ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85017
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
  • 257 بازدید
  • ارسال توسط :
دیده‌بان حقوق بشر: انگلیس و آمریکا فروش سلاح به عربستان را فورا متوقف کنند

دیده‌بان حقوق بشر: انگلیس و آمریکا فروش سلاح به عربستان را فورا متوقف کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت العربی الجدید، سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که کشتار اخیر ائتلاف سعودی – اماراتی در استان صعده یمن و به قتل رسیدن دهها غیرنظامی و کودک در حمله هوایی به یک اتوبوس در این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت العربی الجدید، سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که کشتار اخیر ائتلاف سعودی – اماراتی در استان صعده یمن و به قتل رسیدن دهها غیرنظامی و کودک در حمله هوایی به یک اتوبوس در این استان باید حادثه ای تعیین کننده در تاریخ این جنگ مملو از نقض قوانین و حقوق بشر باشد.

استفانی هانکوک پژوهشگر بارز سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: این حادثه به وضوح تماما هزینه جنگ یمن برای غیرنظامیان و بی توجهی شدید قدرتهای غربی را نشان می دهد هک ائتلاف را با شوق و شور تمام مسلح می کنند.

وی افزود: اگر صادرکنندگان اصلی سلاح دستکم عزم و اراده ای برای کاستن از تلفات غیرنظامیان در یمن دارند؛ باید این حادثه هولناک را نقطه ای تعیین کننده قرار بدهند و لازم است که فرو سلاح به سعودی فورا متوقف شود.

هانکوک گفت: واکنش بین المللی متناسب با میزان این حادثه نبود. آمریکا و عربستان فروش سلاح به ائتلاف را به حالت تعلیق در نیاوردند. این دو کشور میلیاردها دلار سلاح به عربستان فروخته اند.

وی گفت: دولت انگلیس صرفا نگرانی عمیق خود را درخصوص مرگ و میر غیرنظامیان ابراز داشت و آمریکا نیز تحقیقات ائتلاف تحت فرماندهی سعودی درخصوص حمله را کافی دانست. این درحالی است که این ائتلاف خودش بارها در انجام تحقیقات موثق درباره حملات هوایی خود ناکام مانده است و برخلاف نتایج سازمان ملل و گروههای حقوق بشری، هیچ دلیلی در نقض قوانین جنگ از سوی نیروهایش نیافته است.

استفانی این سوال را مطرح کرد که اگر جان باختن شمار زیادی از کودکان در یک روز وجدان را بیدار نمی کند؛ پس چه چیزی می تواند آن را بیدار کند؟

وی تصریح کرد: سازمان دیده بان حقوق بشر با دیگر نهادها دهها حمله هوایی ائتلاف سعودی را مستند سازی کرده است که در آن صدها غیرنظامی یمنی به قتل رسیده اند.

استفانی همچنین به نقش محاصره یمن در دشواری رسیدن کمک های انسانی حیاتی به این کشور و بروز قحطعی فاجعه بار اشاره کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن