ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85080
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
  • 412 بازدید
  • ارسال توسط :
مردم را از چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید/ مذاکره ابزاری است برای اعمال دشمنی آمریکا

مردم را از چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید/ مذاکره ابزاری است برای اعمال دشمنی آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز سیاسی عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و حل مشکلات معیشتی مردم و اعتماد نکردن به آمریکا برای مذاکره مجدد تاکید شد.   آیت‌الله علم‌الهدی: مردم را از چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز سیاسی عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و حل مشکلات معیشتی مردم و اعتماد نکردن به آمریکا برای مذاکره مجدد تاکید شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی:

مردم را از چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی با اشاره به اینکه معمولا در روزهای آخر مرداد هر سال جریان 28 مرداد در اذهان تداعی می‌شود اظهار کرد: این جریان برای ما دو نقطه عبرت‌آموز دارد یکی اینکه بعد از قرن‌ها زندگی در حاکمیت استبدادی و استعماری در دوران قاجار و رضاخانی که فاقد نظام مردمی بودیم و مردم خودشان برای خودشان تصمیم نمی‌گرفتند در سال 1330 با نهضتی که از یک شخصیت برجسته روحانی و دینی مرحوم آیت‌الله کاشانی با هماهنگی با قدرت‌های سیاسی جبهه ملی و نهضت آزادی تشکیل شد یک حکومت مردمی به نام حکومت ملی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این حکومت به مدت دو سال ادامه داشت اما ملی‌گرایان در نوشتارها و جراید و مجلات مقاله علیه مرحوم میرزای شیرازی صاحب فتوای تحریم تنباکو می‌نوشتند و مشاهیر روحانیت و ارزش‌های دین را اهانت می‌کردند و اعتقادی به دین نداشتند و نتوانستند پای دین در ادامه استقلال بایستند و شکست خوردند و این یک عبرت است که اگر کسی سراغ دین در سیاست آمد باید دین را قبول داشته باشد و بداند سیاست فرع دین است و به عنوان تکلیف دینی و شرعی وارد عرصه سیاست شود و در ابتدای پیروزی انقلاب نیز ملی گرایان همین انحراف را داشتند و دینداری مردم آنها را عقب زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی می‌فرمود که بازرگان می‌گفت حالا که انقلاب شد شما روحانیون به مساجد بازگردید و مملکت را ما اداره کنیم اما آیت‌الله مهدوی کنی فرمود که عنوان کردم شما روزی در مسجدی خواستید سخنرانی کنید و عنوان کردید اسلام اقتصاد، سیاست و مدیریت دارد و همه اسلام مسئله روزه و نماز نیست و باید قیام کرد و ما نیز نظام ستم‌شاهی را ساقط کردیم اما حالا اسلام سیاست و اقتصاد ندارد؟

علم‌الهدی عنوان کرد: یک بار تجربه مشروطه را داشتیم که اسلام کنار زده شده و در نهضت ملی نیز از اسلام دست کشیده شد و مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی فرمودند که این تجربه سوم را تکرار نمی‌کنیم. نکته عبرت دیگر اینکه روزی که قرار شد نفت ملی شود و از انگلیسی‌ها گرفته شود مصدق این اشتباه را کرد که فکر کرد بدون وابستگی به یک قدرت خارجی نمی‌توانیم زندگی کنیم و به همین دلیل با آمریکا دست داد و وارد کشورش کرد اما نمی‌دانست انگلیس و آمریکا یک جنس هستند و آمریکایی‌ها را ایشان آورد. آمریکا هم‌پیمان نمی‌خواهد بلکه نوکر می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از میان مصدق و شاه دومی را انتخاب کرد افزود: آنها می‌دانستند مصدق ممکن است هم پیمان شود اما نوکر نمی‌شود پس دولت ملی را ساقط کردند و یک ربع قرن این ملت در اسارت چکمه‌پوشان مستشار آمریکایی شدند و این عبرت دوم 28 مرداد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کارگزاران این نظام، این فکر، فکر غلط مصدق بود که به قیمت ربع قرن اسارت ملت تمام شد. این پندار غلط را شما از سر خود بیرون کنید و اگر بنا شد آمریکا نباشد، اروپا هم باید نباشد. شما می‌خواهید با اروپایی که یک عضوش انگلیس و دیگری فرانسه و آلمان است پیمان ببندید؟ انگلیس با تمام جنایتگری‌ها در حدود 200 سال جزو جنایت و ظلم برای ما نداشته و آلمان هم سلاح شیمیایی به عراق و صدام داد.

علم‌الهدی تصریح کرد: انگلیسی‌ها در این مملکت به اندازه کشته جنگ جهانی اول مردم ما را از گرسنگی و قحطی کشتند. حالا می‌خواهید سراغ اینها بروید؟ مقام معظم رهبری فرمودند رئیس جمهور هم اعتراف کرد اگر محدودیت‌های شما نبود امتیازات بیشتری می‌دادیم و اگر مقام معظم رهبری ورود نمی‌کردند دولتی‌ها به اقرار خود رئیس جمهور امتیاز بیشتری می‌دادند. آمریکا از پیمان بیرون رفت و هزاران سانتریفیوژ ما حلب پاره شد.

وی گفت: با این وضعیت ما ایستادگی کرده‌ایم؛ مردم را از این چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید. یک مشت افراد سودجو راه نیفتند و سوءاستفاده کنند و دستگاه اجرایی ما کاری نداشته باشد و دنبال فرانسه، انگلیس و آلمان باشیم. مگر هواپیمای صدام و بعثی‌ها از کجا آمد؟ انگلیس مگر فساد نکرد؟ این واقعا عقل و فکر است؟ تجربه را نیز باید اهمیت داد. مقام معظم فرمودند اگر به خطوط قرمز ایشان عمل می‌شد این قدر گرفتار نمی‌شدیم. با تمام قدرت مشکلات مردم را برطرف کنید و رهنمود رهبری را عمل کنید. چهار سال است اقتصاد مقاومتی مطرح است اما یک دهم آن عملیاتی نشده است.

 

امام جمعه درگز:

مذاکره ابزاری است برای اعمال دشمنی آمریکا/ قوه قضائیه در برخورد با فساد و مفسد ملاحظه نکند

 

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: بدانید که تقوا، دوای بیماری های روحی و فکری بوده و سبب بینایی قلب و پیدا کردن چشم بصیرت است.

وی در ادامه سخنان خود ماه ذی الحجه را از جمله ماههای بزرگ خدا دانست و عنوان کرد: هیچ روزی در فضیلت و ثواب عبادت و بندگی خدا، همچون ایام دهه اول ذی الحجه نیست؛ روزه 9 روز اول این ماه برابر روزه عمر انسان است و دعا و نیایش در روز عرفه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و اجری همانند اعمال شبهای قدر دارد.

امام جمعه درگز تبیین کرد: آزادگان مظهر استقامت و پایداری و حفظ عزت نظام اسلامی هستند؛ امروز آبروی این نظام مرهون ایثارگری ها و از خودگذشتگی های کسانی است که در دوران دفاع مقدس، وجود خود را صرف کردند تا عزت و اقتدار ایران و ایرانی حفظ شود.

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع آحاد مردم، تاکید کرد: در ارتباط با مشکلات معیشتی همانگونه که بارها و بارها گفته شد، کاهش ارزش پول ملی و گرانی و بیکاری جوانان ناشی از سوء مدیریت مدیران داخلی بوده و تحریم های خارجی اثر ناچیزی بر این مساله دارند.

امام جمعه درگز گفت: عده ای وزیر و مسئول نالایق با برنامه ریزی غلط و سیاست گذاری نادرست، مشکلاتی را در کشور ایجاد می کنند که دشمن از این ضعف های به وجود آمده به نفع خود سوء استفاده کرده و مشکلات را دوچندان می کند؛ باید با مدیران فرسوده و بی انگیزه که منابع کشور را به باد فنا می دهند برخورد انقلابی شده و به جای آنها از نیروی جوانان مومن و انقلابی استفاده شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان اجرایی کشور به جای رسیدگی به دردهای مردم در پی کارهای حزبی و سیاسی و مسائل شخصی خود هستند؛ قوه قضائیه باید در برخورد با این افراد مقتدر عمل کرده و هیچ ملاحظه ای را در مبارزه با فساد و مفسد انجام ندهد.

حجت الاسلام ایروانی اذعان کرد: مردم ایران اسلامی همانهایی هستند که در دوران دفاع مقدس، جان و مال و هستی خود را دادند تا اجازه ندهند دشمن ذره ای از خاک کشور را تصرف کند، اما امروز دلیل حمایت نکردن آنها، دزدی، فساد و رانت خواری برخی مسئولین است که صرفا به فکر حفظ منافع شخصی خود هستند.

امام جمعه درگز در بخش های دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تهدید آمریکا مبتنی بر راه اندازی جنگ دروغی بیش نیست؛ آنها در جنگ های نیابتی شکست خوردند و اگر جنگی علیه این نظام و کشور راه بیندازند پشیمان خواهند شد و شکست سختی خواهند خورد.

وی افزود: برجام تجربه تلخی بود که در آن نقدا تجهیزات و امکانات خود را از بین بردیم و در عوض وعده های پوچ و توخالی دریافت کردیم؛ کسانی که از مذاکره با ترامپ دفاع می کنند بدانند مذاکره ابزاری است برای اعمال دشمنی آمریکا.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطر نشان کرد: این رژیم زورگوی متقلب هیچ گاه شایستگی مذاکره با ما را نداشته و نخواهد داشت؛ مشکل اقتصادی امروز نه با مذاکره بلکه با پای کار آمدن مدیران شایسته، مبارزه جدی با فساد، اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و تکیه به توان داخلی حل خواهد شد.

 

 

خطیب جمعه خلیل‌آباد:

تشریفات مجالس ترحیم مردم را از معنویت دور می کند

حجت الاسلام ناهیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد ضمن گرامیداشت ۲6 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار داشت: انسان متدین در برابر مشکلات و سختی ها صبر پیشه می کند و صبوری آزادگان در طول تاریخ انقلاب حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کشتار مظلومانه حجاج ایرانی در سال 66 به دست آل سعود، خاطرنشان کرد: حج 66 یکی از صفحات کتاب جنایت آل سعود بود که در کنار خانه خدا حجاج ایرانی را به خاک و خون کشید.

خطیب جمعه خلیل آباد ادامه داد: این جنایت ها فراموش شدنی نیست و باید مجامع بین المللی این جنایت ها را پیگیری کنند و کمیته حقیقت یاب برای جنایت های آل سعود در ایام حج تشکیل شود.

وی در ادامه ضمن تبریک عید قربان، تصریح کرد: نماز عید قربان نیز از سدر اسلام برپا می شده و این نماز نیز روز چهارشنبه در مسجد جامع خلیل آباد اقامه خواهد شد.

امام جمعه خلیل آباد با تأکید بر اینکه قربانی یکی از سنت های ابراهیمی در روز عید قربان است، اذعان کرد: مردم از ذبح دام در معابر عمومی و منازل عمومی خودداری کنند و هماهنگی لازم را با دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه از سال 96 یکی از برنامه هایی که در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گرفت بحث فرهنگ سازی صحیح مراسمات ترحیم اموات بود، عنوان کرد: کارهای کارشناسی زیادی در این زمینه انجام گرفته است.

ناهیدی با اشاره به اینکه مراسم تحریم امروزه رنگ و لعاب تشریفات به خود گرفته است، تشریح کرد: از سیره های حسنه پیامبر و اهل بیت است که در همسایه ها و اقوام در منازل خود غذا طبخ نمایند و به منزل عزاداران بیاورند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه پرهیز از اسراف و هزینه های سنگین مراسم تحریم بسیار لازم و ضروری است، بیان کرد: پذیرایی های تشریفاتی در مجالس ترحیم مردم را از معنویت دور می کند و باید سعی کنیم هزینه های مجالس ترحیم باید به سمت کارهای خیر و عام المنفعه سوق داده شود.

 

امام جمعه سرخس:

بیانات رهبر معظم انقلاب مردم را به آینده انقلاب امیدوار کرد/ مشکلات کشور از بی تدبیری هاست

حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم، گفت: رهبر معظم انقلاب سخنان بسیار مهم و نوید بخشی را ایراد فرمودند و مردم را به آینده انقلاب امیدوار کردند و این بیانات دشمنان را به قهقرا برد.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که فرمودند «جنگ نخواهد و مذاکره هم نخواهیم کرد»، اظهار کرد: بازتاب این سخن رهبر معظم انقلاب در رسانه های غربی این بود که ایران دوباره آمریکا را تحقیر کرد و اراده کشورهای دنباله رو آمریکا نیز سست شد.

 

حجت الاسلام ارژنگ با بیان اینکه هر کشوری می تواند شروع کننده جنگ باشد اما آن چیزی که مهم است نتیجه جنگ است، گفت: در دفاع مقدس، شروع کننده جنگ عراق بود اما پایان جنگ به نفع عراق نبود.

 

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا فکر می کرد اگر فشار اقتصادی بیاورد و سپس مسئله مذاکره را مطرح کند ملت ایران تلفن را بر می دارند و برای مذاکره اعلام آمادگی می کنند؛ یک عده افراد ضعیف نیز در کشور اعلام می کردند که با شرایط کنونی باید با آمریکا مذاکره کنیم اما رهبری آب پاکی را روی دستان رئیس جمهور آمریکا ریختند و فرمودند «جنگ نمی شود و مذاکره نمی کنیم».

 

خطیب جمعه سرخس اظهار کرد: امروز شرایط کشور شرایط ضعف نیست، آمریکا در جنگ هایی که شروع کرده، شکست خورده است؛ در یمن اعلام کردند که در چند روز سعودی ها می توانند یمن را بگیرند و انصارالله را ضعیف کنند اما چند سال است که در مقابل دلاورمردان یمنی ماندند و کشتار دانش آموزان توسط رژیم سعودی نشانه اقتدار سعودی ها و آمریکایی ها نیست بلکه نشانه ضعف آنها است.

 

حجت الاسلام ارژنگ با بیان اینکه سیاست های آمریکا در یمن، عراق و سوریه شکست خورده است، گفت: آمریکایی که در یمن و عراق و سوریه شکست خورده، می خواهد با مقتدرترین کشور منطقه جنگ کند؟ امام راحل فرمودند از جنگ و از مشکلات اقتصادی نترسید بلکه از نفوذی ها و آدم های ترسویی که در داخل از ترس دشمنان به دست و پای خود می افتند، بترسید.

 

وی دلیل اصلی مشکلات را سیاست های غلط برخی رجال دولتی عنوان و خاطرنشان کرد: برخی می گویند مشکلات از دی ماه ۹۶ شروع شد در حالیکه این حرف اشتباه است، مشکلات از بی تدبیری هایی بوده که توسط عده ای صورت گرفته و بدون آنکه نیازسنجی کنند ارز ۴۲۰۰ تومانی را ارائه کردند و باعث شدند آن چیزهایی که نیاز کشور نبود وارد کشور شود.

 

امام جمعه سرخس تاکید کرد: با تفکر لیبرالی نمی توان مشکلات را حل کرد، باید با تفکر جهادی یعنی همان تفکری که در زمان جنگ  و دفاع مقدس داشتیم مشکلات را حل کنیم و شب و روز نشناسیم.

 

حجت الاسلام ارژنگ در پایان با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: آزادگان عزیز سند زنده مقاومت ملت ایران هستند و انسان را به یاد مقاومت جانانه رزمندگان دفاع مقدس می اندازند؛ در فیلم تنگه ابوقریب گوشه ای از این دلاورمردی های آنها به نمایش گذاشته شده است.

 

امام جمعه تربت حیدریه:

اقتدار اسلام با دشمن شناسی و ایستادگی جلوه می کند

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: دشمنی که امروز گاهی زیر تعهدنامه و معاهده خود می زند و گاهی سخن از مذاکره با پیش شرط و بدون پیش شرط می کند بهر حال دشمن است و چنانچه کسی تدبری در دین داشته باشد ساده لوحانه فریب او را نخواهد خورد.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: جلوه گری اقتدار به معنای واقعی کلمه دشمن شناسی و شناخت از توطئه های اوست که باید با هوشیاری و بصبرت مقابل دشمن ایستاد.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی به سالروز ورود ازادگان به کشور اشاره کرد و افزود: آزادگان دوران دفاع مقدس اسوه صبر و عصاره مقاومت ملت ایران هستند و امروز به این روحیه در تمام سطوح کشور نیازمندیم و چنانچه در جامعه ای صبر و مقاومت وجود داشته باشد بی شک بر مشکلات و فتنه ها فائق خواهد آمد.

عصمتی بیان داشت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفتیم و انچه که مهم است هوشیاری و بصبرت مردم و درایت مسوولان کشور است تا با صبر و هوشیاری از این میدان محاربه با سرافرازی خارج شویم.

وی اتفاقات اخیر بازار سکه و ارز را ناشی از بی تدبیری مسوولان دانست و افزود: دولتمردان باید با برنامه صحیح و حساب شده و استفاده از نظر کارشناسان برای رفع معضلات جامعه تلاش جهادی داشته باشند.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: استفاده از تدبیر در الفاظ و کلام دردی از مردم درمان نمی کند و این مردم تشنه خدمت صادقانه از سوی مسوولان خود هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن