ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86763
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۵:۰۶
  • 446 بازدید
  • ارسال توسط :
آموزش 70 قرآن آموز در خانه «شهدای صومعه علیا» ترکمانچای

آموزش 70 قرآن آموز در خانه «شهدای صومعه علیا» ترکمانچای

  رضا قاسمی، مدیر خانه قرآن شهداء صومعه علبا ترکمانچای در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 70 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و ترتیل از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه قلمداد می شوند.وی افزود: قرآن، کتاب جاویدان خداوند و قانون اساسى اسلام، معجزه بزرگ […]

 آموزش 70 قرآن آموز در خانه «شهدای صومعه علیا» ترکمانچای

رضا قاسمی، مدیر خانه قرآن شهداء صومعه علبا ترکمانچای در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 70 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و ترتیل از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه قلمداد می شوند.
وی افزود: قرآن، کتاب جاویدان خداوند و قانون اساسى اسلام، معجزه بزرگ و یادگار ماندگار پیامبر اکرم(ص) و نخستین مرجع عقاید و احکام و اخلاق و آداب و شعایر اسلامى است، خداوند در این کتاب، گنجینه‏‌هاى معارف و رازهاى سر به مهر حقایق، راه و روش‏ هاى سعادت و دستورالعمل ‏هاى هدایت و تشریع را به ودیعت نهاده است.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
قاسمی، از راهکارهای قرائت صحیح قرآن کریم گفت و ادامه داد: برای یادگیری و قرائت صحیح قرآن کریم ابتدا باید کلمات و حروف زبان عربی و رسم‌الخط و علائم قرآن را به‌درستی شناخت و از راه‌های مختلف، روخوانی قرآن را فرا گرفت.
مدیر خانه قرآن شهداء صومعه علیا ترکمانچای یادآور شد: ترتیل قرآن، قرائت قرآن به طور منظم، آرام، شمرده و همراه با تدبر در معانی با رعایت قواعد و اصول تجوید است.
وی با اشاره به فرموده امام حسن(ع) افزود: امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند: هر کس قرآن بخواند، بلافاصله یا با کمى تأخیر، دعایش مستجاب خواهد‌شد.
قاسمی ضمن بازگو نمودن لزوم شناخت عظمت قرآن تاکید کرد: برای مأنوس شدن با قرآن کریم، نخست باید عظمت و بزرگی قرآن را شناخت و با تمام وجود آن را درک کرد، که قرآن کریم، غذای کامل روح و باعث رشد معنوی و تکامل همه‌جانبه و هدایتگر انسان به‌سوی کمال و نزدیک‌کننده به خداوند متعال است. شناخت قرآن با تدبر در آیات آن، بهره‌گیری از سخنان معصومان(ع) و مفسران و دانشمندان اسلامی و آثار پربرکت آن‌ها مقدور می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن