ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85758
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۷:۴۴
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
رقابت تنگاتنگ‌ احزاب شیعه عراق برای همراه کردن سنی‌ها و کردها در ائتلاف اکثریت پارلمانی

رقابت تنگاتنگ‌ احزاب شیعه عراق برای همراه کردن سنی‌ها و کردها در ائتلاف اکثریت پارلمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد: توافقی میان محور ملی به ریاست خمیس الخنجر و حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی حاصل شده است. این ائتلاف که به زودی اعلام می‌شود راه را برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد: توافقی میان محور ملی به ریاست خمیس الخنجر و حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی حاصل شده است. این ائتلاف که به زودی اعلام می‌شود راه را برای ائتلاف بزرگتر با ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری هموار می‌سازد و همین مساله احتمالا موجب می‌شود در جلسه اول پارلمان که طی روزهای آینده برگزار می‌شود فراکسیون بزرگتر (اکثریت) اعلام شود.

این در حالی است که رعد الدهلکی، عضو ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی اعلام کرد که گروه‌های سنی می‌خواهند با ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق ائتلاف کنند.

وی گفت: برخی از نمایندگان محور ملی از این ائتلاف جدا شده و به ائتلاف الوطنیه پیوسته‌اند و قرار است نشستی برای اعلام این ائتلاف برگزار شود.

همچنین علی السنید، از رهبران ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان ائتلاف‌های دولت قانون و الفتح می‌خواهند به النصر بپیوندند.

وی گفت که این نمایندگان به صورت شفاهی متعهد شده‌اند که برای تشکیل فراکسیون بزرگتر طی روزهای آینده به النصر بپیوندند.

با این حال سعد المطلبی، عضو ائتلاف دولت قانون کناره‌گیری برخی از نمایندگان از این ائتلاف را تکذیب کرد.

در همین راستا، مسؤولان کرد اعلام کردند که هیئت‌های ائتلاف‌های دولت قانون و سائرون طی چند روز آتی به اربیل سفر می‌کنند تا درباره تشکیل فراکسیون بزرگتر صحبت کنند.

نماینده یکی از این دو هیئت ائتلافی است که نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق قصد تأسیس آن را دارد و برای قانع کردن کردها جهت پیوستن به ائتلافش برای تشکیل فراکسیون بزرگتر تلاش می‌کند. هیئت دوم نیز شامل ائتلاف مقتدی صدر و هم‌پیمانش حیدر العبادی است. قرار بود قبل از عید قربان فراکسیون بزرگتر اعلام شود اما نمایندگان سنی و کردها با مطرح کردن خواسته‌هایی درباره ضمانت‌های مکتوب موجب تأخیر در اعلام فراکسیون بزرگتر شدند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن