ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86658
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۶:۳۸
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :
بمباران یک فرودگاه عربستان و سرنگونی یک بالگرد ائتلاف عربی توسط انصارالله

بمباران یک فرودگاه عربستان و سرنگونی یک بالگرد ائتلاف عربی توسط انصارالله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که ضد هوایی های این جنبش یک بالگرد از نوع آپاچی وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در منطقه«دوار» در استان«الحدیده» در غرب یمن را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که ضد هوایی های این جنبش یک بالگرد از نوع آپاچی وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در منطقه«دوار» در استان«الحدیده» در غرب یمن را سرنگون کردند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب در یمن گفت که یک بالگرد آپاچی ائتلاف عربستان سعودی در منطقه دوار در الحدیده سرنگون شد.

محمد علی الحوثی گفت: نسبت به ارتکاب جنایت های جدید توسط ائتلاف عربستان سعودی در روزهای آینده هشدار می دهیم.

در تحولی دیگر، یک منبع نظامی یمنی گفت که نیروی پهپادی ارتش یمن و کمیته های مردمی با استفاده از یک پهپاد از نوع«قاصف 1» به فرودگاه «ابها» در منطقه «عسیر» در عربستان حمله کرد.

این منبع یمنی تأکید کرد که بمباران فرودگاه ابها توسط پهپاد قاصف 1 باعث توقف پروازها در این فرودگاه شده است.

در همین حال، العالم نیز گزارش داد که هزاران یمنی عصر روز گذشته-چهارشنبه- در اعتراض به کشتار کودکان این کشور به دست ائتلاف متجاوز سعودی، در شهر«صعده» واقع در شمال یمن تظاهرات کردند.

مردم یمن در محکومیت کشتار کودکان یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی در صعده تظاهرات «گسترده» برگزار کردند.

اهالی صعده در حالی که با خود پلاکاردها و دست‌نوشته‌های حاوی شعارهای ضد آمریکایی و سعودی حمل می‌کردند، جنایت‌های صورت گرفته علیه کودکان یمنی را به شدت محکوم کردند.

این تظاهرات در پی فراخوان دو روز پیش کمیته برگزارکننده تظاهرات در یمن با عنوان «محاکمه عاملان کودکان وظیفه دینی و انسانی است» برگزار شده است.

ائتلاف سعودی-آمریکایی در تاریخ هجدهم مرداد ماه به شهر «ضحیان» واقع در استان صعده یمن حمله کرد که در پی آن بیش از ۵۰ نفر از جمله ۴۰ دانش‌آموز و کودک یمنی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

ائتلاف سعوی روز پنجشنبه هفته گذشته پس از تشکیل کمیته تحقیق درباره حادثه اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در منطقه «ضحیان» استان صعده، به «کشتار» کودکان یمنی در این منطقه اذعان کرد و آن را حمله «اشتباهی» اعلام کرد.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیگران، اعتراف ائتلاف سعودی به «کشتار» کودکان یمنی در صعده را نتیجه فشارهای بین المللی و منطقه‌ای دانستند.

‌ائتلاف سعودی ابتدا از حمله خود به اتوبوس دانش آموزان دفاع کرده بود و آن را یک «اقدام نظامی قانونی» خواند.

یک هفته بعد، در جنایتی مشابه که در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهر «الدریهمی» استان الحدیده به وقوع پیوست، ۲۷ کودک دیگر یمنی کشته شدند که در این خصوص با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، کمیته‌ حقیقیت یاب از سوی ائتلاف متجاوز تشکیل نشده است.

از جهتی دیگر، وزارت خارج یمن تاکید کرد که ائتلاف ضد یمن پیوسته در تلاش است تا از حضور هیئت یمنی در نشست های مشورتی ژنو جلوگیری کند.

وزارت خارجه یمن با اشاره به مانع تراشی های ائتلاف ضد یمن در مسیر مشارکت هیئت یمنی در مذاکرات ژنو که  امروز پنجشنبه آغاز می شود اعلام کرد: ممانعت از فرود هواپیمای عمانی در فرودگاه صنعا با هدف مانع تراشی در مسیر حضور هیئت یمنی در نشست ژنو صورت گرفته است.

 ائتلاف ضد یمن روز گذشته از فرود هواپیمای عمانی مربوط به سازمان ملل در فرودگاه صنعا که قرار بود هیئت یمنی را به ژنو اعزام کند، جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن