ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86797
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
مشکلات بر سر راه فروش پنج ناوشکن اسپانیایی به عربستان

مشکلات بر سر راه فروش پنج ناوشکن اسپانیایی به عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا،  به نوشته روزنامه رای الیوم، اسپانیا چهارمین صادرکننده سلاح به عربستان است و از جمله مهمترین قراردادهای نظامی میان دو کشور ساخت پنج ناوشکن در شهر کادیس به ارزش ۱.۸ میلیارد یورو است که جمعیت‌های حقوقی به دلیل جنایت‌های عربستان در یمن خواهان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا،  به نوشته روزنامه رای الیوم، اسپانیا چهارمین صادرکننده سلاح به عربستان است و از جمله مهمترین قراردادهای نظامی میان دو کشور ساخت پنج ناوشکن در شهر کادیس به ارزش ۱.۸ میلیارد یورو است که جمعیت‌های حقوقی به دلیل جنایت‌های عربستان در یمن خواهان لغو آن هستند و همین امر موجب شده که دولت اسپانیا اذعان به مشکلات بر سر راه انجام معاملات نظامی خود با ریاض کند.

اسپانیا پیشتر نیز اعلام کرده بود که قصد دارد قرارداد مربوط به فروش ۴۰۰ بمب به عربستان را به خاطر جنایات این کشور در یمن لغو کند. ارزش این قرارداد بیش از ۹ میلیون یورو است که عربستان پیشتر آن را به دولت اسپانیا پرداخت کرده است.

این تصمیم باعث شکل گیری موجی از نگرانی جدی در کارخانه‌های کشتی سازی این کشور شده چرا که هزاران کارگر در حال حاضر مشغول به ساخت ناوهای عربستان هستند.

از سوی دیگر، ایزابل سیلا، سخنگوی دولت اسپانیا اظهار کرد: شاید تفاوت‌هایی در دیدگاه ما و عربستان وجود داشته باشد اما من معتقدم که بحران دیپلماتیک با عربستان نداریم و این تفاوت در دیدگاه‌ها نیز به زودی حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: دولت در حال تلاش برای حفظ روابط خوب خود با عربستان است و از قراردادهای خود با این کشور برای ساخت پنج کشتی جنگی در شهر کادیس دفاع می‌کند.

این مقام اسپانیایی ادامه داد: این مساله به معنای پایبندی به تعهدات بین‌المللی دولت اسپانیا است که زمینه را برای عقب‌نشینی دولت از تصمیم اخیر خود مبنی بر لغو قرار داد مربوط به فروش ۴۰۰ بمب به ریاض فراهم می‌کند.

در همین راستا، جیانا میندز، وزیر تجارت اسپانیا نیز در کمیسیون دفاع پارلمان این کشور تاکید کرد که دولت به خوبی از اهمیت این قرارداد آگاه است چرا که این قرارداد علاوه بر ارزش ۱.۸ میلیارد یورو، ۶۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی افزود: تا آنجایی که اطلاع دارم این قرارداد همچنان پابرجاست و مطمئنا دولت با فروش این کشتی‌های جنگی به عربستان با خطر مواجه نخواهد شد.

این درحالی است که چند سازمان غیردولتی ازجمله عفو بین‌الملل و آکسفام خواستار توقف فوری تمامی قراردادهای فروش سلاح به عربستان به دلیل استفاده از آن در یمن شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن