حق الناس را از دیگر راههای تحول روحی و اخلاقی ذکر کرد و گفت: در زیارت و عبادات خود کسانی را که به گردنتان حق دارند یاد کنید البته حق الناس مادی باید پرداخت و حق مردم ادا شود.

او خطاب به زائران گفت: شما با قران و مسجد و عالمان دینی مانوس باشید تا تحول روحی و اخلاقی حاصل شود.

او افزود: شما در شهر پیامبر و در جوار مرقد مطهرش حضور دارید ، همین پیامبر که بیشترین اذیت را دید ولی گذشت می کرد پس نخستین قدم برای تحول روحی گذشت است و حج می تواند انسان را متحول کند.

این محافل با مرثیه سرایی مداح اهل بیت حاج مرتضی طاهری  در رثای پیامبر و ائمه مظلوم بقیع پایان یافت.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن