ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84730
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
روزنامه آلمانی: جامعه بین‌المللی جلوی جنایات سعودی‌ها در یمن را بگیرد

روزنامه آلمانی: جامعه بین‌المللی جلوی جنایات سعودی‌ها در یمن را بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی انتقادی درباره اقدامات متجاوزانه عربستان سعودی در یمن نوشت: همه کشورهای جهان به‌غیر از آمریکا به کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل ملحق شده‌اند. در این کنوانسیون آمده است که دولت‌ها باید بقا و پیشرفت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی انتقادی درباره اقدامات متجاوزانه عربستان سعودی در یمن نوشت: همه کشورهای جهان به‌غیر از آمریکا به کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل ملحق شده‌اند. در این کنوانسیون آمده است که دولت‌ها باید بقا و پیشرفت کودکان را تضمین کنند. درباره این کنوانسیون به‌خصوص در یمن بسیار صبورانه رفتار می‌شود. کودکان زیادی در این کشور کشته و مجروح شده و آسیب می‌بینند. جنگ در فقیرترین کشور جهان عرب که برخی قدرتهای خارجی هم در آن دخالت دارند یمن را به جهنمی به‌خصوص برای آسیب‌پذیرترین قشر یعنی کودکان تبدیل کرده است.

حدود 8 میلیون دختر و پسر در این کشور دچار سوء تغذیه هستند که تقریباً تعداد آن‌ها با شمار جمعیت اتریش یکی است. شمار زیادی از کودکان در یمن نمی‌توانند به مدرسه بروند و از بیکاری و بیماری وبا رنج می‌برند و در ترس دائمی زندگی می‌کنند. زخم‌هایی به این کودکان وارد شده که تا مدتها آثار آن باقی خواهد ماند. اگر این کودکان آینده یمن هستند پس آینده‌ای ناخوشایند در انتظار این کشور است.

سازمان ملل این درگیری‌ها را به‌عنوان سخت‌ترین بحران انسانی زمان حال حاضر مشخص کرده و فعالان حقوق بشر از نسلی از‌دست‌رفته در این کشور سخن می‌گویند. اما احساس همدردی دنیا با این منطقه غیرمنصفانه است.

از یمن به‌ندرت پناهندگانی به اروپا می‌آیند. این کشور از نظر منابع معدنی فقیر است و شرایط بحران در این کشور به‌اندازه‌ای پیچیده شده است که به‌ندرت کسی می‌خواهد خود را درگیر آن کند، تنها زمانی که مانند روز پنج‌شنبه خبر بسیار وحشتناکی از این منطقه به گوش می‌رسد دنیا لحظه‌ای به این منطقه می‌نگرد. حمله هوایی به اتوبوس مدرسه کودکان در یمن واقعاً اتفاقی وحشتناک بود.

در جنایت روز پنجشنبه 18 مرداد ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی-اماراتی در شهرستان ضحیان، 51 نفر از جمله 40 کودک شهید و 79 نفر از جمله 56 کودک زخمی شدند. بسیاری از کشورهای اروپایی و غربی این جنایت هولناک را محکوم کردند.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: حملات هوایی ائتلاف جنگی به‌رهبری عربستان سعودی یک کشور کامل را نابود کرده است. آن‌ها غیرنظامیان زیادی را می‌کشند و زیرساخت‌ها را نابود و آینده این کشور را خراب می‌کنند. آن‌ها شرایط را برای دولتی شکست‌خورده آماده می‌کنند که در آن بیشتر گروه‌های تروریستی رشد و پیشرفت می‌کنند. ما نمی‌توانیم این مسئله را استدلال کنیم که آیا و چه‌موقع این گونه جنگ‌ها مناسب هستند. همچنین این هدف مبنی بر کاهش نفوذ ایران هم این را توجیه نمی‌کند که معیشت و شرایط زندگی یک ملت کامل را نابود کنیم.

دنیا باید دست سعودی‌ها را در این جنگ ببندد. دنیا باید از طریق فشارهای سیاسی و ایجاد یک دادگاه جنایات جنگی و در صورت لزوم از طریق تحریم‌ها سعودی‌ها را مجبور به پایبندی به قوانین بین‌المللی و حفاظت از کودکان در یمن کند. تا زمانی که عربستان سعودی این‌طور با خشونت در یمن رفتار می‌کند نباید هیچ سلاحی از کشورهای دیگر دریافت کند. آمریکا هم نباید از حملات هوایی در یمن که در آن غیرنظامیان زیادی کشته می‌شوند حمایت کند.

کودکان باید از هر گونه خشونت فیزیکی یا روحی و آسیب و یا سوء استفاده محافظت شوند. این در کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل آمده است و ما باید آن را جدی بگیریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن