ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86708
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۵:۰۰
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
ائتلاف سعودی مذاکرات ژنو درباره یمن را به شکست کشاند

ائتلاف سعودی مذاکرات ژنو درباره یمن را به شکست کشاند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، سازمان ملل متحد به رسانه‌های خبری خبر داد که به دلیل سنگ‌اندازی ائتلاف سعودی در مسیر ورود هیات صنعا به ژنو، مذاکرات درباره یمن بعد از هفتم ماه سپتامبر جاری برگزار خواهد شد. «مارتین گریفیت» فرستاده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، سازمان ملل متحد به رسانه‌های خبری خبر داد که به دلیل سنگ‌اندازی ائتلاف سعودی در مسیر ورود هیات صنعا به ژنو، مذاکرات درباره یمن بعد از هفتم ماه سپتامبر جاری برگزار خواهد شد.

«مارتین گریفیت» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، روز گذشته این خبر را اعلام کرد. به نظر می‌رسد که او و سازمان متبوعش در مقابل اصرار رژیم سعودی بر جلوگیری از ورود هواپیمای عمانی به فرودگاه بغداد جهت انتقال هیات شورای عالی سیاسی یمن به ژنو، عاجز مانده‌اند.

«محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از مارتین گریفیتش تغییر مکان برگزاری مذاکرات از ژنو به صنعا را خواستار شد و گفت: «کسی که مانع از تردد هیات صنعا می‌شود مانع از برداشتن گام‌های صلح نیز می‌شود.»

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات رسمی صنعا نیز به نوبه خود گفت: « هیأت ملی هواپیمایی ندارد که ائتلاف به آن اجازه پرواز بدهد در حالی‌که خود ائتلاف پیش از هر کاری از آمریکا اجازه می‌گیرد.»

عبدالسلام، که سخنگوی جنبش انصارالله نیز است، در ادامه گفت: «سازمان ملل خواستار مشارکت ما در مذاکرات ژنو شد و کسی باید در این‌باره آمریکا و انگلیس را مخاطب قرار داد.»

وزارت خارجه یمن نیز بعد از نشست خبری گریفیتس، طی بیانیه‌ای تصریح کرد: «نیروهای ائتلاف متجاوز موانعی را در مسیر مشارکت هیات یمن در مذاکرات ژنو ایجاد می‌کنند.»

همزمان با سنگ‌اندازی ائتلاف متجاوز در روند مذاکرات ژنو، نیروهای این ائتلاف و مزودورانش حمله‌ای گسترده به فرودگاه «الحدیده» صورت دادند تا کنترل آن را به دست بگیرند ولی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این حمله را دفع و خسارت‌های جانی و مادی زیادی به آنها وارد کردند.

طبق این گزارش، ائتلاف ضد یمن روز چهارشنبه از فرود هواپیمای عمانی مربوط به سازمان ملل در فرودگاه صنعا که قرار بود هیات یمنی را به ژنو اعزام کند، جلوگیری کرد.

ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سه سال پیش نیز در اقدامی مشابه اقدام به مانع‌تراشی در مسیر حضور هیات یمنی در مذاکرات ژنو کرده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن