ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86478
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۶:۲۹
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز به کار رسمی میچل باچله به عنوان کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل

آغاز به کار رسمی میچل باچله به عنوان کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میچل باچله، کمیسیونر جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که دوشنبه رسما فعالیتش را آغاز کرد، فورا خواستار آزادی دو روزنامه‌نگار بازداشتی رویترز در میانمار شد که بابت انتشار گزارش‌هایی از سرکوب مسلمانان روهینجایی حکم هفت سال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میچل باچله، کمیسیونر جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که دوشنبه رسما فعالیتش را آغاز کرد، فورا خواستار آزادی دو روزنامه‌نگار بازداشتی رویترز در میانمار شد که بابت انتشار گزارش‌هایی از سرکوب مسلمانان روهینجایی حکم هفت سال حبس گرفتند.

باچله از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای جانشینی زید رعد الحسین، شاهزاده اردنی انتخاب شد و ماه گذشته مجمع عمومی او را تایید کرد. او در دوره دیکتاتوری آگوستو پینوشه مورد شکنجه قرار گرفت اما بعدا دو دوره به عنوان رئیس‌جمهوری شیلی خدمت کرد.

او مجموعه‌ای شامل درگیری‌ها در یمن و سوریه و بحران‌ها در ونزوئلا و نیکاراگوئه را به ارث برده است. بازرسان مستقل سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کردند شش ژنرال میانماری باید بابت “اقدام به قصد نسل‌کشی” تحت پیگرد قرار بگیرند و یک هیئت کارشناسی دیگر تاکید کرد برخی از حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن احتمالا جرایم جنگی است.

کن روث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر به رویترز گفت: این زمان فوق‌العاده چالش‌برانگیزی برای حقوق بشر است؛ با توجه به ظهور پوپولیست‌های خودکامه، دشمنی فزاینده چین و روسیه، از دست دادن ایالات متحده و اغلب انگلیس به عنوان صدای حقوق بشر و یک خلأ رهبری که موجب اشاعه احتمالی جنایات‌هایی به عنوان مثال در سوریه، یمن و میانمار می‌شود.

اما او گفت، برخی از دولت‌ها و مقام‌های سازمان ملل متحد امید دارند او “آرام‌تر و گزیده‌تر” از شاهزاده زید عمل کند که علنا دولت‌های چین، روسیه، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد می‌گرفت. شورای حقوق بشر سازمان ملل از دهم سپتامبر نشست سه‌ هفته‌ای خودش را آغاز می‌کند و قرار است تمدید حکم بازرسانش در یمن در دستورکار باشد. همچنین گام‌های آتی به سوی تضمین عدالت در میانمار مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 به‌رغم انتقاداتی که علیه کمیسیونر پیشین شورای حقوق بشر وارد می‌شود، او کسی بود که ماه ژانویه از همکاری ۲۰۶ شرکت مرتبط با شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری پرده برداشت و از آنها خواست تا از همکاری در نقض “فراگیر” علیه فلسطینی‌ها اجتناب کنند. در این گزارش نامی از آن شرکت‌ها برده نشد و تاکید شد که پایگاه داده آن هنوز کامل نیست. مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: باچله نباید در انتشار لیست اسامی تردید کند. محک فوری سمت او این است که این پایگاه داده تکمیل شود.

یک گروه کنشگر دیگر موسوم به “دیده‌بان سازمان ملل” ماه گذشته اعلام کرد، باچله در مورد حمایت از نقض حقوق بشر از دولت‌هایی که کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را مورد سوء استفاده قرار می‌دهند، سابقه‌ای جنجالی دارد. ما باید بدانیم که او چگونه می‌خواهد درباره این شرایط فوری تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن