ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84692
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۱۶
  • 362 بازدید
  • ارسال توسط :

سائرون: از شروط خود عقب نشینی نمی‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: سامی العسکری در گفت: وگو با شبکه تلویزیونی الفرات با اشاره به فرامین مرجعیت دینی در عراق و فشار جامعه و اعلام نتایج نهایی بازشماری دستی آرای انتخابات اخیر پارلمانی این کشور تصریح کرد: این عوامل سبب می‌شود که فراکسیون‌ها در تشکیل ائتلاف‌ها و شکل دهی به بزرگترین فراکسیون پارلمانی شتاب کنند. اساسا […]

خبرگزاری تسنیم: سامی العسکری در گفت: وگو با شبکه تلویزیونی الفرات با اشاره به فرامین مرجعیت دینی در عراق و فشار جامعه و اعلام نتایج نهایی بازشماری دستی آرای انتخابات اخیر پارلمانی این کشور تصریح کرد: این عوامل سبب می‌شود که فراکسیون‌ها در تشکیل ائتلاف‌ها و شکل دهی به بزرگترین فراکسیون پارلمانی شتاب کنند. اساسا ما از همگان می‌خواهیم تا در تدوین برنامه دولت آینده مشارکت کنند، اما اگر ائتلاف سائرون قرار گرفتن در جایگاه اپوزیسیون را برگزیده است، این اپوزیسیون در درون پارلمان است؛ نه تحریک کردن جامعه، زیرا در جامعه یک قشر واحد وجود ندارد بلکه چندین قشر وجود دارند، لذا اشتباه است که از مردم برای تحقق اهداف سیاسی طرف معینی بهره برداری شود.

وی افزود: تمایل داریم همگان در قالب یک برنامه در چارچوب شرایط کنونی عراق وارد عمل شوند؛ یعنی شرکاء درباره این برنامه در چارچوب شروط مرجعیت دینی توافق نظر کنند. اکثریت سیاسی درحد خود یه هدف نهایی نیست بلکه برای ارائه خدمات است.

العسکری گفت: در طول دو ماه اخیر، ده‌ها گفت: وگو با نیرو‌های سیاسی انجام شده است و مسئله وزارتخانه‌ها و سهمیه‌ها مطرح نشده است بلکه صحبت درباره برنامه دولت آینده بوده است. اختلاف بر سر دو مسیر است که یکی از آن‌ها می‌گوید که نمی‌توانم با این طرف توافق کنم و دیگری می‌گویند نه می‌توان”.

وی افزود: گفت: وگویی با ائتلاف سائرون وجود ندارد، زیرا آن‌ها آمادگی برای اینکار ندارد.

العسکری درباره موضع ائتلاف دولت قانون در صورت انتخاب یک نخست وزیر مستقل گفت: اگر اکثریت نیرو‌های سیاسی در بزرگترین فراکسیون توافق کنند که نخست وزیر باید مستقل باشد، پیش شرطی وجود ندارد؛ زیرا ما بیشتر به دنبال یک دولت قوی و منسجم هستیم که فراکسیون‌های پارلمانی بزرگ از آن حمایت کنند.

وی افزود: ما اگر در متقاعد کردن دیگران به این مسئله – که نخست وزیر باید قوی باشند و برنامه‌ای برای ارائه خدمات به مردم و مبارزه با فساد وجود داشته باشد- شکست بخوریم، به سمت قرارگرفتن در اپوزیسیون حرکت خواهیم کرد.

سائرون: از شروط خود عقب نشینی نمی‌کنیم

عضو ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر رهبر جریان صدر گفت که این ائتلاف از شروط خود عقب نشینی نخواهد کرد و سقف مطالبات خود درباره تشکیل دولت آینده را کاهش نخواهد داد.

ایمن الشمری در گفت: وگو با شبکه تلویزیونی الفرات گفت: ائتلاف سائرون از آغاز روی یک سری نکات اساسی و شروطی درخصوص برنامه انتخاباتی خود تمرکز کرد و آن هم دوری گزیدن از سهم خواهی و برخورد شخصی با فرایند سیاسی و نقض قانون اساسی در این فرایند است.

وی افزود: در نتیجه، تشکل دولت آینده براساس اصل سهم خواهی‌ها کاملا مردود و غیرقابل قبول است و ائتلاف سائرون و جریان حکمت و ائتلاف الوطنیه در این زمینه اتفاق نظر دارند.

الشمری گفت: هیچ اختلافی بین ائتلاف سائرون و حزب کمونیست وجود ندارد و ائتلاف الفتح رقیبی سیاسی است و اکثر تشکل هاسی سیاسی در عراق آتشی ندارد بلکه درحال کشمکش هستند و در راستای سیاست گسستن رقب تلاش می‌کنند.

وی گفت: طرح ملی که ائتلاف سائرون و جریان حکمت و ائتلاف الوطنیه مطرح کرده اند، نیرو‌های سیاسی را با چالش بزرگی روبرو کرده است به ویژه اگر فرامین مرجعیت دینی را مدنظر بگیریم. بیانیه مقتدی صدر نیرو‌های دیگر سیاسی را برای باقی ماندن در همان رویکرد سابق (سهم خواهی) به چالش کشیده است و یکی از دلایل تاخیر در تشکیل بزرگترین فراکسیون از طرف دیگری یعنی دولت قانون و ائتلاف الفتح و دیگران است.

الشمری گفت: همه احزاب سیاسی برای رسیدن به قدرت تلاش می‌کنند و سائرون به دنبال کسب قدرت برای اجرای برنامه دولت آینده است و در نتیجه ما معتقدیم که اگر سائرون بتواند دولت را تشکیل دهد که این امر درحال حاضر نزدیک است، برای برنامه این دولت تلاش خواهد کرد، اما اگر فراکسیون‌ها در مسیر دولتی سهمیه بندی شده حرکت کنند، سائرون در آن شرکت نخواهد کرد.

المالکی: تفاهم جدی با بیشتر نیرو‌ها برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی

رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق از وجود “تفاهمی جدی” با اکثر نیرو‌های سیاسی برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی در این کشور خبر داد.

دفتر نوری المالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نشستی را با اعضای ائتلاف و نامزد‌های پیروز در انتخابات پارلمانی برگزار و تحولات سیاسی و امنیتی و نتایج انتخابات به ویژه تحولات بعد از اعلام نتایج نهایی بازشماری دستی آرا را بررسی کرد.

این بیانیه افزود: نوری المالکی بر اهمیت همکاری در تلاش برای دستیابی به یک برنامه ملیِ قادر به گذر از مشکلات مرحله کنونی و پاسخ به چالش‌های پیش روی کشور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: یک تفاهم جدی با بسیاری از نیرو‌های ملی با هدف شکل دهی به مواضع به عنوان مقدمه‌ای برای گذر به مراحل بعدی در تشکیل بزرگترین فراکسیون در قالب یک فضای ملی دربردارنده همه نیرو‌های ملی و برگزاری اولین جلسه برای انتخاب روسای سه گانه وجود دارد.

النصر: توافق زیادی با ائتلاف‌های سائرون و حکمت والوطنیه داریم

یک مسئول ارشد ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی گفت که ائتلاف النصر توافق زیادی با ائتلاف‌های سائرون و جریان حکمت و ائتلاف الوطنیه دارند و علاوه بر آن نیز تفاهماتی با حزب دموکرات کردستان عراق دارد و به تماس با ائتلاف الفتح به ریاست‌های العامری ادامه می‌دهد.

خالد العبیدی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی ریاست نشست ائتلاف النصر برای گفت: وگو با جریان حکمت به ریاست عمار حکیم و ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی را برعهده داشت.

العبیدی افزود: این گفت: وگو‌ها به تدوین خطوط کلی برنامه کاری دولت آینده در چارچوب سقف‌های زمانی روشن منجر شد.

وی بر مخالفت با اصل سهمیه بندی پست‌ها تاکید کرد.

محکومیت حمله تروریستی در اردن

وزارت خارجه عراق حمله تروریستی روز جمعه به نیرو‌های ژاندامری و امنیت عمومی در شهر الفحیص اردن را محکوم کرد.

احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از دولت و ملت اردن در مقابله با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنیم و بار دیگر از همه کشور‌های جهان می‌خواهیم که برای مقابله با خطر تروریسم و خشکاندن منابع و مقابله با تفکر افراطی همکاری کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن