ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86038
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۵۵
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
رسیدن تعداد کرسی‌های ائتلاف الوطنیه، النصر، الحکمه و سائرون به ۱۲۸ کرسی/سفر هیئت کرد به بغداد

رسیدن تعداد کرسی‌های ائتلاف الوطنیه، النصر، الحکمه و سائرون به ۱۲۸ کرسی/سفر هیئت کرد به بغداد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، این منبع در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اظهار داشت، کرسی‌های ائتلاف “هتل بابل” به ۱۲۸ عدد رسیده و انتظار می‌رود تا پیش از جلسه روز دوشنبه پارلمان، تعداد ۵۰ کرسی دیگر نیز به این ائتلاف افزوده شود، این ائتلاف همچنین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، این منبع در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اظهار داشت، کرسی‌های ائتلاف “هتل بابل” به ۱۲۸ عدد رسیده و انتظار می‌رود تا پیش از جلسه روز دوشنبه پارلمان، تعداد ۵۰ کرسی دیگر نیز به این ائتلاف افزوده شود، این ائتلاف همچنین بررسی اسامی پیشنهاد شده برای ریاست کابینه را آغاز کرد.

منبع یاد شده که نخواست نامش فاش شود، این مساله را بعید ندانست که نام جدیدی غیر از اسامی که تاکنون برای تصدی پست نخست‌وزیری مطرح شده‌اند، معرفی شود.

وی گفت: گروه‌های مهمی در داخل دو ائتلاف الفتح (هادی العامری) و دولة قانون (نوری مالکی) با این رویکرد موافق هستند و ساعاتی پیش از اعلام ائتلاف بزرگتر  از پیوستن خود به آن خبر خواهند داد.

عبدالله الزیدی، عضو هیئت مذاکره‌کننده جریان الحکمة نیز در گفت‌وگو با سومریه نیوز فاش کرد، هیئتی از دو حزب اصلی کرد ظرف روزهای آتی جهت بررسی مساله تشکیل فراسیون بزرگتر سفری به بغداد خواهند داشت.

الزیدی در ادامه سفر این هیئت را در راستای توافق به دست آمده در نشست اربیل دانست.

این عضو هیئت مذاکره‌کننده جریان الحکمة اظهار داشت: در جریان رایزنی‌های انجام شده با کردها جهت اطلاع از موضعگیری آنها نسبت به رویکرد مطرح شده از سوی هیئت فراکسیون چهارجانبه که به تازگی به اربیل سفر کرده بود، ما پیام‌های مثبتی دریافت کردیم، ما کاملا به این باور رسیدیم که کردها از رویکرد ارائه شده برای برنامه‌های دولتی و تضمین‌های ارائه شده برای تحقق خواسته‌های تعیین شده در قانون اساسی خرسند بوده و با دوری از اشتباهاتی که ددیگر گروه‌های سیاسی در روند تشکیل کابینه‌های قبلی در آنها افتادند، موافق هستند.

وی گفت: پس از آنکه ما به شکلی کامل طرح خود و موسسه‌ای را که می‌خواهیم آن را در ائتلاف اکثریت از طریق راه‌اندازی هیئت‌های رهبری، سیاسی، عمومی و کمیته‌های ویژه پیگیری برنامه‌های توافق شده تشکیل دهیم، توضیح دادیم، برداشت مثبتی از آن برای گروه‌های سیاسی کرد حاصل شد.

الزیدی افزود: در راستای اتمام بحث و گفت‌وگوها درباره نشست اربیل، هیئتی مشترک از دو حزب اصلی اقلیم کردستان عراق روزهای آتی جهت گفت‌وگو و برگزاری نشستی با گروه‌های سیاسی پیش از برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید و اعلام نکات نهایی ساختار فراکسیون بزرگتر، سفری به بغداد خواهند داشت.

علی الفیلی، عضو حزب دموکرات کردستان عراق تاکید کرد، هیئت مذاکره‌کننده چهار حزب سائرون، الحکمة، الوطنیة و النصر که در اربیل حضور یافتند، خواسته‌های قانونی کردها را درک کرد و رهبری اقلیم نیز در جریان رویکرد مطرح شده از سوی هیئت مذاکره‌کننده قرار گرفت.

محافل سیاسی عراق شاهد فعالیت گسترده گروه‌های پیروز انتخابات ۲۱ مه ۲۰۱۸ جهت تشکیل فراکسیون بزرگتر به عنوان مسؤول تشکیل کابینه آتی است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن