ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85143
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۵۸
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
اعتراف استاندار منصوب دولت مستعفی یمن: از امارات دستور می‌گیرم

اعتراف استاندار منصوب دولت مستعفی یمن: از امارات دستور می‌گیرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات سرتیپ «فرج سالمین البحسنی» استاندار «حضرموت» یمن مبنی بر اینکه از ولی‌عهد ابوظبی دستور می‌گیرد، با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌نگاران یمنی مواجه شد. البحسنی در یک گفت‌وگو با تلویزیون رسمی «ابوظبی» در حالی که عکس «عبدربه منصور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات سرتیپ «فرج سالمین البحسنی» استاندار «حضرموت» یمن مبنی بر اینکه از ولی‌عهد ابوظبی دستور می‌گیرد، با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌نگاران یمنی مواجه شد.

البحسنی در یک گفت‌وگو با تلویزیون رسمی «ابوظبی» در حالی که عکس «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در پشت او قرار داشت، گفت که دستوراتش را درباره فعالسازی فرودگاه «الریان» در «المکلا» از «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دریافت می‌کند.

وی افزود: با توصیه‌های جناب محمد بن زاید که خداوند وی را حفظ کند، کار در فرودگاه الریان تمام شد و ما به مراحل خیلی خوبی در روند تجهیز این فرودگاه رسیدیم.

استاندار حضرموت در ادامه از افتتاح قریب‌الوقوع این فرودگاه خبر داد. این در حالی است که گزارش‌های حقوقی و بین‌المللی نشان می‌دهد که از آوریل 2016، از این فرودگاه به عنوان یک زندان سری تحت اداره امارات استفاده می‌شده و صدها یمنی در آنجا شکنجه شده‌اند. اما امارات این گزارش‌ها را تکذیب می‌کند.

این اظهارات البحسنی با واکنش تند روزنامه‌نگاران یمنی مواجه شد. خبرنگاری با نام کاربری «مأرب الورد» نوشت: استاندار حضرموت با دستور محمد بن زاید عمل می‌کند نه رئیس دولتی که وی را برای این پست انتخاب کرده است.

 

وی افزود که این اظهارات تنها نمونه ساده‌ای از وجود اختلال در رابطه میان دولت قانونی (اشاره به دولت هادی) و ائتلاف سعودی است. وقتی ما می‌گوییم که امارات در حضرموت و عدن حکومت می‌کند، واقعیت است و همین اظهارات بر این مسئله صحه می‌گذارند.

یا کاربر دیگری با نام «وائل محمد بن سعید بن شملان»، می‌نویسد که طبعا، فرودگاه الریان نیازی به فعالسازی نداشت. این فرودگاه به بهترین شکل در حال فعالیت بود اما البحسنی، چه اتفاقی برای آن افتاد که بخواهی دستوری از خارج بگیری؟ طبعا زندانهای سری در این فرودگاه منتقل شده‌اند و منظورت از تجهیز و فعالسازی آن همین است.

 

«مختار الرحبی» که خود را روزنامه‌نگار سابق دفتر ریاست‌جمهوری یمن و مشاور وزیر اطلاع‌رسانی معرفی می‌کند، می‌نویسد: امارات با یمن بدون احترام به هیچ یک از پروتکل‌های موجود رفتار می‌کند.

حضرموت یک استان غنی از نفت یمن است که نزدیک دریای عرب قرار دارد.

از زمان آغاز تجاوز به یمن در مارس 2015، عربستان و امارات در مسابقه‌ و رقابتی داغ برای تقسیم جغرافیای یمن به ویژه در استانهای جنوبی و شرقی آغاز کردند تا از سرمایه‌ها و منابع آن بهره‌مند شوند و در عین حال از  پایگاه‌های راهبردی و استراتژیک در راستای منافع خود، بهره‌برداری کنند.

بر اساس این گزارش، به همین دلیل، هر یک از دو کشور، نیروهایی نظامی برای سیطره بر مناطق حیاتی حضرموت و المهرة به بهانه بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن گسیل داشتند؛ در حالی که انصارالله اساسا در این دو استان حضور و قدرتی نداشتند.

 کارشناسان سازمان ملل در یمن نیز می‌گوید که نیروهای ویژه حضرموتی از دستورات فرماندهی نظامی یمنی وابسته به هادی، تبعیت نمی‌کنند و تنها از امارات فرمان می‌گیرند و این امر درباره نیروهای نخبه شبوانی و کمربند امنیتی نیز صدق می‌کنند.

بر اساس این گزارش، امارات از این نیروها برای افزایش قدرت و نفوذش در مناطق مختلف به ویژه مناطق نفتی مانند شبوه و حضرموت و بنادری مانند عدن و المخا، المکلا و حتی بنادر کوچک نفتی در شبوه بهره می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن