ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85172
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی شد

دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با الشرق الاوسط در پاسخ به این سوال که آمریکا اهتمام زیادی به تهدیدات ایران در رابطه با کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه هرمز می‌دهد، نقش اتحادیه عرب در این رابطه چیست؟ گفت: دخالت های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با الشرق الاوسط در پاسخ به این سوال که آمریکا اهتمام زیادی به تهدیدات ایران در رابطه با کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه هرمز می‌دهد، نقش اتحادیه عرب در این رابطه چیست؟ گفت: دخالت های ایران در امور عربی چه از طریق دخالت مستقیم در امور داخلی برخی کشورهای عربی و چه بطور غیر مستقیم و از طریق حمایت از برخی گروهک ها همانند حوثی ها(انصارالله) در یمن افزایش یافته است.

وی افزود: کمیته وزارتی در رابطه با دخالت های ایران در امور کشورهای عربی تشکیل شده است که این کمیته وزرای خارجه عربستان، امارات، بحرین، مصر و دبیرکل اتحادیه عرب را شامل می شود و به صورت دوره ای در رابطه با این مساله نشست برگزار می کند.

ابوالغیط گفت که این مساله از نظر ما به اهتمام آمریکا مربوط نمی شود بلکه به نتایج و خطرات رفتار ایران در منطقه مربوط می شود. برای مثال شلیک موشک های بالستیک در حقیقت تنشی است که نسبت به وجود برخی اهداف برای گسترش درگیری و نزاع در یمن و جلوگیری از ایجاد راه حل برای بحران یمن هشدار می دهد، همچنین این مساله تهدید آشکار امنیت و ثبات عربستان و نقض قطعنامه های شورای امنیت در رابطه با بحران یمن به شمار می رود. در رابطه با تهدید کشتیرانی در تنگه های هرمز و باب المندب و تاثیرگذاری بر امنیت دریای سرخ نیز همین مساله است.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: من قبل از این نیز چندین بار در مورد این موضوع صحبت کردم و گفتم که توافق هسته ای باید مساله رفتار ایران در منطقه و اینکه این رفتارها تبعات منفی بر امنیت ملی و عربی و ثبات و امنیت آن نداشته باشد را شامل شود زیرا ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، ادعای دخالت ایران در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران های عربی از جمله بحران سوریه و یمن است. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن