ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85060
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۴۱
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
فرماندهی جنگ یمن در دست آمریکایی‌هاست/ گزارشی از شرایط فجیع ملت یمن

فرماندهی جنگ یمن در دست آمریکایی‌هاست/ گزارشی از شرایط فجیع ملت یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا، سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه‌ای، امروز 26 مردادماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به تشریح تحولات یمن پرداخت و گفت: یمن صحنه‌ای است که در آن می‌توان دو موضوع متضاد را در کنار هم به تماشا نشست. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا، سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه‌ای، امروز 26 مردادماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به تشریح تحولات یمن پرداخت و گفت: یمن صحنه‌ای است که در آن می‌توان دو موضوع متضاد را در کنار هم به تماشا نشست.

وی ادامه داد: اولین موضوع، این است که جنایاتی که در یمن علیه مردم این کشور در جریان است از سوی یک ائتلاف جهانی و منطقه‌ای با حضور اشرار عالم و جنگ‌افروزان و مزدوران صورت می‌گیرد. این جنایات علیه یک ملت مظلوم است که هیچ جرمی در دنیا مرتکب نشده به جز اینکه می‌گوید می‌خواهد مستقل باشد و خودش سرنوشتش را تعیین کند.

زارعی اظهار کرد: این یک جنگ سنگین جهانی با حضور دست کم 17 کشور است که در رأس این جنگ، آمریکا قرار دارد که سعی می‌کردند تا کنون نقش خود را در این جنگ مخفی نگه دارند و تنها محدود به حمایت تجهیزاتی و سخت‌افزاری نشان دهند، اما قضایای بندر حدیده پرده را از جلوی چشم جهانیان انداخت و مشخص شد اساسا فرمان جنگ در دست جنایتکاران آمریکایی است.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای عنوان کرد: حاصل این جنگ 3 سال و نیم را می‌توان براساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل تشریح کرد؛ تاکنون 6300 نفر از مردم مظلوم یمن در این مدت به شهادت رسیده‌اند که 1491 نفر کودک زیر 15 سال بوده‌اند که 24درصد کشته‌شدگان را شامل می‌شود.

وی افزود: بر اثر این جنگ 14هزار نفر بیمار براثر فقدان دارو و محاصره ظالمانه غربی‌ها و وابستگان عرب آنها فوت کرده‌اند که این عدد را باید به عدد شهدا اضافه کرد. همچنین 2400 نفر فقط از طریق بیماری وبا درگذشته‌اند و هزاران نفر دیگر در معرض این بیماری قرار دارند.

زارعی ابراز کرد: 8و نیم میلیون نفر نیز گرفتار قحطی و گرسنگی هستند به شکلی که هر دو روز یکبار غذایی برای خوردن دارند که آن هم غذایی بسیار مختصر در حد نان است. این در حالی است که یمن کشور بیچاره و فقیری نیست و اگر درگیر جنگ و سیاست‌های استعماری نباشد این ملت می‌تواند از سرزمین خودش، مردمش را اداره کند.

وی اضافه کرد: از آثار دیگر این جنگ، 4 میلیون آواره جنگی فاقد سرپناه و منزل است. فقط در جریان نبرد بندر حدیده، 350هزار نفر آواره شدند و در وضعیت سخت بی‌خانمانی قرار دارند. 500هزار کارمند یمنی، اعم از کارمندان ارتش و سایر ادارات، در طی این سه سال و نیم، حقوقی نگرفته‌اند و در واقع این ملت در شرایط فقر مطلق قرار گرفته که این به واسطه سیاست‌های استعماری و جنایات امریکا و مزدوران اوست.

زارعی با بیان اینکه این جنایات، بسیار مهندسی‌شده و حساب‌شده است، گفت: به هیچ وجه نمی‌توان این جنایات را گتره‌ای، تصادفی و موردی تلقی کرد. شورای امنیت سازمان ملل پشت سر این گرفتاری‌ها قرار دارد. در واقع قطعنامه این شوراست که اجازه داده متجاوزان زمین، دریا و هوای یمن را محاصره کرده و اجازه نمی‌دهند از طریق فرودگاه حدیده و صنعا دارو و مواد غذایی به دست مردم یمن برسد.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای تأکید کرد: این جنایات و آمار بی‌سابقه در صد سال گذشته علیه یک ملت است که سرمنشأ آن هم به شورای امنیت سازمان ملل برمی‌گردد و امروز هم برملا شده که فرماندهی این جنایات علیه مردم یمن، آمریکایی‌ها هستند.
ادامه دارد…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن