ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85661
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۵:۰۶
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
سازمان ملل و یونیسف حمله ائتلاف متجاوز عربی به یمنی‌ها را محکوم کردند

سازمان ملل و یونیسف حمله ائتلاف متجاوز عربی به یمنی‌ها را محکوم کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان در امور کمک‌های بشردوستانه جمعه گفت که او درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل این نهاد بین‌المللی را برای انجام “تحقیقات بی‌طرفانه، مستقل و فوری درباره این تحولات بسیار اخیر” بازگو می‌کند. او تاکید کرد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان در امور کمک‌های بشردوستانه جمعه گفت که او درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل این نهاد بین‌المللی را برای انجام “تحقیقات بی‌طرفانه، مستقل و فوری درباره این تحولات بسیار اخیر” بازگو می‌کند.

او تاکید کرد یک حمله ائتلاف سعودی در روز پنج‌شنبه جان دست‌کم ۲۲ کودک و چهار زن را که از درگیری‌های منطقه الدریهمی در استان الحدیده فرار می‌کردند، گرفت. یک حمله هوایی دیگر هم در الدریهمی در روز پنج‌شنبه جان چهار کودک را گرفت.

جنگنده‌های تحت امر سعودی‌ها در نهم اوت نیز اتوبوسی واقع در یک بازار شلوغ در شمال یمن را هدف قرار دادند و جان دست‌کم ۵۱ تن از جمله ۴۰ کودک را گرفتند. این حمله با محکومیت بین‌المللی گسترده مواجه شد و این ائتلاف متجاوز اعلام کرد درباره آن تحقیق می‌کند.

درگیری‌ها در کشور فقیر یمن از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است و یک ائتلاف تحت امر سعودی از سال ۲۰۱۵ به درگیری‌های این کشور دامن زده‌ است. غیرنظامیان یمنی متحمل بیشترین درد و رنج شده، در آستانه قحطی هستند، سیستم بهداشتی این کشور فلج شده و بیش از ۱۰ هزار تن کشته شده‌اند.

حوثی‌ها، ائتلاف سعودی را مقصر حمله پنج‌شنبه در الحدیده دانستند اما رسانه دولتی امارات که یکی از کشورهای کلیدی در این ائتلاف است، این موضع‌گیری را به چالش کشیده و مدعی شد، حوثی‌ها این حمله را ترتیب دادند که جان یک کودک را گرفته و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند. مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان در امور کمک‌های بشردوستانه هم ائتلاف سعودی را مقصر دانست.

مارک لوکوک تاکید کرد، این عملیات بشردوستانه در یمن بزرگترین عملیات کنونی در جهان است و سه‌ چهارم جمعیت نیازمند دریافت کمک هستند.

او گفت، در سال ۲۰۱۸ سازمان ملل و شرکایش به بیش از هشت میلیون تن کمک کرده‌اند.

لوکوک نسبت به نزدیکی حملات به سایت‌های بشردوستانه از جمله تاسیسات درمانی و محل نگهداری آب آشامیدنی شدیدا ابراز نگرانی کرد.

این مقام ارشد سازمان ملل تاکید کرد: طرفین این درگیری باید به وظایفشان طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند و آن کسانی که روی آنها نفوذ دارند باید اطمینان حاصل کنند که تمام کارهای ممکن برای حفاظت از غیرنظامیان انجام می‌شود.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز خواستار توفق حملات ائتلاف عربی علیه کودکان یمنی شد.

خیرت کالاباری، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: براساس گزارش‌ها ۲۶ کودک و مادرانشان در حمله الدریهمی در شمال یمن کشته شدند.

کالاباری، گفت، کودکان همچنان از این جنگ زیان‌بار و شدید متاثر می‌شوند و باید جنگ علیه کودکان یمنی متوقف شود.

تقبیح حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی به دنبال انتشار گزارشی ۹۰ صفحه‌ای از سوی دیده‌بان حقوق بشر در روز جمعه انجام می‌شود. این دیده‌بان، سعودی‌ها و سایرین را به ناکامی در اجرای تحقیقات معتبر درباره ارتکاب جرایم جنگی در یمن یا جبران تلفات علیه غیرنظامیان متهم کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن