ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85428
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
  • 528 بازدید
  • ارسال توسط :
طبخ بزرگترین غذای نذری جنوب استان خوزستان به مناسبت عید غدیرخم

طبخ بزرگترین غذای نذری جنوب استان خوزستان به مناسبت عید غدیرخم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: ستاد غدیر بندرماهشهر با 12 کارگروه متفاوت تشکیل شده که این ستاد در هر روستا یا شهرک یا شهر یک ستاد مجزا داشته که با ستاد مرکزی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: ستاد غدیر بندرماهشهر با 12 کارگروه متفاوت تشکیل شده که این ستاد در هر روستا یا شهرک یا شهر یک ستاد مجزا داشته که با ستاد مرکزی همکاری می‌کنند، این ستاد متشکل از بسیج، هنرمندان، هیئت‌های مذهبی و روحانیون بوده که با شعار لبیک یا رسول‌الله(ص) کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های دهه‌ی ولایت از امروز با دعای عرفه آغاز شده و فردا صبح نیز نماز عید قربان در مصلای نماز جمعه بندرماهشهر برگزار می‌شود؛ برنامه‌های متنوع و مفصلی برای دهه‌ی ولایت با همت هیئت‌های مذهبی و سایر دوستان در نظر گرفته شده و ما از معدود شهرستان‌هایی هستیم که چنین برنامه‌های جامع و مفصلی را برگزار می‌کنیم.

امام جمعه بندرماهشهر بیان کرد: جلسات متعددی در فرمانداری بندرماهشهر با مسئولین مربوطه گرفته شده که در این جلسات تصویب شد برنامه دهه‌ی ولایت در 12 فصل پیاده شده که عمدا این برنامه‌ها مردمی بوده است؛ بندرماهشهر بعد از اهواز از کلان شهرهای پر حاشیه و روستا بوده که خوشبختانه 4 ائمه جمعه در آن وجود دارد که به وطیفه ذاتی خود در این حاشیهها و روستاها عمل می‌کنند.

وی افزود: نخستین کارگروه، کارگروه قرآنی بوده که با حضور قاریان کشوری و استانی جلساتی در روستاها و شهرک‌های اطراف برگزار می‌کند؛ در شهرستان بندرماهشهر بیش از 80 جلسه قرآن وجود داشته که بطور مستمر فعالیت داشته و اردوهای متنوع تفریحی زیارتی برگزار می‌کند.

غبیشاوی ادامه داد: دومین کارگروه، کارگروه مبلغین طلبه بوده که از روحانیون حوزه علمیه بندرماهشهر و قم تشکیل شده است که قرار است به زبان عربی و فارسی در روستاهای اطراف بندرماهشهر فعالیت کنند. سومین کارگروه، کارگروه نهج‌البلاغه بوده که قرار است در همه محافل به بیان حکمت‌ها و احادیث نهج‌البلاغه بپردازند.

وی با تاکید بر آشنایی با زندگی اسلامی و آسیب‌شناسی خانواده عنوان کرد: چهارمین کارگروه، کارگروه خانواده بوده که با اعزام مبلغات به مساجد و روستاها و شهرک‌ها جلسات مختلفی پیرامون پیشگیری و جلوگیری از آسیب اجتماعی و آسیب‌شناسی بوده و به تبیین زندگی اسلامی می‌پردازند و ایستگاه مشاوره خانواده و طب سنتی که از مهمترین بخش‌های زندگی اسلامی محسوب شده نیز در برنامه کارگروه خانواده بوده است؛ جشن کودک از برنامه‌های کارگروه خانواده بوده که در 6 نقطه بندرماهشهر برگزار خواهد شد.

امام جمعه بندرماهشهر افزود: برپایی ایستگاه صلواتی مخصوص بانوان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و حرکت شادی کودکان در سطح شهر از برنامه‌های دیگر کارگروه خانواده بوده است. پنجمین کارگروه، کارگروه آموزشی بوده که با برگزاری دوره‌های آموزشی برای تشکل‌های دینی مذهبی و برگزاری دوره‌های تحلیل تاریخی مذهبی و اهدا کتب غدیر به ادارات فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بعضی عادت‌های خوب باید در قالب هنر ترویج داده شود، گفت: ششمین کارگروه، کارگروه ورزش و جوانان بوده که در دهه‌ی ولایت در 9 رشته در 5 منطقه بندرماهشهر مسابقاتی برگزار کرده و جوایزی اهدا خواهد کرد. هفتمین کارگروه، کارگروه هنری بوده که با برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی با موضوع غدیر که شامل شب شعر عربی، طراحی، نقاشی، تئاتر خیابانی و جشنواره فیلم عمار فعالیت خواهد کرد.

غبیشاوی بیان کرد: هشتمین کارگروه، کارگروه مراسمات و جشن بوده که در طول دهه‌ی ولایت با کمک هیئت‌های مذهبی جشن‌هایی در روستاها، شهرک‌ها، مساجد و مرکز شهر برگزار خواهد کرد؛ عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه نیز از اقدامات این کارگروه بوده که با حضور نماینده‌های مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نهمین کارگروه، کارگروه فرهنگی بوده که وظیفه آن برگزاری نمایشگاه کتاب و سی‌دی  با موضوع غدیر در سطح شهر بوده است، از دیگر برنامه‌های این کارگروه می‌توان به حرکت شادی بیش از 110 ماشین تزئین شده و برگزاری مسابقات حفظ خطبه غدیر و جشنواره کودک اشاره کرد.

امام جمعه بندرماهشهر با اشاره به اهمیت فضای مجازی عنوان کرد: دهمین کارگروه، کارگروه فضای مجازی بوده که وظیفه تشکیل کمپین ‎#من_غدیری_ام و تهیه و انتشار مطالب مرتبط با غدیر را بر عهده دارد. یازدهمین کارگروه، کارگروه تبلیغات و رسانه بوده که وظیفه‌ آن برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و انجام تبلیغات محیطی و مجازی و تهیه گزارش از برنامه‌های ستاد غدیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین و دوازدهمین کارگروه، کارگروه اطعام بوده که با کمک هیئت فاطمیون بندرماهشهر بیش از 30 هزار پرس غذا را در روز عید غدیر پخته و در بندرماهشهر، شهر چمران و شهرک و روستاهای اطراف توزیع می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن