ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 85465
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۰۷
  • 157 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری دوره تخصصی «شهید حججی» برای توانمندسازی گروه‌های جهادی / رونمایی از مجموعه مستندهای خرمشهر

برگزاری دوره تخصصی «شهید حججی» برای توانمندسازی گروه‌های جهادی / رونمایی از مجموعه مستندهای خرمشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، روح‌الله ایزدخواه استاد دانشگاه،  مسئول قرارگاه جهادی عبادالرحمن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و مسئول اجرایی دوره تخصصی «شهید محسن حججی» طی نشستی که در خبرگزاری فارس برگزار شد به تشریح برنامه‌های این دوره که برای توانمندسازی گروه‌های جهادی و آسیب شناسی اردوهای جهادی برگزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، روح‌الله ایزدخواه استاد دانشگاه،  مسئول قرارگاه جهادی عبادالرحمن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و مسئول اجرایی دوره تخصصی «شهید محسن حججی» طی نشستی که در خبرگزاری فارس برگزار شد به تشریح برنامه‌های این دوره که برای توانمندسازی گروه‌های جهادی و آسیب شناسی اردوهای جهادی برگزار می‌شود، پرداختند.

 

* برگزاری دوره تخصصی «شهید محسن حججی» ویژه گروه‌های جهادی

محمد حسین تفویضی مسئول قرارگاه جهادی عبادالرحمن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)  در ابتدای این نشست، گفت: دوره تخصصی «شهید محسن حججی» با موضوع توانمندسازی گروه‌های جهادی و آسیب شناسی اردوهای جهادی در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره مخاطب ما گروه‌های جهادی سراسر کشور خواهند بود و ما امسال در این دوره به مسئله اقتصاد در اردوهای جهادی خواهیم پرداخت، به این معنی که چگونه گروه‌های جهادی می‌توانند مردم مناطق محروم را از لحاظ اقتصادی توانمند کنند.

مسئول قرارگاه جهادی عبادالرحمن  بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) یادآور شد: این دوره از امروز (30 مرداد) آغاز خواهد شد و تا 5 شهریور در اردوگاه صاحب‌الزمان شهید محلاتی ادامه خواهد داشت و گروه‌های جهادی از سراسر کشور در آن شرکت خواهند کرد.

 

وی تاکید کرد: اردوهای جهادی حوزه‌های مختلفی دارد، مانند فرهنگی، بهداشت، خدمات درمانی، توانمندسازی مردم روستا در جهت اشتغالزائی، که در این دوره ما به این مسئله خواهیم پرداخت که چگونه یک نفر در یک روستا می‌تواند برای خود یک اشتغال ایجاد کند و مشکل اقتصادی خانواده‌ و روستا را برطرف کند.

مسئول قرارگاه جهادی عبادالرحمن تاکید کرد: این دوره از تابستان سال گذشته آغاز شد و چون با شهادت « شهید حججی» همزمان شد نام آن را دوره « شهید حججی» گذاشتیم، زیرا این شهید بزرگوار یک دانشجویی جهادی بودند و یکی از عواملی هم که موجب شد به این درجه برسد شرکت این شهید در اردوهای جهادی و کمک به محرومان است.

* رونمایی از مجموعه مستندهای خرمشهر برای اولین بار دوره «شهید محسن حججی» 

سید سجاد موسویان مسئول اجرایی دوره تخصصی «شهید محسن حججی» بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)  در ادامه این نشست درباره ضرورت‌های برگزاری این دوره گفت: ضرورت این دوره را از آنجایی احساس کردیم که دیدیدم هر روز آمار اردوهای گروه‌های جهادی افزایش پیدا می‌‌کند ولی پیشرفتی در وضعیت نقش تولیدی روستاها مشاهده نمی‌شود و بالعکس می‌دیدیم روستا از تولید محصولات و خدمات دور می‌شوند.

موسویان ادامه داد: به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که این گروه‌های جهادی که در مناطق محروم فعالیت دارند می‌توانند در بحث محرومیت‌زدایی و تقویت بعد اقتصادی روستاها اثرگذاری واقعی داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از فرمان جهاد اقتصاد رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شاهد تغییر رویکرد برخی گروه‌های جهادی به سمت فعالیت‌های اقتصادی در برخی روستاها بودیم ولیکن ضعفی که وجود داشت این بود که به گروه‌ها به صورت تک بعدی به این مسائل نگاه می‌کردند.

 مسئول اجرایی دوره تخصصی «شهید محسن حججی» ادامه داد: از طرفی این گروه‌ها در بحث خدمات‌رسانی  به عنوان یک نیروی خارجی و گروه‌هایی که مانند سابق نماینده حاکمیت تلقی می‌شدند در مناطق محروم حضور پیدا می‌کردند و تنها بحث اشتغالزایی و راه‌اندازی شغل برای مردم روستا را پیگیری می‌کردند. همین باعث شد که توفیق آنچنانی نداشته باشند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم دوره تخصصی شهید محسن حججی را برگزار کنیم تا در این رابطه به کمک گروه‌های جهادی برویم.

 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما این دوره را صرفاً اختصاص به مباحث اقتصادی ندادیم و با مباحث بنیادی‌تری شروع کردیم مانند اقتصاد روستایی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، رهبری اجتماعی در مناطق محروم و کارکردهای تهادهای اجتماعی، مدریت بازار و فروش.

وی تاکید کرد: در این دوره برای اولین بار از مجموعه مستندهای خرمشهر تهیه شده در بسیج صدا و سیما و مستند سوره رونمایی خواهیم کرد که این رونمایی در قالب کارگاه تجربه در این دوره خواهد بود.

وی گفت: این دوره با تمام شدن ۷ روز به پایان نمی‌رسد و ما یک طرح تداوم خواهیم داشت که در آن به مباحث مربوط به حوزه خواهیم پرداخت که محتوا و خروجی آن در اختیار گروه‌های جهادی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن