ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 84494
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۵:۳۲
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
اصفهان| پناهیان: باندهای مافیایی اجازه مردمی‌شدن اقتصاد را نمی‌دهند؛ نیازمند مدیرانی با خلوص نیت شهید حججی‌ها هستیم

اصفهان| پناهیان: باندهای مافیایی اجازه مردمی‌شدن اقتصاد را نمی‌دهند؛ نیازمند مدیرانی با خلوص نیت شهید حججی‌ها هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیماز اصفهان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در جوار مزار این شهید بزرگوار در نجف‌آباد اظهار داشت: مردم همچون زمان دفاع‌مقدس که در وسط میدان نقش‌آفرینی کردند در صحنه‌های اقتصادی کشور نیز باید همان‌گونه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیماز اصفهان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در جوار مزار این شهید بزرگوار در نجف‌آباد اظهار داشت: مردم همچون زمان دفاع‌مقدس که در وسط میدان نقش‌آفرینی کردند در صحنه‌های اقتصادی کشور نیز باید همان‌گونه به ایفای نقش بپردازند.

وی شهید حججی را مظهر یک دفاع باشکوه مردمی بیان کرد و گفت: شهید حججی در میان مردم و داوطلبی از میان مردم بود؛ شهید حججی فدای مردم شد و به همین دلیل مردم او را می‌پسندند و قهرمان خود می‌دانند.

مردمی مقاومت‌کردن از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

استاد حوزه و دانشگاه مردمی بودن و مردمی مقاومت‌کردن را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز این نرم‌افزار انقلاب اسلامی که همان مردمی مقاومت‌کردن است منجر به تشکیل بزرگ‌ترین گروه‌های مقاومت در منطقه در برابر استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار شده است که نتیجه داده و پیروز شده است.

پناهیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نرم‌افزار مقاومت مردمی را صادر کرد و ملت‌های منطقه را نجات داد، گفت: ‌مردم ما امروز درگیر مشکلاتی هستند‌، دولتمردان ما در این کشور اقتصاد و معیشت را مردمی اداره نکردند، دائماً همه‌چیز را دولتی کردند و دولت‌ها مدام بزرگ و بزرگ‌تر شدند.

وی با بیان اینکه وقتی دولت‌ها بزرگ بشوند فساد، رانت‌خواری و بی‌عرضگی اجتناب‌ناپذیر است‌، اظهار داشت: همان‌گونه که امام (ره) فرمودند تا می‌شود کارها نباید دولتی باشد و کار باید دست مردم باشد؛ شرط و محور اساسی اقتصاد مقاومتی مردمی‌شدن اقتصاد است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کم‌آسیب‌ترین روش برای آباد کردن کشور استفاده از مردم است؛ جای تأسف و تأثر هست جایی که ما الگوی مقاومت مردمی و قهرمان‌هایی همچون شهید حججی را می‌بینیم که تأثیر گذارند چرا این‌چنین الگوی مقاومت مردمی را در اقتصاد پیاده نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست صریحاً و بارها دعوت به اقتصاد مقاومتی کرده‌اند و ایشان راه‌حل رسیدن به اقتصاد مقاومتی را تأکید بر استفاده از نیروهای جوان و مردمی کردن اقتصاد عنوان فرموده‌اند.

‌پناهیان با بیان اینکه زمانی که دولت بزرگ شد نه مدیران توان پاسخگویی به نیازهای مردم را دارند و نه طبیعتاً عرضه و توانایی کافی برای اداره امور دارند تصریح کرد: مدیر دولتی هیچ موقع نمی‌تواند به‌اندازه نیروهای مردمی کارایی داشته باشد و طبیعتاً رانت‌ها و فسادها در کنار کم‌کاری‌ها مردم را به سطوح خواهد آورد.

‌باندهای مافیایی اجازه مردمی شدن اقتصاد را نمی‌دهند

‌پناهیان تأکید کرد: جای تعجب و تأثر هست ما که الگوی بسیجی و مقاومت در عرصه امنیت به‌صورت مردمی را داریم چرا الگوی مقاومت در عرصه اقتصاد را در قالب مردمی نمی‌توانیم اجرایی کنیم، ‌باندهای مافیایی اجازه مردمی شدن اقتصاد را نمی‌دهند، چه کسانی از رانت دولتی بودن و بزرگ بودن دولت‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت پاسداشت شهدای مدافع حرم است، عنوان کرد: قهرمان‌هایی که در عرصه مقاومت مردمی در منطقه همچون شهید حججی دادیم؛ این شهید قهرمان نه‌تنها قهرمان ملی بلکه آوازه او در جهان پیچیده است، همان‌گونه که در مقاومت مردمی این‌چنین شخصیت‌هایی را داریم در عرصه اقتصاد مردمی، مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نیز نیاز به مدیرانی در حد شایستگی، خلوص و صفای شهید حججی‌ها داریم.

نیازمند مدیرانی با خلوص نیت شهید حججی‌ها هستیم‌

وی ادامه داد: مدیرانی که شایستگی، صفای باطن و خلوص شهید حججی را ندارند یا خطا و یا خیانت خواهند کرد؛ نمی‌توانند به این مردم خدمت کنند چرا باید کسانی که در مرزها امنیت را فراهم کنند این‌قدر باصفا و خلوص داشته باشند اما پشت میزها افراد بزدل و ترسو قرار بگیرند؛ یکی از عواملی که باعث شد شهید حججی کشور را تکان دهد گفت‌وگوی خالصانه وی با فرزندش بود لذا باید چنین گفت‌وگویی باصفا، ایثارگرانِ و نورانی برای همه مسئولان کشور و فرزندانشان باشد.

استاد حوزه و دانشگاه شهید حججی یک نرم‌افزار برای مدیریت کشور است، گفت: شهید حججی فقط جلوه چگونه تأمین‌کردن امنیت نیست بلکه در عرصه‌های دیگری نیز به چنین الگوهایی نیازمندیم؛ مدیران اگر از این مسیر شهدا فاصله بگیرند یا خطا خواهند کرد یا خیانت و خدا توفیق خدمت به آن‌ها نخواهد داد و این مردم اسیر بی‌تقوایی‌ها خواهند شد.

شهید حججی برای ما یک‌راه است نه یک فرد

وی تصریح کرد: چرا کسی که می‌خواهد در مرزها دفاع کند خالص و از همه‌چیز گذشته باشد ولی کسی که صاحب قدرت و میز است از این صفا فاصله دارد؛ شهید حججی برای ما یک‌راه است نه یک فرد، شهادت برای ما یک مرام است نه یک اتفاق و حادثه.

‌پناهیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های بزرگان و علمایی همچون امام (ره) بود، گفت: همین شهید حججی عزیز نیز از خانواده اهل علم بود؛ شما جوان‌ها باید پرده از این رازها بردارید؛ شهید حججی ثمره خانواده‌ای اهل علم و عالم دینی است و افتخاری برای خانواده علماست؛ ارادت این خانواده به اهل‌بیت (س) یکی‌ دو روزه نیست.

داعش نمود هم‌پیمانی جهانی برای مقابله با ایران اسلامی

وی تأکید کرد: انقلاب دینی و اسلامی ما روزی جهان را خواهد گرفت با همین نرم‌افزار که در عرصه امنیت و مقاومت در برابر استکبار ایستاده و پیروزی‌های خود را به رخ اهل عالم کشیده است؛ تمام جهان دست‌به‌دست داده بودند و داعشی‌های خبیث را به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها برای مقابله با ایران ‌مجهز کرده بودند و ما با شهیدانی بسیار کمتر از شهدای دوران دفاع مقدس توانستیم در برابر آن‌ها پیروز شویم و به تجربه ثابت شد که این یعنی قدرت ما هزاران برابر قبل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند فرموده من شهدا را به اهدافشان می‌رسانم و عملشان را تباه نمی‌کنم، اظهار داشت: کافران معاندی که سد و مانع در برابر راه خدا می‌شوند خداوند عمل آن‌ها را تباه می‌کند امام (ره) به همین واسطه فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

دشمنان ما قدرت مقاومت در برابر ما را ندارند

‌پناهیان تصریح کرد: دشمنان ما ترسو، احمق بوده و قدرت مقاومت در برابر ما را ندارند؛ آن‌ها که شعار امروز بغداد و فردا تهران را با پشتیبانی سلاح‌های بین‌المللی و حمایت رژیم صهیونیستی می‌دادند و می‌خواستند منطقه را به خاک و خون بکشند الآن کجا هستند، امروز اثری از خاکستر آن‌ها هم در تاریخ نیست ولی امروز امثال شهید حججی‌های ما در حال تبلور هستند.

وی با اشاره به تشییع باشکوه شهید حججی، گفت: شهید حججی قهرمان ملی و تاریخی ما است و آیندگان او را بیشتر خواهند شناخت.‌ زمانی که خبر شهادت این شهید بزرگوار به کشور رسید در این مملکت غوغایی شد و دل‌ها تکان خورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن