ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 86123
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
ارزش‌های انقلابی و اسلامی در چهل سالگی انقلاب همچنان زنده و پاینده است

ارزش‌های انقلابی و اسلامی در چهل سالگی انقلاب همچنان زنده و پاینده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری روز گذشته، 7 شهریور در نشست هم‌اندیشی جمعی از علما و روحانیون استان گیلان پیرامون بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، […]

ارزش‌های انقلابی و اسلامی در چهل سالگی انقلاب همچنان زنده و پاینده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری روز گذشته، 7 شهریور در نشست هم‌اندیشی جمعی از علما و روحانیون استان گیلان پیرامون بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه عدد 40 در فرهنگ اسلامی نماد کمال است، اظهار کرد: رویکرد ما به 40 سالگی انقلاب باید نگاه به بلوغ و کمال انقلاب بزرگ اسلامی باشد.

وی بر لزوم ارزیابی 40 سالگی انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: آگاهی از موفقیت‌ها و ناکامی‌های انقلاب اسلامی حائز اهمیت است؛ ضمن اینکه باید بر موفقیت‌ها بیفزاییم و جلوی ناکامی‌ها را بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خواستار فراخوان موفقیت‌ها و ناکامی‌های انقلاب اسلامی در مدت 40 سال توسط ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شد و بیان کرد: باور داریم طرح، ابتکار و نوآوری بین مردم به ‌ویژه نخبگان ما بسیار است و این فراخوان می‌تواند استعدادها را شکوفا کند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه برای آگاهی بیشتر از موفقیت‌ها و ناکامی‌های انقلاب اسلامی نیاز است به دنبال برخی از افراد فرهیخته برویم، تصریح کرد: استفاده از مقاله‌ها در زمینه انقلاب اسلامی می‌تواند چراغ راه آینده باشد.

وی بر جدی گرفتن ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به فراخوان مذکور تاکید کرد و گفت: 40 سال آینده نیز مانند 40 سال گذشته می‌تواند عامل موفقیت انقلاب اسلامی باشد و در این راستا به بهترین تحلیل‌ها باید جوایز نفیسی داده شود.

حجت الاسلام خاتمی، با اشاره به اینکه صدا و سیما به ‌ویژه سیما باید در چهل سالگی انقلاب به صورت فعال وارد عرصه شود، عنوان کرد: نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت مقایسه‌ای در سیما حائز اهمیت است.

برخی دنبال به فراموشی سپردن دوران سیاه پهلوی هستند

وی معرفی حکومت سیاه پدر و پسر پهلوی به نسل‌های دوم و سوم انقلاب را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اسناد غنی در مورد 57 سال دین‌ستیزی، اخلاق‌ستیزی، استقلال‌ستیزی و آزادی‌ستیزی رژیم گذشته موجود است.

عضو مجلس خبرگان، با بیان اینکه برخی دنبال به فراموشی سپردن دوران سیاه پهلوی هستند، اظهار کرد: جلوه بسیار اندک و حقیرانه‌ای از موضوع مذکور را در اغتشاش‌های دی ماه سال 96 مشاهده کردیم و این امر نشان می‌دهد صدا و سیما باید با انگیزه بیشتری به وظیفه خود عمل کند.

وی بر ضرورت ارائه طرحی برای مساجد در 40 سالگی انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی از مساجد و حسینیه‌ها آغاز شد و انتظار این است که از این پایگاه‌های انقلاب با برنامه‌ریزی دقیق روانشناسانه استفاده شود.

حجت الاسلام خاتمی، با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در چهل سالگی انقلاب باید برای کشاندن نسل دوم و سوم انقلاب به مسجد فعال باشد، بیان کرد: تجهیز مبلغان با مطالب انقلابی توسط سازمان تبلیغات اسلامی حائز اهمیت است.

وی خواستار ایفای نقش فعال وزارت‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در چله انقلاب شد و تصریح کرد: در زمان باقی ‌مانده، سه وزارتخانه مذکور باید وارد صحنه شده و اتاق‌های فکر آنها برای ارائه و بررسی طرح‌ها فعال شوند.

امام جمعه موقت تهران، به وجود نیروهای با انگیزه مذهبی و انقلابی در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر فرصتی برای نیروهای مذکور پیدا شود می‌خواهند دین خود را به انقلاب ادا کنند.

حجت الاسلام خاتمی اضافه کرد: تمام جناح‌ها نسبت به اصل جریان انقلاب اسلامی همسو هستند و از مراکز وفاق باید استفاده کرده و هم‌افزایی داشته باشیم.

لزوم فراخوان عناصر مثبت انقلاب در چهل سالگی

وی با تاکید بر لزوم استفاده از مناسبت‌های محرم، صفر، اربعین، دهه فجر و ایام فاطمیه برای چهل سالگی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته بهره‌برداری خوبی از مناسبت‌های مذکور داشتیم اما بهره‌برداری شایسته نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به جمله امام(ره) مبنی بر اینکه «محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است» اشاره کرد و یادآور شد: جمله مذکور خون تازه‌ای در رگ‌های انقلاب جاری کرد.

حجت الاسلام خاتمی، با اشاره به بحث عبرت‌های عاشورا توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: موضوع مذکور یک نگاه تحلیلی و جان‌دار از نهضت عاشورا است؛ ضمن اینکه استفاده از ظرفیت مبلغان اعزامی در محرم و صفر در این عرصه تاثیرگذار خواهد بود.

وی فراخوان عناصر مثبتی که بی ‌دلیل در طول انقلاب کنار گذاشته شدند را در چهل سالگی انقلاب حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: افرادی مانند استادان دانشگاه و علمایی که دارای سوابق انقلابی بودند و به دلیل کج سلیقگی خود یا به دلیل بی‌ ظرفیتی برخی کنار گذاشته شده‌اند، باید با رافت انقلاب اسلامی دلجویی شوند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه می‌توان در 40 سال انقلاب کاری کرد که ریزشی نباشد، تصریح کرد: به هر دلیل ریزش‌هایی داشتیم اما اکنون جای جبران وجود دارد و از افرادی که احساس می‌شود بنیه آنها انقلابی است و برخی رنجش‌ها را پیدا کردند، استفاده کنیم.

حجت الاسلام خاتمی، یکی از بخش‌های لازم در چهل سالگی انقلاب اسلامی را خاطرات شفاهی انقلاب برشمرد و بیان کرد: اکنون مرکز اسناد انقلاب اسلامی حدود 80 جلد خاطرات تلخ و شیرین دارد اما نباید خاطرات انقلاب را تنها به این کتاب‌ها محدود کنیم بلکه خاطرات شفاهی چهره‌های نامدار در چهل سالگی انقلاب باید به صورت بسیجی ضبط شده و عرضه شود.

وی با تاکید بر ضرورت زنده کردن مناسبت‌های استانی و شهرستانی انقلاب اسلامی، متذکر شد: شناسایی مناسبت‌های مذکور می‌تواند از ابتکارهای ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد و براساس آیین نامه‌هایی روزها و مناسبت‌های ویژه نامگذاری شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تجلیل و تکریم از برجستگان علمی، مذهبی و هنری به منظور فرهنگ‌سازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را موثر عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی در راستای تاثیرگذاری دستاوردهای انقلاب در ذهن و اندیشه جوانان مهم است.

انقلاب اسلامی هدیه خداوند به ملت ایران است

حجت الاسلام خاتمی، با اشاره به اینکه بیان تجربه‌های موفق و ناکام انقلاب در 40 سالگی انقلاب حائز اهمیت است، خاظرنشان کرد: تشکیل نظام اسلامی از تجربه‌های موفق محسوب می‌شود.

وی براندازی حکومت سیاه پهلوی را کاری بسیار بزرگ توصیف کرد و یادآور شد: در چهارم آبان ماه سال 57 تمام دولت‌های آن روز تولد شاه را به او تبریک گفتند و همراه رژیم بودند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه انقلاب اسلامی هدیه خداوند به ملت ایران است، اظهار کرد: دشمنان از وقوع انقلاب اسلامی غافلگیر شدند. اگر آمریکا می‌دانست روند انقلاب اسلامی اینگونه است حتی با دخالت نظامی اجازه نمی‌داد این انقلاب جان بگیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا در 50 سال اخیر به 25 کشور مستقل به طور مستقیم و غیر مستقیم حمله کرده است، متذکر شد: ملت ایران با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و 6 کودتا علیه نظام که تمام آنها قبل از اقدام خنثی شد، توانست انقلاب اسلامی را حفظ کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به فتنه‌ها و نفوذ‌ها علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حفظ نظام توسط ولایت فقیه از تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خاتمی، به صحنه آوردن تز مردم‌سالاری دینی را از جمله تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: در گذشته دو تز لیبرال دمکراسی و سوسیال دمکراسی در دنیا حاکم بود اما نظام اسلامی تز سوم یعنی مردم‌سالاری دینی را ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه پرسش نمایندگان مجلس از رئیس جمهور از جلوه‌های بزرگ مردم‌سالاری دینی بود، تصریح کرد: پرسش نمایندگان نمایشی و دستوری نبود بلکه ابتدا نمایندگان سخنان رئیس جمهور را شنیدند و بعد آن را مورد نقد قرار دادند.

پرسش از رئیس جمهور؛ از تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: رئیس جمهور بدون اینکه عصبانی شود با خونسردی پاسخ نمایندگان مجلس را داد و این امر تاکنون در منطقه سابقه نداشته است.

حجت الاسلام خاتمی، با بیان اینکه بسیاری از کشورهای عربی مجلس ندارند، اظهار کرد: اگر مجلسی وجود داشته باشد فرمایشی است و دور هم می‌نشینند و توجیه‌گر کار حکومت هستند.

وی پرسش از رئیس جمهور را از تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی دانست و افزود: نشان دادیم تز مردم‌سالاری دینی قابل اجرا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، کشور را به استقلال کامل رساند، بیان کرد: امروز با سربلندی اعلام می‌کنیم تنها کشور مستقل در دنیا هستیم.

حجت الاسلام خاتمی، به صحنه آوردن آزادی معقول را از تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: پرورش نسلی از مدیران قابل و لایق در عرصه‌های مختلف از جمله تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رساندن پیام انقلاب به دنیا از تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بیداری اسلامی جلوه‌ای از پیام انقلاب بود که سرکوب شد اما این آتش، آتش زیر خاکستر باقی مانده است.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست آرمان فلسطین را بمیراند، گفت: انقلاب بزرگ اسلامی با ابتکار اعلام روز جهانی قدس آرمان فلسطین را زنده نگه‌ داشت و این امر از تجربه‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی، بالندگی حوزه‌های علمیه را از تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: این روزها احساس می‌شود کم مهری‌هایی در رابطه با حوزه وجود دارد.

نسبت دادن سکولار به حوزه‌های علمیه بی ‌معنا است

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وجود نظم در ورودی‌ و درس حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: حوزه‌ها درباره مسائل مختلف برنامه‌ریزی دارند و اقسام فقه‌های مضاف، فقه رسانه، فقه مسائل پولی و… در حوزه مطرح است.

وی بدنه حوزه را در عرصه کل نظام صد درصد انقلابی دانست و متذکر شد: مراجع بزرگ و شناخته شده، تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌دانند.

حجت الاسلام خاتمی، با بیان اینکه نسبت دادن سکولار به حوزه‌های علمیه بی ‌معنا است، اظهار کرد: حوزه سکولار، حوزه‌ای است که به کلی از انقلاب بریده باشد؛ در حالی که در مورد بدنه حوزه و مراجع عظام تقلید اینگونه نیست.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به امکان وجود برخی ضعف‌ها در هر تشکیلاتی، افزود: نمی‌شود وجود برخی از افراد که از انقلاب فاصله گرفتند را به عنوان وجود دانشگاه سکولار و حوزه سکولار دانست بلکه جریان انقلابی هنوز در حوزه‌ها زنده است.

وی ارتقای مهارت‌ها را از تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: امروز هزاران نویسنده ماهر و زبردست داریم؛ ضمن اینکه در عرصه‌های هنر، فضای مجازی و… صاحب‌نظران بسیاری وجود دارند که از تجربه‌های موفق انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خاتمی، با تاکید بر اینکه ارزش‌های انقلابی و اسلامی در چهل سالگی انقلاب اسلامی همچنان زنده و پاینده است، تصریح کرد: نمونه بارز آن شهید حججی متولد سال 75 است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن