ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84727
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۴۵
  • 146 بازدید
  • ارسال توسط :
وزیر یمنی: عربستان، کودکان، زنان و سالمندان یمنی را «اهداف نظامی» می‌بیند

وزیر یمنی: عربستان، کودکان، زنان و سالمندان یمنی را «اهداف نظامی» می‌بیند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علیا الشعبی» وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن، تاکید کرد که ائتلاف آمریکایی – سعودی، ملت یمن از جمله کودکان و زنان و سالمندان را اهداف نظامی و قانونی خود قرار می‌دهد. وی در پی جدیدترین حمله ائتلاف سعودی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علیا الشعبی» وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن، تاکید کرد که ائتلاف آمریکایی – سعودی، ملت یمن از جمله کودکان و زنان و سالمندان را اهداف نظامی و قانونی خود قرار می‌دهد.

وی در پی جدیدترین حمله ائتلاف سعودی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان در بازاری در شهر «ضحیان» در استان «صعده»، گفت: موشکی که با آن این اتوبوس هدف قرار گرفت، دقیقا از همان نوع موشک آمریکایی است که چند سال پیش یک مراسم ختم در صنعاء را هدف قرار داده بود.

اواسط مهرماه سال 95 بود که جنگنده‌های سعودی یک مراسم ختم در پایتخت یمن را هدف قرار دادند و طی آن دست‌کم 104 نفر کشته و بیش از 550 نفر نیز مجروح شدند (جزئیات بیشتر).

وزیر حقوق بشر یمن تاکید کرد که شمار قربانیان حمله به اتوبوس حامل دانش‌آموزان، 51 شهید و 79 زخمی است و در میان شهداء، سه معلم و یک راننده هستند و یک معلم نیز زخمی شده‌اند و 15 پیکر هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی افزود: این اتوبوس روز پنجشنبه، در حال انتقال دانش‌آموزان ار مدرسه «الجامع الکبیر» در ضحیان به «ریاض الشهداء» و مسجد «الهادی» در صعده بود.

علیا الشعبی در ادامه از اقدام سازمان‌های بین‌المللی مختلف از جمله سازمان ملل در محکوم کردن این جنایت ائتلاف سعودی، استقبال کرد و از جامعه بین‌الملل و شورای امنیت خواست تا کمیته حقیقت‌یاب بی طرف و مستقلی را برای تحقیق درباره این جنایت تشکیل دهد.

وی تصریح کرد که ائتلاف سعودی، مقابل چشمان جهانیان کلیه قوانین و عرف‌های بین‌المللی را زیر سوال می‌برد و جامعه بین‌الملل نیز باید این تجاوز به ملت یمن را متوقف کند و جنایتکاران را به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع دهد.

وزیر حقوق بشر یمن از ملتهای مختلف و از جمله مردم آمریکا خواست تا کنار یمن و مظلومیت ملت آن بمانند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن