ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86156
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
جمعی از رهبران «النصر» عراق، «الفیاض» را به عنوان نامزد نخست وزیری انتخاب کردند

جمعی از رهبران «النصر» عراق، «الفیاض» را به عنوان نامزد نخست وزیری انتخاب کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه سومریه عراق لحظاتی پیش اعلام کرد که تعدادی از رهبران «اصلی» ائتلاف انتخاباتی «النصر» عراق، «فالح الفیاض» را به عنوان نامزد خود جهت تصدی منصب نخست وزیری این کشور انتخاب کرده‌اند. فالح الفیاض پیشتر مشاور امنیت ملی و رئیس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه سومریه عراق لحظاتی پیش اعلام کرد که تعدادی از رهبران «اصلی» ائتلاف انتخاباتی «النصر» عراق، «فالح الفیاض» را به عنوان نامزد خود جهت تصدی منصب نخست وزیری این کشور انتخاب کرده‌اند.

فالح الفیاض پیشتر مشاور امنیت ملی و رئیس هیأت الحشد الشعبی بود که شامگاه پنجشنبه از سوی «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق برکنار شد.

رهبران مذکور ائتلاف النصر در بیانیه‌ای که امروز (جمعه) به این مناسبت منتشر کردند، هدف خود از معرفی الفیاض به عنوان نامزد نخست‌وزیری را «باور به توانایی‌های او برای ترسیم یک برنامه دولتی» اعلام کردند که می‌تواند به همه خواسته‌های شهروندان عراقی جامه عمل بپوشاند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: «معرفی الفیاض برای تصدی نخست‌ وزیری تأکیدی است بر این طرح ما که توانسته محیط سیاسی‌ای ایجاد کند که فراتر از معیار فرقه‌ای و مکانیزم سهم خواهی است».

رهبران مذکور النصر همچنین تأکید کردند که با باور به «اینکه دولت باید همه خواسته‌های معیشتی مردم عراق را در فضایی به دور از هرگونه فساد تأکین کند»، فالح الفیاض را به عنوان کاندیدای خود انتخاب و معرفی کردند.

الفیاض ۶۲ ساله از ژوئیه ۲۰۰۹ در سمت مشاور امنیت ملی عراق بود. او مدرک مهندسی برق از دانشگاه موصل دارد و از شخصیت‌های امنیتی سرشناس عراق است.

اقدام دیشب حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و رئیس ائتلاف انتخاباتی النصر این کشور واکنش و انتقاد ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» را در پی داشت.

ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای به این تصمیم العبادی اعتراض کرد و گفت که این تصمیم او «شخصی» و «غیر قانونی» است.

با نزدیک شدن به صف‌بندی‌های ائتلاف‌های انتخاباتی عراق برای تشکیل «فراکسیون اکثریت» که مقدمه‌ای برای انتخاب نخست‌وزیر جدید است، اختلافات بین نمایندگان ائتلاف النصر به ریاست العبادی بیشتر می‌شود.

اواخر مرداد ماه گذشته بود که رسانه‌های عراقی اعلام کردند که ۲۸ تن از نمایندگان عضو ائتلاف النصر که در رأس آن‌ها فالح الفیاض بود، از این ائتلاف جدا شده‌اند.

عراق ۲۲ مرداد ماه چهارمین انتخابات پارلمانی خود را برگزار کرد و به رغم اتمام بازشماری دستی آراء، ائتلاف‌های انتخاباتی موفق به تشکیل فراکسیون اکثریت نشده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن