ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86558
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۵:۵۵
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :

تاکید سازمان ملل بر مشارکت دادن جدایی‌طلبان جنوب یمن در جل بحران این کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اماراتی ارم نیوز، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمانی که پست فرستاده سازمان ملل را برعهده گرفته‌ام بارها تاکید کرده‌ام که حل بحران در یمن بدون مشارکت تمامی گروه‌های این کشور از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اماراتی ارم نیوز، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمانی که پست فرستاده سازمان ملل را برعهده گرفته‌ام بارها تاکید کرده‌ام که حل بحران در یمن بدون مشارکت تمامی گروه‌های این کشور از جمله جدایی طلبان جنوب یمن ممکن نیست. در نتیجه برای برقراری صلح در این کشور و حل دائم بحران باید تمامی گروه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی افزود: طی چند ماه اخیر با تعدادی از گروه‌های جدایی طلب جنوب یمن درباره مشارکتشان در روند سیاسی صحبت کردم و شاهد آمادگی آنها برای حل مسالمت آمیز بحران بودم. من برای توافق با آنها درباره مشارکتشان در روند سیاسی تلاش می‌کنم و به مذاکراتمان در هفته‌های آینده ادامه می‌دهیم.

گریفیتس تاکید کرد: من از تمامی یمنی‌ها می‌خواهم برای ایجاد فضای مناسب جهت برگزاری مذاکرات برای پایان جنگ در این کشور و تحقق ثبات در اقتصاد و ارائه خدمات اساسی همکاری داشته باشند.

پیشتر عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن با مارتین گریفیتس در امان دیدار و درباره تلاش‌ها برای حل بحران یمن صحبت کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن بعد از دیدار با گریفیتس اعلام کرد: فرستاده سازمان ملل مساله جنوب یمن را به خوبی درک می‌کند و می‌خواهد این مساله به صورت عادلانه حل شود.

در این دیدار الزبیدی از تمایل گریفیتس برای مشارکت شورای انتقالی جنوب یمن در مذاکرات حل بحران استقبال و موافقت اولیه و غیرمشروط خود را برای شرکت در مذاکرات اعلام کرد. قرار است مذاکرات صلح یمن در ژنو به زودی برگزار شود.

از سوی دیگر، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن از هیئت دولت مستعفی در مذاکرات صلح خواست مساله تحویل جسد علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن و آزادی فرزندانش را که ادعا می‌شود انصارالله آنها را بازداشت کرده در راس اولویت‌های خود قرار بدهند.

معمر الإریانی، وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن اعلام کرد: پیام منصور هادی مهم است و باید همگان در کنگره سراسری مردمی یمن و خارج از آن به این پیام اهمیت بدهند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن