ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84941
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
خواص بی‌نظیر چای یمنی+طرز تهیه

خواص بی‌نظیر چای یمنی+طرز تهیه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛نوشیدنی رایج یمنی ها چای مخصوصی است که از انواع ادویه‌ها در تهیه آن استفاده می‌شود و آن را با کیک، تارت و دسر می‌خورند. بعد از چای، شیر پرمصرف‌ترین نوشیدنی در میان مردم این کشور است که در بیشتر […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛نوشیدنی رایج یمنی ها چای مخصوصی است که از انواع ادویه‌ها در تهیه آن استفاده می‌شود و آن را با کیک، تارت و دسر می‌خورند. بعد از چای، شیر پرمصرف‌ترین نوشیدنی در میان مردم این کشور است که در بیشتر مواقع آن را با چای مخلوط و میل می‌کنند.

خواص بی‌نظیر چای یمنی+طرز تهیه

مـواد لازم برای چای یمنی ( 4 نفر)

دارچین 1 چوب

میخک 5 عدد

پودر زنجبیل یک چهارم قاشق چای‌خوری

شیر کم‌چرب 2 فنجان

هل 3 عدد

آب سه چهارم فنجان

چای با توجه به اندازه شیر

شکر به میزان دلخواه

طـرز تـهـیـه

ابتدا تمام ادویه‌ها را که شامل میخک، دارچین، زنجبیل و هل است، با آب مخلوط و سپس شیر را اضافه کنید.

این مخلوط را روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد.

در ظرفی جداگانه، مقداری چای دم و در نهایت آن را با مقدار دلخواه شکر به این محتویات اضافه کنید.

چای یمنی باید به صورت گرم سرو شود.

مـقـدار کـالـری

هر فنجان از این چای فقط به دلیل وجود شیر، کالری دارد و اگر از شیر کم‌چرب استفاده کنید، هر فنجان 35 کیلوکالری خواهد داشت البته اضافه کردن شکر به این نوشیدنی مقدار کالری دریافتی را افزایش می‌دهد. هر گرم شکر 4 کیلوکالری دارد و به ازای هر قاشق چای‌خوری از این شیرین‌کننده، مقدار کالری دریافتی 25 کیلوکالری افزایش می‌یابد.

چـای؛ ضـدبـیـمـاری قـلـبـی

چای یکی از نوشیدنی‌های رایج در میان اهالی یمن است. این نوشیدنی خواص بسیار دارد و احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. نتایج بررسی‌ها نشان داده‌اند نوشیدن چای میزان دریافت آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاتچین، اپی‌کاتچین و اپی‌گالوکاتچین را افزایش می‌دهد. این ترکیب‌ها سطح کلسترول بد خون را پایین می‌آورند و از تنگی عروق جلوگیری می‌کنند. 30 تا 50 دقیقه بعد از نوشیدن چای سیاه، سطح این ترکیب‌ها در خون بالا می‌رود و بدن از خواص آن‌ها بهره خواهد برد. افزودن شیر یا خامه به چای، خواص این نوشیدنی را کاهش نمی‌دهد. نکته دیگر اینکه بررسی‌های 10 ساله نشان داده‌اند مخلوط چای سیاه با شیر دریافت ترکیب‌های فلاوونوئیدی را افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال سکته را به خصوص در آقایان سالمند، 70 درصد کاهش می‌دهد.

شـیـر؛ ضـدفـشـارخـون

پروتئین، در رشد عمومی و ساخت و ترمیم بافت‌ها نقش بسزایی دارد، به همین دلیل مصرف شیر به عنوان یکی از منابع اصلی آن، توصیه می‌شود. نوشیدن شیر برای کسانی که از منابع پروتئینی نظیر انواع گوشت کمتر استفاده می‌کنند، یک عادت غذایی مناسب است. نکته دیگر اینکه شیر مملو از کلسیم است و دریافت کلسیم علاوه بر پیشگیری از بروز پوکی استخوان، مانع بروز فشارخون می‌شود. نتایج بررسی‌ها نشان داده‌اند کسانی که کمبود کلسیم دارند، به احتمال بیشتری به فشارخون مبتلا خواهند شد و با نوشیدن شیر، فشارخون بالایشان کنترل می‌شود. شیر از منابع ویتامین‌های گروه B به خصوص 1 B و 2 B محسوب می‌شود که هر دو در متابولیسم بدن نقش دارند بنابراین مصرف مرتب این نوشیدنی می‌تواند کمبود انرژی را نیز جبران کند.

زنـجـبـیـل؛ ضـد آرتـروز

این ادویه تند، طبیعت گرمی دارد و تحریک‌کننده بدن است. طب سنتی هندی، زنجبیل را برای دستگاه تنفسی و گوارشی مفید می‌داند. مصرف کم اما مرتب زنجبیل می‌تواند احتمال ابتلا به آرتروز را کاهش دهد. پودر زنجبیل از شدت درد مبتلایان به آرتریت روماتوئید می‌کاهد ولی روی استئوآرتریت تأثیری ندارد. زنجبیل از تولید ترکیب‌های التهاب‌زا جلوگیری می‌کند و از علایم این بیماری می‌کاهد. نتایج مطالعات نشان داده‌اند که افزودن زنجبیل به نوشیدنی‌های گرم، از شدت سرماخوردگی می‌کاهد و بهبوددهنده سیستم گردش خون است، انداختن 2 تکه زنجبیل تازه در یک قابلمه کوچک آب و گذاشتن آن روی حرارت به مدت 10 دقیقه و مصرف این نوشیدنی همراه عسل توصیه می‌شود.

اگر فشارخون دارید

وجود شیر در این نوشیدنی به کاهش فشار خون شما کمک خواهد کرد البته بهتر است که این نوشیدنی را به جای شکر با چند عدد کشمش میل کنید تا پتاسیم دریافتی‌تان افزایش یابد.

اگر سرما خورده‌اید

مصرف هر چه بیشتر مایعات به شما توصیه می‌شود البته بهتر است که به جای شیرینی، این نوشیدنی را با عسل میل کنید زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند که دریافت هم‌زمان عسل و زنجبیل می‌تواند به فرو نشاندن علایم سرماخوردگی کمک کند.

اگر خسته‌اید

چای موجود در این نوشیدنی می‌تواند به رفع خستگی‌تان کمک کند البته بهتر است که نسبت چای و شیر در این نوشیدنی 3 به 1 باشد و آن را با یک تکه شکلات تلخ میل کنید.

منبع:الکوثر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن