ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84668
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۴:۴۲
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
جامعه بین الملل برای مجازات عوامل کشتارکودکان یمنی اقدام عملی کند

جامعه بین الملل برای مجازات عوامل کشتارکودکان یمنی اقدام عملی کند

خبرگزاری مهر: به نقل از المسیره، معاون وزیر امور خارجه یمن درباره درخواست شورای امنیت برای انجام تحقیقات شفاف درباره جنایتی که عربستان سعودی علیه کودکان یمنی مرتکب شده است، گفت: این جنایت، تنها یمن و کودکان یمنی را هدف قرار نداده بلکه بشریت را هدف قرار داده است چرا که برخلاف قوانین، اخلاق و […]

خبرگزاری مهر: به نقل از المسیره، معاون وزیر امور خارجه یمن درباره درخواست شورای امنیت برای انجام تحقیقات شفاف درباره جنایتی که عربستان سعودی علیه کودکان یمنی مرتکب شده است، گفت: این جنایت، تنها یمن و کودکان یمنی را هدف قرار نداده بلکه بشریت را هدف قرار داده است چرا که برخلاف قوانین، اخلاق و معاهدات بین المللی و انسانی است. این اولین جنایتی نیست که عربستان سعودی مرتکب می‌شود و منازعه فرقه‌ای را که کشور‌های ائتلاف متجاوز دنبال می‌کنند ثابت می‌کند.

«حسین العزی» افزود: تحقیقاتی که دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آن شده است تحقیقی است که مورد استقبال ما قرار دارد و به این واقعیت در این مسئله اشاره می‌کند. تحقیقات بین المللی مستقل هدف از آن تحقیق درباره وقوع این جنایت نیست چرا که این جنایتی مشهود است که جنگنده‌های متجاوز سعودی در روز روشن و در بازاری مملو از غیرنظامیان و کودکان انجام داده اند.

وی گفت: تحقیقات بین المللی که مورد نظر ما قرار دارد، تحقیقات بین المللی و آغاز فوری روند تحویل جنایتکاران مستقیم و غیرمستقیم این جنایت به دست عدالت است.

العزی درباره مواضع شورای امنیت و آمریکا در خصوص این جنایت گفت: موضع ما درباره درخواست شورای امنیت روشن است و این درخواست به نوعی دور زدن درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد است و شورای امنیت با این درخواست که موضع و اقدامی از طرف آمریکا و انگلیس است می‌خواهند عربستان سعودی را از جایگاه مجرم در جایگاه قاضی قرار دهند. تحقیقات شفافی که آن‌ها می‌گویند این است که از عربستان سعودی می‌خواهند این تحقیق را انجام دهد.

وی اضافه کرد: این جنایت، آزمایشی واقعی برای انسانیت جامعه بین المللی به شمار می‌رود و معتقدم موفقیت آن‌ها برابر این آزمایش تنها بر محکوم کردن و ابراز نارضایتی کردن متوقف نمی‌شود.

معاون وزیر خارجه یمن تصریح کرد: ما از همه کشور‌ها و دولت‌ها و سازمان‌ها و احزاب و حتی شخصیت‌هایی که با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و همبستگی کردند تشکر می‌کنیم، اما بار دیگر تاکید می‌کنیم که موفقیت در این آزمون، تنها به این مسئله بستگی ندارد بلکه باید به اقدامات عملی منجر شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن