ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85145
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۴۱
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
سردار سلیمانی از طرح توسعه حرم علوی بازدید کرد+عکس

سردار سلیمانی از طرح توسعه حرم علوی بازدید کرد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مراحل تکمیلی طرح توسعه حرم مطهر علوی در نجف اشرف بازدید کرد.     در این بازدید حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گزارشی از روند اجرای طرح، چگونگی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مراحل تکمیلی طرح توسعه حرم مطهر علوی در نجف اشرف بازدید کرد.

 

 

در این بازدید حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گزارشی از روند اجرای طرح، چگونگی تامین مصالح پروژه از صنایع داخلی، هزینه‌کرد نذورات مردمی جهت رونق بخشیدن به صنایع داخلی و ویژگی‌های رفاهی و فنی پروژه ارائه کرد.

سردار سلیمانی نیز با حضور در جمع عوامل اجرایی طرح از زحمات دست‌اندرکاران و حمایت‌های مادی و معنوی خیران تجلیل کرد.

 

صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، محیطی دلنشین در جوار حرم علوی و بخشی از طرح توسعه جامع این حرم است که چند سالی است چشم‌ها را نوازش داده و در ماه‌های آینده رخ نقاب برداشته و میزبانی از زائران امیرالمومنین(ع) را تسهیل می‌کند.

محوطه این صحن، از محل مقام حضرت زین‌العابدین (ع) شروع شده تا محل فعلی حرم مطهر امیرالمومنین(ع) ادامه می‌یابد و طراحی آن به نحوی است که ۶۰ درصد زائرین ورودی به حرم مطهر از همین ورودی وارد شوند.

از مقام حضرت زین‌العابدین (ع) تا گنبد طلایی امام اول شیعیان ۴۵۰متر فاصله است. این همان محلی است که امام سجاد(ع) برای زیارت مخفیانه قبر مطهر جد پدری خود می‌ایستادند و سلام و عرض ارادت کرده و به سمت ضریح مطهر گام برمی‌داشتند. مقام صافی صفایمانی هم جنب همین مقام است.

 

ساخت و ساز صحن حضرت زهرا (س) بر اساس معماری ناب اسلامی ایرانی صورت گرفته است. چرایی این کار هم به سابقه ساخت و سازهای مربوط به حرم مطهر حضرت علی‌(ع) بازمی‌گردد. معماری حرم امیرالمومنین را می‌توان به ۹دوره از زمان آل‌بویه تا کنون تقسیم کرد که آخرین معماری هم مربوط به ۳۰۰سال پیش و متعلق به نادرشاه افشار بوده است.

علیرضا فداکار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف در این باره می‌گوید: در بخش غیرزیارتی، موزه و کتابخانه هرکدام به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع، بخش اداری به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و هتل به مساحت ۱۱هزار مترمربع ساخته شده است. کتابخانه‌ای هم در ۵ طبقه با گنجایش یک میلیون کتاب در حال ساخت است. ۵۰۰ زائر می‌توانند خودروی خود را در این بخش پارک کنند. ۳ آمفی‌تئاتر هم برای این بخش تعبیه شده است که گنجایش هر کدام ۱۰۰ نفر است.

به گفته حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، عظمت صحن حضرت زهرا(س) به‌حدی است که بزرگ‌ترین پروژه عمرانی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور محسوب می شود. بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) در ۴طبقه به مساحت ۱۰۰هزار مترمربع و بخش غیرزیارتی هم در ۵ طبقه و به مساحت ۱۲هزار مترمربع ساخته شده است. طراحی صحن به‌گونه‌ای انجام گرفته که ارتفاع نهایی پروژه از ۱۵متر تجاوز نکند چرا که موجب اخلال در دید گنبد خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن