ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86889
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
  • 66 بازدید
  • ارسال توسط :
اقدام نظامیان سعودی برای پیشروی در منطقه «السدیس» استان نجران با شکست مواجه شد

اقدام نظامیان سعودی برای پیشروی در منطقه «السدیس» استان نجران با شکست مواجه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تحرکات ارتش سعودی برای پیشروی در منطقه «السدیس» را در استان نجران جنوب این کشور ناکام گذاشتند. همچنین یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک پایگاه نظامی […]

اقدام نظامیان سعودی برای پیشروی در منطقه «السدیس» استان نجران با شکست مواجه شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تحرکات ارتش سعودی برای پیشروی در منطقه «السدیس» را در استان نجران جنوب این کشور ناکام گذاشتند. همچنین یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک پایگاه نظامی جدید را در عسیر هدف قرار داد. افزون بر این، نیروهای مشترک حمله گسترده ای را در مناطق راهبردی در ساحل غربی آغاز کردند که به هلاکت ده‌ها مزدور سعودی و تسلط بر مناطق راهبردی در شمال الدریهمی منجر شد.

موشک‌های هدایت شونده ارتش و کمیته های مردمی یمن محل استقرار نظامیان سعودی را در منطقه السدیس نجران هدف قرار دادند. نیروهای مشترک یمنی حملات توپخانه ای متمرکزی را به مقر آنها در این منطقه انجام دادند. درگیری های شدید در این منطقه باعث شد نظامیان سعودی وادار به عقب نشینی شوند. این در حالی است که آنها تلاش می کردند در این مناطق پیشروی داشته باشند. نیروهای یمنی تلفات و خسارتهای سنگینی به نظامیان سعودی وارد کردند.

یکی از نیروهای جنبش انصار الله یمن در این باره گفت: امروز مزدوران سعودی و تکفیریها می خواستند در این مناطق پیشروی کنند اما ما با هدف قرار دادن آنها مانع از پیشروی شان شدیم.

در عسیر نیز یمنی‌ها با موشک بالستیک از نوع «بدر 1» یک پایگاه نظامی سعودی جدید را هدف قرار دادند. همزمان نیروهای یمنی با حملات موشکی خود محل تجمع نظامیان سعودی را در گذرگاه علب هدف قرار دادند و خسارتهای مادی و جانی زیادی به آنها وارد کردند. ازتش یمن همچنین محل استقرار ارتش سعودی و مزدوران آن در مناطق مختلفی همچون جبل ام بی سی و جبل الدود و جبل القیس در استان جیزان را هدف حملات موشکی قرار داد. مزدوران اماراتی نیز در شمال الدریهمی بر اثر حمله گسترده نیروهای مشترک یمنی به مناطق راهبردی در ناحیه التحیتا در ساحل غربی متحمل شکست سنگینی شدند.
یک منبع نظامی اعلام کرد: در حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به منطقه الجاح ده‌ها مزدور کشته و زخمی شدند و هفت خودروی نظامی آنان نیز منهدم شد. این عملیات نظامی به آزادسازی منطقه السمسره و پایگاه های نظامی اطراف انجامید.

منابع میدانی تاکید می کنند: لشکرهای بزرگ متشکل از نیروهای سلفی و گروه القاعده که از سوی امارات حمایت می شوند تلاش کردند عملیات نفوذ را در منطقه وادی العقوم به سمت دوار الدریهمی اجرا کنند اما در کمین بزرگ بمب‌ها و مواد منفجره قرار گرفتند. تعدادی از تجهیزات و خودروهای نظامی مزدوران اماراتی منهدم شدند و دهها تن از آنها به هلاکت رسیدند که در بین آنها عبدالملک الشمیری، فرمانده تیپ در لشکر العملاقه 3 و شیخ جمیل القمری فرمانده گردان در لشکر العملاقه 3 بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن