ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85695
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
جنایت اخلاقی ترامپ در یمن

جنایت اخلاقی ترامپ در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، ۱۸ سال از چاپ کتاب «آمریکایی که شایسته آن هستیم» می گذرد و ترامپ حالا نمی تواند بر اساس آنچه نوشته است به مردم آمریکا بگوید که توجیه اخلاقی برای کمک به جنگ سعودی در یمن وجود دارد.  حملات ائتلاف سعودی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، ۱۸ سال از چاپ کتاب «آمریکایی که شایسته آن هستیم» می گذرد و ترامپ حالا نمی تواند بر اساس آنچه نوشته است به مردم آمریکا بگوید که توجیه اخلاقی برای کمک به جنگ سعودی در یمن وجود دارد.

 حملات ائتلاف سعودی به الحدیده یمن با قتل عام کردن 22 کودک،فاجعه ای دیگر آفرید این در حالی است که هنوز خونبهای 40 کودکی که در الصعده یمن به خاک و خون کشیده شدند پرداخت نشده است.تحقیقاتی که قرار بود در این باره انجام شود هنوز به نتیجه نرسیده و دراین شرایط متجاوزان سعودی به خود این جرئت را می دهند تا خودن کودکان را بریزند چرا که از حمایت کشورهایی مانند آمریکا برخوردار هستند. چند هفته دیگر باید بگذرد تا آمریکایی ها قتل عام یمنی ها به دست سعودی ها را مورد توجه قرار دهند؟

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کتاب خود تحت عنوان «آمریکایی که ما شایسته آن هستیم» به توضیح دیدگاه هایش درباره «اخلاق مداخله نظامی» پرداخته است. در این کتاب آمده است: قوانین من برای مداخله نظامی کاملا ساده است. ما زمانی در یک جنگ مداخله می کنیم که منافع ما به طور مستقیم تهدید شده باشد یعنی آن تهدید آنقدر واضح باشد که بیشتر آمریکایی ها بدانند منطقه درگیری در کجای جهان است و به سرعت علت مداخله ما را درک کنند.

 

حساسیت غیر مداخله جویانه، بخشی از آن چیزی بود که ترامپ را در کمپین انتخاباتی 2016 از دیگر رقبای جمهوری خواهش جدا کرد.

 

دیدگاه او یک رویکرد به نظر می رسد: شما به من ضربه می زنید و من پاسخ شما را می دهم. من در ابتدا به مردم ضربه نمی زنم. این به طور قطع یکی از دلایل انتخاب ترامپ به جای هیلاری کلینتون بود اما آنچه هرگز در کمپین های انتخاباتی، رسانه های آمریکایی و توئیت های ترامپ درباره آنها بحث نشده، جنگ یمن است، گرچه نمی توان نام آن را جنگ گذاشت بلکه باید آن را نوعی «نسل کشی» یا «قتل عام» نامید.

 

روز نهم آگوست، جنگنده های سعودی یک اتوبوس مدرسه را هدف حملات خود قرار دادند که در نتیجه آن ده ها کودک کشته شدند. سعودی ها همچنین مدارس،مراسم عروسی و بیمارستان ها را بمباران می کنند.

 

حدود سه سال است که عربستان سعودی، کل یمن را هدف حملات نظامی خود قرار داده است که منجر به کشته شدن حدود 10 هزار و آواره شدن بیش از سه میلیون یمنی شده است. در یمن فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و با وجود اینکه آمریکا جنگی با یمن یا یمنی ها ندارد اما به قتل عام آنها کمک می کند. با توجه به توافق اخیر تسلیحاتی با سعودی ها به ارزش بیش از یک میلیارد دلار، محافظه کاران دولتی باید بیشتر نگران هزینه این مداخله خارجی خونبار باشند.

 

با وجود افزایش 37 درصدی مرگ شهروندان یمنی در نیمه اول سال 2018 میلادی، دولت ترامپ کماکان تسلیحات نظامی و سوخت برای عربستان فراهم می کند.

 

بسیاری از روزنامه های آمریکایی  مانند «نیویورک تایمز» ماجرای تراژیک بمباران اتوبوس مدرسه را بدون تاکید بر حمایت آمریکا از حملات سعودی پوشش دادند.

 

ترامپ نقش خود را در تخریب یمن انکار می کند.بله.اما چرا ما به او اجازه می دهیم تا کنترل این گفتگو را به دست بگیرد. وقتی هیچ کس نمی خواهد در مورد آنچه واقعا در حال رخ دادن است حرفی بزند، چگونه یک کشور می تواند ادعا کند دارای سیاست خارجی واقعی اخلاق گرایانه در این میانه است؟

 

18 سال از چاپ کتاب «آمریکایی که شایسته آن هستیم» می گذرد و ترامپ حالا نمی تواند بر اساس آنچه نوشته است به مردم آمریکا بگوید که توجیه اخلاقی برای کمک به جنگ سعودی در یمن وجود دارد.

 

سیاست خارجی ترامپ شاید آن چیزی باشد که آمریکا شایسته آن است اما چیزی نیست که یمنی ها و دیگر مردم جهان به آن نیاز داشته باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن