ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8556
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
  • 298 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم، شیران دلاوری هستند که تروریست‎ها را سرجای خود نشاندند/ محروم کردن حجاج ایرانی از حج، بر غربت حرمین تخریب شده بقیع افزوده‎است

مدافعان حرم، شیران دلاوری هستند که تروریست‎ها را سرجای خود نشاندند/ محروم کردن حجاج ایرانی از حج، بر غربت حرمین تخریب شده بقیع افزوده‎است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی در مراسم یادبود شهدای مدافع حرم که عصر امروز در خیمةالانتظار مشهد برگزارشده بود، ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: امام باقر(ع) به همراه پدر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی در مراسم یادبود شهدای مدافع حرم که عصر امروز در خیمةالانتظار مشهد برگزارشده بود، ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: امام باقر(ع) به همراه پدر بزرگوار خود امام سجاد(ع) تنها مردانی هستند که در کربلا حضورداشته و حادثه عاشورا به چشم دیده‌اند، در شرایطی که حتی طفل شیرخواره امام حسین(ع) از تیغ کینه دشمنان خدا در امان نماند.

وی افزود: اراده و میشت الهی بر آن بود که امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) از گزند گمراهان و دژخیمان لشکر ابن سعد جان سالم به دربرده تا در آینده امامت شیعه را بر عهده بگیرند.

رئیسی بیان داشت: غربت و مظلومیت ایشان در طول ۱۹ سال امامت خود به حدی بود که در حدیثی مشهور از ایشان منقول است «در میان این چند هزار تن شاگرد، اگر به تعداد انگشتان دست، شیعه واقعی می‌داشتم، بنا به سیره جدم اباعبدالله(ع) قیام می‌کردم».

وی گفت: هجمه فرهنگی و فشار تبلیغاتی دستگاه ظلم در زمان امامت امام باقر(ع) فضای مبارزاتی را از اقدامات مسلحانه به سمت شیوه‌های تبلیغی و شگردهای جنگ فرهنگی تغییر داد؛ به‌گونه‌ای که پدر بزرگوار ایشان امام سجاد(ع) با استفاده از ادعیه و به زبان مناجات با پروردگار اقدام به روشنگری درباره ابعاد اصل حکومت توسط بنی‌امیه می‌کرد و امام باقر(ع) نیز با تمسک به شیوه‌های علمی گسترش دانش علوی و تربیت شاگردان بسیار در حوزه‌های مختلف با طاغوت مبارزه می‌کردند.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه امام باقر(ع) الگوی جهاد علمی مطلوب در اصول عقاید اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) ازجمله امامانی هستند که هم از پدر و هم از مادر وابستگی به خاندان امامت دارند، پدر بزرگوار ایشان امام سجاد(ع) خود امام معصوم بود و مادر مکرمشان نیز نوه امام حسن مجتبی(ع) است و این ستاره آسمان ولایت با نورافشانی‌های خود ابواب حکمت و دانش را به‌گونه‌ای بر جامعه اسلامی می‌تاباند که موردنظر اسلام است.

رئیسی در ادامه افزود: جهاد علمی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی که در جهت بصیرت افزایی در حوزه فرهنگ و استکبارستیزی در حوزه سیاست است،‌ از آموزه‌های سیره عملی امام باقر(ع) است.

وی بیان داشت: مظلومیت امام باقر با رفتارهای خباثت آمیز خائنان حرمین شریفین هنوز هم ادامه دارد و محروم کردن شیعیان و محبین ایرانی آن حضرت از حضور در مناسک حج، غربت حرم تخریب‌شده این حضرت در بقیع را دوچندان کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: به برکت خون‌های پاکی که از مدافعان حرم بر زمین ریخته شد، تمام ارعاب‌ها و تهدیدات گروهک‌های تکفیری خنثی‌شده و اخلاص و خدامحوری این بندگان شایسته خدا، نام  و آوازه رشادت‌های آنان را در جهان پخش کرده است. ابدان مطهری که از خطوط مقدم مبارزه با تکفیری‌ها برمی‌گردد، جداکننده حق از باطل است و به‌واسطه جنایات آن‌ها، امروز دیگر بر هیچ‌کس پنهان نیست که داعش پدیده شومی است که نه‌تنها در میان اهل سنت جایگاهی ندارد، بلکه از بدنه اسلام نیز منفک شده است.

وی تصریح کرد: عده‌ای که با پرچم لا اله الا الله به جان مسلمانان افتاده و به هیچ قوم و مذهبی رحم نمی‌کنند، زاییده جریانی هستند که صدها سال قبل، دستگاه جاسوسی انگلستان در عربستان ایجاد کرد و با القای قرائت باطلی از اسلام در ذهن یک عرب جاهل بنام محمد بن عبدالوهاب متولد شد. امت اسلامی از همان زمان در آتش این جهل و کوردلی می‌سوزد و این فتنه‌ای است که دشمنان اسلام در این منطقه به وجود آوردند.

تولید آستان قدس رضوی در انتها یادآور شد: گروهک‌های تکفیری تا همین چند وقت قبل با تهیه عکس و فیلم از جنایات بی‌رحمانه خود علیه مردم بی‌دفاع سوریه و عراق، قصد اشاعه رعب و وحشت در جامعه اسلامی را داشتند که با حضور شیران دلاوری بنام مدافعان حرم سرجای خود نشانده شدند و امروز به‌صراحت اخبار متواتری از شکست‌های مفتضحانه و عقب‌نشینی‌های ذلیلانه شان از ممالک غصب شده را می‌شنویم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن