ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 86166
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
  • 261 بازدید
  • ارسال توسط :

نگران برخورد قاسم سلیمانی بودم(اخبار ادبی و هنری)

فیلم «به وقت شام» چند روز قبل در سوریه به نمایش عمومی در آمد. عوامل این فیلم نیز با حضور در نشستی خبری در سوریه، به پرسش‌های رسانه‌ها پاسخ دادند.ابراهیم حاتمی‌کیا در این نشست که با استقبال خبرنگاران روبرو شده بود، ضمن ابراز خرسندی از واکنش مردم سوریه به فیلمش گفت: از جهت فیلمسازی مایل […]

فیلم «به وقت شام» چند روز قبل در سوریه به نمایش عمومی در آمد. عوامل این فیلم نیز با حضور در نشستی خبری در سوریه، به پرسش‌های رسانه‌ها پاسخ دادند.
ابراهیم حاتمی‌کیا در این نشست که با استقبال خبرنگاران روبرو شده بود، ضمن ابراز خرسندی از واکنش مردم سوریه به فیلمش گفت: از جهت فیلمسازی مایل بودم صفر تا صد «به وقت شام» را در سوریه بسازم اما شرایط به گونه‌ای بود كه امكان ساختن فیلم در اینجا از ما سلب شد.
کارگردان به وقت شام در پاسخ به سؤال «اگر جنگ نبود آیا شما باز هم رغبت می‌کردید که در رابطه با سوریه فیلمی بسازید؟ و اگر می‌ساختید در چه حوزه‌ای بود؟» نیز تاکید کرد: حرف درستی است، اگر جنگ نبود امکان نداشت که من فیلمی درباره سوریه بسازم و فقط برای زیارت به اینجا می‌آمدم. لازم به ذکر است که در ابتدا قرار بود فیلم «بازمانده» سیف الله داد را بنده بسازم اما به جهت بروز برخی مسائل شخصی قبول نکردم.
حاتمی‌کیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا داستان خلبان ایرانی در فیلم واقعی است و یا اینکه واقعا برای یک رزمنده ایرانی در سوریه همچین اتفاقی افتاده، اظهار داشت: من برای تحقیقاتم نزدیک به یک ماه در سوریه بودم، موضوعی که پیش آمده مثل یک تابلوی نقاشی است که بنده قطعات آن را کنار هم چیده و کلاژی را ایجاد کردم که طبق تحقیقاتم قطعه قطعه این کلاژ واقعی است ولی کل این موضوع یعنی داستان فیلم زاییده تخیل بنده است.
در ادامه این نشست دو ساعته حاتمی‌کیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه چیزی در فیلم‌های جنگی هست که شما را جذب می‌کند و شما را به ساختن فیلم در این زمینه سوق می‌دهد، توضیح داد: من در ایران مشهور به کارگردانی هستم که فیلم‌های جنگی زیادی ساخته است. برای من موقعیت‌های بین مرگ و زندگی جذاب است، چون خودم در این چنین فضاهایی حضور داشتم و به همین دلیل دوست داشتم و تعقیب‌گر صلح و وجوه انسانی جنگ بودم.
وی افزود: ما سعی می‌کنیم در همه جا نقاط مشترک با خودمان را پیدا کنیم. هر کشوری ممکن است با کشور دیگر نقاط مشترک داشته باشد مثل دشمن مشترک کشور سوریه و ایران که اسرائیل است.
ابراهیم حاتمی‌کیا درخصوص واکنش حاج قاسم سلیمانی بعد از تماشای فیلم به وقت شام گفت: واقعیت این است که من از برخورد با ایشان می‌ترسیدم و هنگامی هم که قرار شد با ایشان فیلم را ببینیم در هنگام دیدن فیلم حتی از ایشان دورتر نشسته بودم ولی وقتی که فیلم را دیدند، خدا را شکر راضی بودند و وقتی خواستند من را در آغوش بکشند و‌گریه کردند، بسیار خوشحال بودم از اینکه سردار سلیمانی فیلم بنده را تحسین کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن