ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84529
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۵۵
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :

سندرز: آمریکا در جنایت اخیر ائتلاف سعودی شریک است

العالم – آمریکا «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی روز پنج‌شنبه در واکنش به حمله مرگبار ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، بار دیگر از دولت آمریکا خواست حمایت از حملات به یمن را پایان دهد. سندرز با به اشتراک‌گذاری مطلبی درباره کشته و زخمی شدن ده‌ها دانش‌آموز یمنی در حمله روز گذشته ائتلاف […]

العالم – آمریکا

«برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی روز پنج‌شنبه در واکنش به حمله مرگبار ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، بار دیگر از دولت آمریکا خواست حمایت از حملات به یمن را پایان دهد.

سندرز با به اشتراک‌گذاری مطلبی درباره کشته و زخمی شدن ده‌ها دانش‌آموز یمنی در حمله روز گذشته ائتلاف سعودی در شهر «ضحیان» استان «صعده»، در صفحه فیسبوک خود نوشت: «ایالات متحده با پشتیبانی از جنگ ائتلاف سعودی در یمن از طریق ارائه تسلیحات، سوخت‌رسانی هوایی و کمک به هدف‌یابی، در این قساوت شریک است.»

وی که از معدود سناتورهای ضدجنگ آمریکایی است و پیش از این هم با مداخله نظامی واشنگتن در غرب آسیا مخالفت کرده، افزود: «هیچ‌کس نمی‌تواند واقعا ادعا کند که حمایت ما از این جنگ واقعا مایه امنیت بیشتر ماست. در واقع، خلافش درست است. این جنگ نه تنها دارد نفرت از ایالات متحده را تحریک می‌کند، بلکه همانطور که از گزارش‌های جدید دریافته‌ایم، ائتلاف سعودی با القاعده یمن، یعنی یکی از خطرناک‌ترین شاخه‌ای این گروه تروریستی که هدفش را حمله به ایالات متحده اعلام کرده، معاملاتی داشته است.»

سندرز در پایان نوشت: «وقت آن است که به حمایت از این جنگ پایان داده و تلاش‌هایمان را بر یک آتش‌بس با وساطت سازمان ملل متحده و راهکاری دیپلماتیک، متمرکز کنیم.»

بنا بر اعلام صلیب سرخ، در حمله روز گذشته بیش از ۵۰ نفر کشته و دستکم ۷۹ تن زخمی شدند. اغلب قربانیان این حمله کودکان زیر ۱۵ سال بوده‌اند که از یک اردوی تابستانی بازمی‌گشته‌اند.

ائتلاف سعودی حمله به این اتوبوس را «اقدامی مشروع» توصیف کرده است. آمریکا هم که به گفته وزارت دفاع آمریکا مستقیما از عملیات‌های ائتلاف سعودی در یمن پشتیبانی نظامی می‌کند، از محکومیت این حمله خودداری کرده و تنها از ریاض خواسته درباره این حادثه تحقیق کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن