ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85255
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
همدان| نظارت‌های بهداشتی بر ایستگاه‌های صلواتی شدت می‌گیرد

همدان| نظارت‌های بهداشتی بر ایستگاه‌های صلواتی شدت می‌گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، حسینعلی نوروزی در جلسه هم اندیشی دست اندر کاران حوزه سلامت در خصوص سلامت زائران اربعین، اظهار داشت: یکی از جدی‌ترین حوزه‌ها در ایام اربعین مرتبط با بهداشت محیط و حرفه‌ای است که در آن به حفظ بهداشت و سلامت منابع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، حسینعلی نوروزی در جلسه هم اندیشی دست اندر کاران حوزه سلامت در خصوص سلامت زائران اربعین، اظهار داشت: یکی از جدی‌ترین حوزه‌ها در ایام اربعین مرتبط با بهداشت محیط و حرفه‌ای است که در آن به حفظ بهداشت و سلامت منابع آبی، مواد غذایی، اسکان و حمل‌و‌نقل غذا پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اقدامات خوبی که در ایام اربعین سال گذشته انجام شد اما هنوز هم بسیاری از مباحث بهداشتی که مردم توجهی به آن نمی‌کنند جدی گریبان گیر ما است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط وحرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: یکی از بحث‌هایی که در بهداشت محیط و حرفه‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد، افزایش فعالیت‌های بین بخشی و مشارکت همه نهادهای مرتبط است.

نوروزی با تاکید بر اینکه خود متولیان برگزاری مراسم‌ها در ایستگاه‌های صلواتی، مساجد، تکایا و موکب‌ها رکن اصلی رعایت اصول بهداشتی هستند و باید در این راستا فعالیت کنند، ابراز کرد: در حوزه بهداشتی بیش از هر چیز به هماهنگی‌های بین بخشی نیازمندیم.

وی به اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در خصوص رعایت مباحث بهداشتی ایام اربعین اشاره کرد و گفت: تا وقتی که مردم و زائران رفتارهای بهداشتی را در طول سفر نشناسند و به آن عمل نکنند، بدون شک راه به جایی نخواهیم برد.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آموزش و آگاه سازی مردم از اولویت‌های جدی حوزه بهداشت است، تصریح کرد: کنترل و بازرسی بهداشتی موکب ها، تکایا و مساجد، و پیگیری گزارش‌های مردمی از راه سامانه 190 از اقدامات مهمی است که در این ایام انجام می‌شود.

نوروزی گفت: خدمات بهداشتی ما نه تنها در درون استانی و درون مرزی انجام میشود بلکه بخشی از خدمات بهداشتی ما در حوزه برون مرزی و لب مرزی ارائه می‌شود.

وی از برگزاری جلسات هماهنگی با متولیان موکب‌ها وایستگاه‌های صلواتی خبر داد و افزود: پیش از برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین، با متولیان موکب‌ها و مساجد و تکایا جلساتی برپا می‌کنیم و نکات بهداشتی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه بر دفع مناسب پسماند و پساب تکایا، حسینیه‌ها و محل‌های برگزاری عزاداری نظارت می‌کنیم، ابراز کرد: ارائه آموزش به متصدیان و کارگران مراکز و اماکن بین راهی از دیگر برنامه‌های ما است.

نوروزی از شدت نظارت بر موکب‌ها و محل تهیه و توزیع نذورات مردمی خبر داد و گفت: مواد غذایی غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته را معدوم می‌کنیم.

عدم دسترسی موکب‌ها به منابع آبی از مشکلات اصلی ما است

وی با بیان اینکه کنترل و بازرسی مستمر از شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی از برنامه‌های اصلی ما است، ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از موکب ها به منابع آبی دسترسی ندارند.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: وقتی موکب‌ها یا ایستگاه‌های صلواتی به منابع آبی دسترسی ندارند بنابراین مجبورند برای استفاده کمتر از آب مورد نیاز، نسبت به شست و شوی ظروف و مواد غذایی کم لطفی کنند.

نوروزی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما تهیه و توزیع مواد غذایی است، ابراز کرد: نگهداری مواد غذایی در دمایی نامناسب و در کنار پیاده رو ها از مهم‌ترین مشکلات حوزه بهداشتی در ایام اربعین است.

صدور کارت سلامت رایگان برای افراد فعال در آشپزخانه‌ها

وی از صدور کارت سلامت بهداشتی برای افراد فعال در آشپزخانه‌های مساجد، تکایا و ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و افزود : با اجرای این طرح از سلامت فردی افرادی که در امر تهیه و توزیع غذا مشارکت دارند اطمینان حاصل خواهیم کرد.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه غذای گرم و پخته شده باید در دمای زیر 4 درجه و یا بیش از 75 درجه نگهداری شود، تصریح کرد: اما متاسفانه این اصل در هیچ یک از موکب‌ها رعایت نمی‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن