ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86869
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
  • 189 بازدید
  • ارسال توسط :
فرهنگ عاشورا عامل انسجام و وحدت در جامعه

فرهنگ عاشورا عامل انسجام و وحدت در جامعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناظری پور معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان  در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: فرهنگ عاشورا زنده و پویا ست که […]

فرهنگ عاشورا عامل انسجام و وحدت در جامعهبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناظری پور معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان  در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: فرهنگ عاشورا زنده و پویا ست که راه درست زندگی را به همه به خوبی نشان می دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا عامل انسجام و وحدت در جامعه است، بیان کرد: با تکیه بر عاشورا و فرهنگ عاشورایی همگی حول یک محور حرکت می کنیم.

ناظری پور با بیان اینکه همدان سال ها میزبان زائران سید و سالار شهیدان بوده است، گفت: سال گذشته از بیش از 400 هزار زائر در موکب های و ایستگاه های صلواتی شهرستان  در ایام اربعین پذیرایی و خدمت رسانی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 ایستگاه در مسیر رفت و 11 ایستگاه در مسیر برگشت زوار قرار داشت، بیان کرد: فقط در یک موکب در همدان به نام بی بی زینب از بیش از 130 هزار نفر پذیرایی شد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان  در ایام محرم سال گذشته همدان میزبان 700هزار نفر از زائران امام حسین علیه اسلام بود، بیان کرد: این مراسم با این  گستردگی و عظمت نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و خدمت رسان است.

ناظری پور با تاکید بر مردمی بودن خدمت رسانی در ایام محرم بیان کرد: هیئات مذهبی باید در ایام محرم و موکب ها اقداماتی را در جهت انتظامات  انجام دهند.

وی با اشاره به عبور یک  و نیم میلیون زائر از استان همدان در محرم سال گذشته، بیان کرد: صدا و سیما نقش مهمی در اطلاع رسانی  این رویداد بزرگ ایفا می کند که باید هرچه بیشتر به نقش خود بپردازد.

معاون دادستان همدان نیز در این جلسه بر حفظ شعائر مذهبی و محرم در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان تاکید کرد و گفت: باید به طور جدی با خرافات و بدعت های ناروا در جلسه عزادرای امام حسین گرفته شود .

براتی با تاکید بر اینکه نباید از شعائر مذهبی  کوتاه آمد، بیان کرد: بابد به طور جد جلوی خرافات و بدعت گذاری  در هیت های مذهبی برخورد کرد.

وی با اشاره به حضور قاضی کشیک در عاشورا، تاسوعا حسینی و اربعین گفت: قضات در ایام تعطیل و عزاداری  به صورت 24 ساعت حضور دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن