ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84789
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۲۶
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
رتبه نخست کشور در ساماندهی گلزارهای شهداء برای کرمان

رتبه نخست کشور در ساماندهی گلزارهای شهداء برای کرمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، سردار”محمدرضا حسنی سعدی” ۲۲ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران با نقد منصفانه، در آگاه سازی افکار عمومی و دفاع از مظلوم قلم اثرگذاری دارند. وی در ادامه با اشاره به عملکرد بنیاد شهید استان کرمان افزود: در سنوات گذشته ساختمان های اداری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، سردار”محمدرضا حسنی سعدی” ۲۲ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران با نقد منصفانه، در آگاه سازی افکار عمومی و دفاع از مظلوم قلم اثرگذاری دارند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد بنیاد شهید استان کرمان افزود: در سنوات گذشته ساختمان های اداری شهرستانهای راور، رابر، عنبرآباد، کوهبنان، منوجان و کهنوج یا ساخته یا خریده شد.

حسنی سعدی با اشاره به اینکه ساختمان بم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران استان کرمان پیشرفت ۷۰ درصدی دارد در حالی که در بسیاری از استان در مراحل اولیه ساخت است.

وی بیان کرد: درمانگاه ایثارگران استان کرمان در سال ۹۵ به ۱۷۵ هزار نفر و در سال قبل به ۲۲۶ هزار نفر خدمات ارائه داده که ۹۰ درصد خدمات مربوط به ایثارگران کل استان بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید کرمان با ۱۶۰۰ نفر دانشجو رتبه دوم کشور را دارد.

وی افزود: ۴۹ اثر فرهنگی مکتوب از جمله فرهنگ اعلام شهداء، دفتر اول وصایای شهداء، کتاب “جاودانه های تاریخ” شامل زندگی ۹۰ فرمانده گردان، کتاب “در انتظار پرواز” زندگی نامه ۴۷ جانباز قطع نخاع در کرمان چاپ و توزیع شده است.

حسنی سعدی تصریح کرد: ۱۴ هزار نفر دیدار با خانواده شهداء و ایثارگران استان در سال قبل انجام شده که ۲ هزار مورد تکراری بوده است.

وی افزود: نورپردازی گلزار شهدای کرمان با همت استاندار سابق در سال ۹۶ صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان با بیان اینکه کرمان رتبه نخست ساماندهی گلزار شهدا را در کشور دارد، گفت: ۸۴۷ گلزار با ۶ هزار و ۴۱۸ مزار شهید در استان وجود دارد که ۵۷۸ گلزار با ۵ هزار و ۳۳۴ مزار شهید ساماندهی شده است.

وی افزود: ۲۵۸ گلزار شهید باقی مانده که یک مزاری یا چند مزاری هستند و ۱۱ گلزار در دست اقدام داریم.

حسنی سعدی با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور عنوان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس ۴۲ هزار و ۷۹۴ نفر از رزمندگان ایران که ۸۰ درصد آنها مجروح بودند به اسارت دشمن درآمدند که در ۲۱ اردوگاه و زندان نگهداری می شدند.

وی افزود: اسرایی که عراق در ایران داشت ۷۲ هزار و ۱۱۳ نفر بودند که ۱۵ درصد از آنها حاضر به برگشت به عراق نشدند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان اظهار کرد: آزادگان ایرانی شخصیت هایی از جمله شهید تندگویان بودند که عراق حاضر بود ایشان را با آزادی ۸ خلبان بعثی آزاد کند و همسر شهید گفتند”اگر ما راضی باشیم خودِ تندگویان حاضر نیست این معامله انجام شود”.

وی افزود: سرلشکر حسین لشکری یکی از آزادگان بود که اسارت وی ۱۸ سال طول کشید و ۱۰ سال از اسارت را در سلول انفرادی گذرانده است.

حسنی سعدی تصریح کرد: حدود ۵ هزار نفر از آزادگان کشور در سنوات گذشته به علت آثار شکنجه و اسارت از دنیا رفته‌اند.

وی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از اُسرا از جمله مهدی شجاعی از کرمان و مرتضی افتتاحی از شهداد در زندان های عراق شهید شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: سخت ترین شرایط مربوط به مفقودان بود که توسط صلیب سرخ ثبت نام نشده بودند. ضمن اینکه وضعیت اُسرای قطع نخاع خیلی سخت بود.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده، ۲۰ نفر اسیر قطع نخاع در زندان های عراق داشتیم که سه مورد از استان کرمان بودند.

حسنی سعدی تصریح کرد: آزاده “محمدرضا شفیعی زاده” از قم در اسارت شهید شد و بعدا در سال ۱۳۸۱ که جنازه‌ها مبادله شد، مردادماه ۱۳۸۱ عراقی ها دیدند جنازه این شهید به گونه ای بود که انگار همان روز شهید شده، به صدام اطلاع می دهند و قرار می‌شود چند روز جنازه این شهید را در آفتاب بیندازند که هیچ تغییری نکرد و بعد روی آن آهک می‌ریزند اما هیچ تغییری نکرد.

وی ادامه داد: دوستان شهید گفتند ایشان اهل زیارت عاشورا، نماز شب بوده و اشک های روضه را به بدن خود می مالیده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان گفت: قرائت قرآن، نماز خواندن، ورزش، کار، امید به آینده، اعتقاد به اسلام و حقانیتمان تمام سوالات اسارت را جواب می‌داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۸ نفر از شخصیت های کتاب “آن بیست و سه نفر” بچه های استان کرمان بودند، افزود: امیرهوشنگ شاهپسندی که هزار کابل به پای وی زده و پایش را با اتوی داغ اتو کرده و سه ساعت و نیم شکنجه شد و شهیدان شهسواری، صادق زاده، مهدی شجاعی و افتتاحی بخشی از قهرمانان استان کرمان بودند.

حسنی سعدی بیان کرد: از یک هزار و ۲۸۴ نفر آزاده استان کرمان تاکنون ۲۱۸ نفر از دنیا رفته اند.

وی با بیان اینکه ۸۱ نفر از آزادگان کل کشور بیش از ۱۰ سال اسارت را تحمل کرده‌اند، تصریح کرد: معصومه آباد، فاطمه ناهیدی، شمسی بهرامی و حلیمه آزموده چهار خانمی هستند که ۴۰ ماه اسارت را شرافتمندانه تحمل کردند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان گفت: آثاری همچون «پایی که جا ماند»، «من زنده ام»، «آن بیست و سه نفر»، «اردوگاه اطفال»، آثار غنی و مفیدی از خاطرات بازماندگان و ادبیات بازداشتگاهی هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۱ هیات مذهبی قرآنی توسط آزادگان در کل کشور فعال است که یک مورد در کرمان است.

حسنی سعدی در ادامه تصریح کرد: حدود ۴۱ نفر شهدای حرم استان کرمان هستند که ۷ نفر ایرانی و ۳۴ نفر از شیعیان فاطمیون هستند.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر نبی محمدی از فاطمیون در سوریه شهید شده که پیکر این شهید به زودی به استان می آید.

 در این جلسه از سجاد حیدری فرد (خبرنگار هفته نامه نسیم امید سرجان ) دارنده رتبه سوم بخش مصاحبه در چهارمین جشنواره ایثار توسط مدیرکل بنیاد شهید کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن