ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86915
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۵:۱۳
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
روایتی از ایستادگی و صبر مدافعان حرم

روایتی از ایستادگی و صبر مدافعان حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ اسدالله گنجعلی، فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) در محفل خاطره گویی «گاهی آسمان» از سلسله برنامه‌های جنبی کنگره شعر استانی چهل سالگی که در تالار آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ اسدالله گنجعلی، فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) در محفل خاطره گویی «گاهی آسمان» از سلسله برنامه‌های جنبی کنگره شعر استانی چهل سالگی که در تالار آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، به بیان خاطرات جنگ در عراق و سوریه پرداخت.

 

نسل امروز در دفاع از ارزش‌های اسلامی همانند جوانان دوران دفاع مقدس هستند

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، به تصاویر شهدای انقلاب و مدافع حرم در این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه، ارتباط شهدای اول انقلاب و رویش‌های انقلاب در این آثار به چشم می‌خورد.

 

گنجعلی یادآور شد: سال 94 که وارد جنگ در عراق و سوریه شدیم، شک داشتم که آیا نسل کنونی همانند جوانان دوران دفاع مقدس هستند یا نه، اما زمانی که وارد کفریا شدیم، آنچه دیدم چیزی کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نبود و نسل جدید نشان دادند که در جسارت، شهامت و شجاعت، همسطح جوانان دفاع مقدس هستند.

 

وی با بیان اینکه اکثر شهدای مدافع حرم، دهه هفتادی هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) برای نسل جدید درباره شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی سخن گفتند و این جوانان از شرایط تهاجم فرهنگی در جامعه به این جایگاه رسیدند.

 

تأثیر ایران در جنگ سوریه/ شهید همدانی پایه گذار بسیج در سوریه بود

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) در پاسخ به سؤال تأثیر ایران در سوریه، به توطئه‌هایی که باعث جنگ در سوریه شد، اشاره کرد و افزود: دو دانش‌آموز سوری در مدرسه‌ای علیه بشار اسد، شعار نوشتند و خانواده‌ها وارد شدند و ارتش هم ورود پیدا کرد و این اشتباه داخلی و توطئه خارجی باعث جنگ شد.

 

گنجعلی ادامه داد: در شکل‌گیری بحث داعش در سوریه و عراق نیز همه دست به دست هم دادند و مزدوران از 110 کشور جهان با کمک داعش به دروازه‌های دمشق رسیدند.

 

وی با بیان اینکه شهید همدانی پایه گذار بسیج در سوریه بود، تصریح کرد: با بسیج مردمی در سوریه و فتوای آیت‌الله سیستانی مبنی بر جهاد با داعش در جبهه عراق و سوریه، عملیات‌های مختلفی شکل گرفت.

 

امروز در ایران شاهد دفاع در عمق هستیم

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام)  ادامه داد: حلب به جهت اینکه دومین استان و پایتخت اقتصادی سوریه است، اهمیت داشت و پیروزی جبهه مقاومت در سوریه به واسطه آزادسازی حلب بود؛ از آنجا روند جنگ برگشت و داعش که در جبهه هجومی بود، در جبهه دفاعی قرار گرفت و مرز هوایی و زمینی سوریه وصل شد.

 

گنجعلی بیان داشت: گروه جیش الاسلام که در سوریه فعالیت داشتند و وابسته به عربستان بودند با خفت و خواری از منطقه خارج شدند و به ترتیب مناطق وسیعی از سوریه آزاد شد.

 

وی با تصریح بر اینکه ما مهم ترین اثر این قضیه را دفاع از عمق می‌نامیم، گفت: امروز نه تنها مردم بومی بلکه نظامیان می‌توانند در نقطه صفر مرزی تردد کنند و امنیتی که در مرزها داریم به مراتب بیشتر است و ما دفاع در عمق می‌گوییم.

 

مزدوران بیش از 110 کشور جهان در جنگ سوریه حضور داشتند

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) یادآور شد: طرح خاورمیانه جدید از دیگر کارهایی بود که دشمن انجام داد، به واسطه این طرح، امنیت اسرائیل برقرار می‌شد و یکی دیگر از اهداف این طرح، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ همچنین طرح موصل تا حلب را اجرا کردند که این طرح هم با شکست مواجه شد.

 

سرهنگ گنجعلی در ادامه به دستاوردهای جبهه سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگترین دستاوردی که در صحنه داشتیم، این بود که مزدورانی از بیش از 110 کشور جهان در این جنگ حضور داشتند، گروه دوم برای سرویس اطلاعاتی کشورهای مختلف کار می‌کردند، گروه سوم هم به صورت انتحاری و اعتقادی می‌جنگیدند که عموما وهابیان وابسته به عربستان و بدترین دشمن در سوریه بودند.

 

وی افزود: حتی از کشور خود ما در این جبهه حضور داشتند و می‌جنگیدند؛ دشمن هر چه در توان داشت، نشان دارد و تمام امکانات خود را به کار بست.

 

هنوز تفکر داعش در منطقه وجود دارد/ امروز جبهه مقاومت، جبهه آبروی شیعه و قدرت گرفتن شیعه است

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) تصریح کرد: هنوز تفکر داعش در منطقه وجود دارد اما داعشی که دولت ایجاد کند، در سوریه و عراق نمی بینیم.

 

گنجعلی تأکید کرد: امروز جبهه مقاومت، جبهه آبروی شیعه و قدرت گرفتن شیعه است؛ روزی مردم سوریه حاضر به پذیرفتن ایرانیان نبودند، اما امروز مردم سوریه به ایران دلگرم هستند و امنیت خود را به واسطه ایران می‌دانند.

 

امروز جوانان سوریه و عراق در بسیج مردمی فعالیت دارند

 

وی عنوان کرد: امروز بسیج در مناطق سوریه و عراق، قدرت دارد و جوانان سوریه و عراق در بسیج مردمی فعالیت دارند، امروز مردم سوریه نام‌های علی و زهرا برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند.

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) اضافه کرد: وقتی نخست وزیر اظهار می‌کند که امروز در گوشه کنار اسرائیل، رد پای اسلام را می‌بینم، گزاف نیست، زیرا ارتش فاطمیون و زینبیون، حیدریون، انصارالله و قدس در کنار اسرائیل اردو زدند؛ به همین خاطر حضرت امام (ره) فرمودند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد» و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) فرمودند که اسرائیل 25 بعد وجود نخواهد داشت.

 

خروج از برجام و جنگ اقتصادی با حفظ اسرائیل در منطقه مرتبط است

 

گنجعلی تصریح کرد: خروج از برجام بی ارتباط با این موضوعات نیست، جنگ اقتصادی بی ارتباط با این موضوع نیست؛ تمام هدف این است که اسرائیل را حفظ کنند.

 

وی بیان داشت: ما اول یگانی بودیم که به صورت رسمی وارد سوریه شدیم و آخرین یگان هم در سوریه بودیم، ما در جبهه بوکمال حضور داشتیم و فوعه و کفریا را با همین نسل انقلاب و نسل دهه هفتادی به پیروزی رساندیم و جبهه مقاومت را ترک کردیم.

 

ماهیت جنگ در سوریه با دوران دفاع مقدس تفاوت داشت/جنگ در سوریه، جنگ نیمه سخت بود

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) راجع به مأموریت نبل الزهرا، با اشاره به اینکه یک درصد مردم سوریه شیعه هستند، عنوان کرد: ورود ما به جبهه سوریه از سال 94 کلید خورد، قرار بود که برای آزادسازی 20 هزار نفر مردم سوریه، عملیاتی انجام شود.

 

گنجعلی یادآور شد: ما ابتدا ماهیت جنگ را نمی دانستیم به چه صورت است، ما تصور می‌کردیم این جنگ مشابه دوران دفاع مقدس است اما ماهیت جنگ در اینجا برای ما مشخص نبود.

 

وی ادامه داد: ما دردوران دفاع مقدس، خاکریزی می‌جنگیدیم اما اینجا جنگ نامنظم وجود داشت و ما به آن جنگ نیمه سخت می‌گوییم.

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) به خاطره ای از شهید علیدوست اشاره کرد و افزود: سال 90، شهید علیدوست در شمال غرب روی مین رفت، زمانی که او را به جای امن بردیم، گریه می‌کرد که چرا خدا مرا نمی پذیرد؛ این خاطره نشان می‌دهد که مهدی از کجا دنبال شهادت بود تا در جبهه سوریه به عنوان شهید مدافع حرم به شهادت رسید.

 

 عملیات نبل الزهرا با رمز «یا زهرا» شکل گرفت

 

سرهنگ گنجعلی در ادامه به مأموریت نبل الزهرا اشاره کرد و افزود: در این مأموریت، گروهی از مدافعان حرم برای شناسایی، شبانه به دل داعش رفتند و شب 12 بهمن عملیات آغاز شد، این عملیات با توجه به نام منطقه نبل الزهرا به نام حضرت زهرا نام گرفت و رمز عملیات، «یا زهرا» بود.

 

وی تصریح کرد: از ساعت هشت صبح تا 4 بعد از ظهر دشمن سه بار پاتک زد، داعش و النصره در دو طرف ما بودند و هر دو با تانک و موشک و غیره به ما حمله می‌کردند، در پاتک اول شهید سراجی را از دست دادیم و شهید حسین کاظمی او را به عقب کشاند که فردای آن روز به شهادت رسید، اما رزمندگان مقاومت کردند.

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) افزود: پاتک دوم شروع شد و هشت نفر در محاصره افتادند که دو نفر از مدافعان در محاصره شهید شدند و یک مجروح دادیم؛ پاتک سوم هم بعد از ظهر شروع شد که سنگین تر از دو پاتک اول بود و غروب، راه نبل الزهرا باز شد.

 

سرهنگ گنجعلی یادآور شد: سه روز در آنجا بودیم و رزمندگان شبانه روز مقاومت می‌کردند، روز چهارم عقب نشینی کردیم یک سری از مدافعان ماندند، روز بعد چند نفر در روستاهای اطراف محاصره شده بودند، زینبیون و حزب الله برای کمک آمدند، در این حرکت، 6 نفر از بچه‌ها را در عرض جاده رد کردیم.

 

وی با بیان اینکه مدافعان حرم با تمام توان خود در جبهه‌های مقاومت حضور داشتند، عنوان کرد: بچه‌ها آنقدر خسته بودند که از فرط ضعف می‌افتادند، هوا تاریک شد که چند تا از شهدا را به جایگاه بردیم، فردای آن روز، رزمندگان با لبیک یا زهرا و لبیک یا زینب وارد نبل الزهرا شدند.

 

شهامت و ایستادگی مدافعان حرم را مستندسازی کنیم

 

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) با تصریح بر اینکه ای کاش بتوان شهامت، رشادت و ایستادگی دهه هفتادی را به صورت مستند درآورد، تصریح کرد: بچه‌های جوان و رویش‌های انقلاب ما در صحنه نبل الزهرا چه رشادت‌هایی انجام دادند و پس از آن، ورق جنگ برگشت.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن