ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85478
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
رایزنی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با ولی‌عهد ابوظبی درباره افغانستان

رایزنی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با ولی‌عهد ابوظبی درباره افغانستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هفته بعد از انتشار خبر تماس تلفنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با ولی‌عهد عربستان سعودی، وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی او با ولی‌عهد ابوظبی درباره مسائل دوجانبه و «صلح در افغانستان» منتشر کرد. بنا بر بیانیه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هفته بعد از انتشار خبر تماس تلفنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با ولی‌عهد عربستان سعودی، وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی او با ولی‌عهد ابوظبی درباره مسائل دوجانبه و «صلح در افغانستان» منتشر کرد.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پامپئو و «محمد بن زاید آل نهیان» درباره «اهمیت حمایت‌ از تلاش‌ها برای حصول به صلح پایدار در افغانستان» رایزنی کردند.

وزیر خارجه آمریکا و ولی‌عهد ابوظبی همچنین حمایت کشورهای متبوع خودشان را از اقدامات لازم به منظور «تقویت صلح و امنیت در افغانستان و منطقه» ابراز کردند.

تاکید بر امنیت و صلح توسط وزیر خارجه آمریکا و ولی‌عهد ابوظبی در شرایطی صورت گرفته که حمایت‌های واشنگتن از جنگ افزوری‌های امارات و عربستان در منطقه به ویژه در یمن همچنان ادامه دارد.

این دو مقام ارشد واشنگتن و ابوظبی، همچنین در این تماس تلفنی بر تقویت روابط دوجانبه و لزوم گسترده شدن پیوندهای دو کشور در مسائل مختلف تاکید کردند.

صحبت‌های پامپئو و بن زاید بعد از رایزنی اخیر وزیر خارجه آمریکا با ولی‌عهد سعودی صورت گرفت و در آن درباره آتش‌بس در افغانستان در عید قربان صحبت شده بود(جزئیات بیشتر).

این رایزنی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور افغانستان با طالبان، آتش‌بش مشروط اعلام کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن