ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 84522
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۴۳
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و این انقلاب هستند

دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و این انقلاب هستند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام‌ جمعه موقت اصفهان امروز در مراسم دعای ندبه امروز در یادمان شهدای نجف‌آباد، درباره صفات اصلی منتظران اظهار کرد: شهدا کسانی بودند که خصوصیات مهدوی داشتند و شهید حججی یکی از این همین شهدا […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام‌ جمعه موقت اصفهان امروز در مراسم دعای ندبه امروز در یادمان شهدای نجف‌آباد، درباره صفات اصلی منتظران اظهار کرد: شهدا کسانی بودند که خصوصیات مهدوی داشتند و شهید حججی یکی از این همین شهدا بود.

وی درباره نخستین ویژگی منتظران افزود: یقین به وجود پروردگار که همان ایمان با درجه بالاتر است و یقین بالاترین سرمایه که با عقل تحصیل می‌کنیم، اگر ملاحظه کنیم جوانانی آماده شهادت هستند که رفتارشان معلول ایمان در حد یقین است و منتظران ظهور بالاترین سرمایه یقین را دارا هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اخلاق خوب را دومین ویژگی منتظران ظهور برشمرد و گفت: حسن خلق نه تنها در اجتماع و در بین دیگران بلکه در همه لحظات زندگی منتظر وجود دارد و سومین ویژگی عمل صالح است، منتظر فقط انتظار در رفتارش ظاهر نیست بلکه فکرش هم نورانی است و این سه ویژگی در آیه 119 سوره توبه درباره منتظران واقعی بیان شده است.

وی اصلاح جامعه را ویژگی دیگر منتظر واقعی بیان کرد و ابراز داشت: منتظر تنها زندگی نمی‌کند و در متن جامعه است و با شناخت و ارتباط دائمی با ولی‌ فقیه، مرجع تقلید، عالم ربانی و مجتهد همیشه منتظر حضرت بوده و این دستوری است که حضرت قبل از غیبت کبری به همه ما دادند و این ویژگی دیگر یک منتظر است.  

امام‌ جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که در دوران غیبت منتظر واقعی وصل به عالم دین است، عنوان کرد: در شناخت عالم واقعی منتظر دقت کافی را دارد، چنان در این دوران دشمنان به شدت از برخی عالم‌نماها حمایت می‌کند که دنبال مرید پروری بوده و در میدان دشمن بازی می‌کنند و باید این افراد را شناخت.  

وی خصوصیت ششم منتظر در دوران غیبت را داشتن صبر در مواجه با مشکلات فراوان بیان داشت و اضافه کرد: منتظر در برابر مشکلات شخصی صبر دارد و در برابر دشمنان نیز صابر است، خصوصیت دیگر منتظر سبقت به خیر است، رهبری که دارای سبقت به خیر است پیروانش هم هر چه این ویژگی را داشته باشند به او نزدیک‌تر هستند و خداوند در آیه 148 سوره بقره به آن اشاره کرده است.

آیت‌الله مهدوی استقامت را خصوصیت هشتم یاران منتظر بیان و اذعان کرد: منتظران عهد مستمر و بیعت دائمی دارند و منتظر ناامید نیست، دائماً هر لحظه به آینده خوب نگاه می‌کند و تکلیف فعلی را انجام می‌دهد لباس سربازی دائمی پوشیده و بسیجی دائمی است، آنانی که ناامید می‌شوند یا توجه به حجت الهی ندارند و یا غفلت آن‌ها را می‌گیرد، وگرنه کسی که امام را شناخته دائماً به یاد حضرت است.

وی نهمین ویژگی منتظر را داشتن روحیه انقلابی دانست و گفت: کسانی یاران حجت الهی هستند که دارای روحیه انقلابی هستند و به عنوان خط‌شکن در انجام واجبات و ترک محرمات به فرمان ولی‌فقیه دقت می‌کنند، منتظران واقعی منظم در زندگی و دقیق در حقوق مردم و آتش به اختیار هستند.

امام‌ جمعه موقت اصفهان در تشریح این ویژگی ادامه داد: دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و این انقلاب هستند ولی باید بدانند انسجام و وحدتی که در بین نظام و ملت است هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت و انقلاب مسیر خودش را جلو می‌برد، کسانی که یقین به آینده ندارند احساس یأس و ناامیدی می‌کنند، دشمنان بدانند این انقلاب وصل به ظهور امام زمان خواهد شد و کسانی که در این عرصه وظیفه خودشان را خوب انجام دادند، افرادی بوده‌اند که روحیه انقلابی داشتند.

وی در رابطه با آخرین ویژگی منتظران با توجه به شخصیت شهید حججی مطرح کرد: آخرین ویژگی یاران حضرت این است که روحیه جانفشانی و روحیه انقطاع از دنیا دارند، محسن حججی، همسر، فرزند و پدر و مادر داشت ولی گویا نداشت، دشمنان بدانند کشور ما میلیون‌ها حججی‌ دارد که هر لحظه آماده جانفشانی در راه انقلاب و اسلام هستند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن