ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85065
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۳۴
  • 132 بازدید
  • ارسال توسط :
اذعان مقامات نظامی اماراتی به استخدام تروریست‌های القاعده در یمن

اذعان مقامات نظامی اماراتی به استخدام تروریست‌های القاعده در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ایندیپندنت نوشت ارتش امارات متحده عربی اعلام کرد در بخشی از راهبرد مقابله با جنبش انصارالله، اعضای سابق القاعده را به عضویت نیرو‌های محلی در یمن درآورده است. به نوشته این روزنامه انگلیسی، امارات از زمان مداخله خود […]

اذعان مقامات نظامی اماراتی به استخدام تروریست‌های القاعده در یمنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ایندیپندنت نوشت ارتش امارات متحده عربی اعلام کرد در بخشی از راهبرد مقابله با جنبش انصارالله، اعضای سابق القاعده را به عضویت نیرو‌های محلی در یمن درآورده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، امارات از زمان مداخله خود در جنگ یمن در اوایل سال ۲۰۱۵, سی هزار نیروی یمنی را برای مبارزه با القاعده در شبه‌جزیره عربستان آموزش داده است. فرماندهان ارشد ارتش امارات گفته‌اند اعضای القاعده را پس از بررسی‌های دقیق در واحد‌های یمنی جذب کرده‌اند.

امارات عربی متحده آموزش نیرو‌های قبایلی یمن را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد؛ زمانی که همراه با عربستان سعودی برای مقابله با جنبش انصارالله و بازگرداندن دولت برکنار شده (فراری) یمن در جنگ این کشور مداخله کرد.

نتایج تحقیقات جدید آسوشیتدپرس نشان می‌دهد ائتلاف توافق محرمانه‌ای با اعضای القاعده داشته و به برخی از آن‌ها اجازه داده است بگریزند و به برخی دیگر هم سلاح، پول و تجهیزات داده است تا در کنار نیرو‌های یمنی طرفدار منصور هادی بجنگند.

اماراتی‌ها این گزارش آسوشیتدپرس را رد کرده و آن را غیرواقعی خوانده و هرگونه توافقی را با القاعده و اجازه فرار به اعضای این گروه همراه با پول را تکذیب کرده‌اند. آن‌ها به روزنامه ایندیپندنت گفتند آن‌ها اعضای دون پایه‌ای را که القاعده آن‌ها را فریفته بود، جذب و استدلال کرده‌اند این کار شیوه‌ای موثر برای کاهش تعداد نیرو‌های القاعده بوده است. استدلال آن‌ها این بود که آن‌ها سربازان و نه تروریست‌ها را آموزش داده‌اند.

فرماندهان ارتش امارات عربی متحده تعداد دقیق اعضای القاعده جذب شده را اعلام نکردند.

در همین حال، آمریکا که حمایت‌های قابل توجهی از عملیات ائتلاف –از جمله به اشتراک‌گذاری اطلاعات و حملات پهپادها- داشته است، این هفته به شدت هرگونه همکاری را با شبه‌نظامیان القاعده رد کرد. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهارنظری درباره اقدام امارات به پذیرش شبه‌نظامیان القاعده گفت: «القاعده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است و در گذشته آمریکایی‌ها را کشته و اعلام کرده است در آینده نیز چنین خواهد کرد. سیاست آمریکا این است که با این تروریست‌ها مبارزه کند. القاعده تلاش می‌کند اوضاع را در یمن آشفته کند و حملات تروریستی علیه آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای ما انجام دهد.»

در گزارش سازمان ملل -که این هفته منتشر شد- آمده است حدود هفت هزار نیروی القاعده در یمن حضور دارند. امارات این هفته اعلام کرد از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از هزار تن از اعضای اصلی القاعده را در یمن کشته است. این گروه مسئولیت تعداد زیادی از کشتار‌ها را در یمن و خارج از آن برعهده گرفته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن