ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85843
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۱۹
  • 138 بازدید
  • ارسال توسط :
راهی که به “حسین” ختم می‌شود + تصاویر

راهی که به “حسین” ختم می‌شود + تصاویر

چند سالی است که مردم مسلمان ایران با حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین باری دیگر ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نه به صورت حرف بلکه در عمل، ابراز می‌کنند و کیلومترها راه را برای زیارت حسین(ع) پیاده می پیمایند. در این میان خادمان امام حسین(ع) نیز با برپایی موکب‌های کوچک و بزرگ […]

چند سالی است که مردم مسلمان ایران با حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین باری دیگر ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نه به صورت حرف بلکه در عمل، ابراز می‌کنند و کیلومترها راه را برای زیارت حسین(ع) پیاده می پیمایند.

در این میان خادمان امام حسین(ع) نیز با برپایی موکب‌های کوچک و بزرگ و به هر وسیله و بهانه‌ای به این زائران خدمت و به آن افتخار می‌کنند.

استان مازندران یکی از استان‌هایی است که هر ساله در این مسیر پیشگام بوده و سال گذشته 20 موکب را در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا کرده است؛ در این میان شهرستان فریدونکنار نیز سال گذشته با برپایی موکب «خدام‌الحسین(ع)»، با خلوص نیت، به زائران اباعبدالله خدمت‌رسانی می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، محمدرضا آزادی‌کناری مسئول موکب خدام‌الحسین(ع) شهرستان فریدونکنار با حضور در جمع رسانه‌های فعال این شهرستان، از کاهش تعداد موکب های استان مازندران نسبت به سال گذشته از 20 به 10 موکب خبر داد و اظهار کرد: خدام‌الحسین یکی از این موکب‌های فعالی است که در اربعین امسال حضور خواهد شد، موکبی که نه تنها به فریدونکناری‌ها، مازندرانی‌ها و ایرانیان بلکه به تمام زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد.

آزادی با این استدلال که اربعین شاهراهی است که به ظهور امام زمان(عج) ختم می‌شود، تصریح کرد: خون امام حسین(ع) به شیعیان آنچنان انگیزه‌ای داد که برای ظهور امام زمان(عج) در جنبش هستند.

وی با اشاره به عملکرد این موکب در سال گذشته اظهار کرد: حدود 17 تن برنج و 100 میلیون تومان وجه نقد از 23 روستا و شهر فریدونکنار جمع آوری شده بود و موکب خدام‌الحسین(ع) شهرستان فریدونکنار از 20 موکب مازندرانی توانست رتبه چهارم را به دست آورد و در میان 10 موکبی که امسال خدمات می دهند، قرار دارند.

پذیرایی از 38 هزار نفر وعده در سال گذشته

مسئول موکب خدام الحسین(ع) فریدونکنار خاطرنشان کرد: یکی از برکات این موکب این است که به وسیله نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، در اربعین امسال و در عمود 1215، پرچم امام رضا(ع) بر روی این موکب برافراشته میشود. در سال گذشته به 38 هزار نفر وعده غذایی در حسینیه، مدرسه، چادرهای مجاور در عمود 1215 داده شد.

هر کسی می‌تواند زائر باشد

 “اگر از جمله کسانی هستید که حسرت حضور در اربعین حسینی و درک حضوری آن را از دست می‌دهید، می‌توانید در ثواب آن شریک باشید” این شعار خدام‌الحسینی‌ها است، هر نفر یک زائر می‌تواند باشد و به هر شکلی می‌توان برای بهره‌بردن از ثواب اخروی در این حرکت میلیونی سهیم بود. برخی‌ با کمک‌های مادی خود، راه را برای خدمت‌گذاری خادمان در این موکب هموارتر می‌کنند، برخی از دسترنج‌شان، برنج، قوت غالب مازندرانی‌ها برای زائران نذر می‌کنند و هر کسی به هر نحوی.

آزادی با اشاره به اینکه با انتخاب رابطان موکب در شهر، روستا و اقشار مختلف، مسیر را برای جمع‌آوری نذورات مهیا کردیم، تصریح کرد: مردم می توانند وجه نقد، برنج، دارو و هر چیز دیگر را در این مسیر نذر کرده و در اختیار موکب قرار دهند.

صرف نذورات برای عراقی ها فقط یک شایعه است

وی با بیان اینکه برخی می گویند نذورات برای عراقی ها مصرف می شود، اما این سخنان شبه ای بیش نیست و تمام نذورات برای زائران امام حسین استفاده می شود، گفت: موکب “سبایا کربلا” شریک عراقی موکب خدام الحسین(ع) شهرستان فریدونکنار محسوب می‌شود.

مسئول موکب خدام الحسین(ع) شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه در خدمت رسانی در عراق، با آنها مشارکت می کنیم، افزود: امسال مدیریت آقایان و بانوان با این موکب و امور مربوط به ادارات و خرید در کشور عراق با آنهاست. همچنین برخی از مردم آبادان نیز کارهای ترجمه را انجام می دهند و یک مثلث خدمت به راه افتاده است.

آزادی به خدماتی که امسال در اربعین از سوی این موکب می شود اشاره و خاطرنشان کرد: در عمود 1215 امور درمانی و فرهنگی، در عمود 1430 در شهر کربلا امور اسکان و اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی، مداحی و دسته روی در کربلا از سوی بخش فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، شیخ طوسی از امام حسن عسکری(ع) روایت کرده نشانه‌های مؤمن پنج چیز است و یکی از آنها زیارت اربعین است، نذر کرده و همراه با کاروان حسین(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی عاشقی کنید، اگر توان زیارت نیست، بهترین فرصت برای جمع‌آوری ثواب‌ و اجر فراهم است، بسم الله…  

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن