ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86972
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۳:۴۹
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
موکب ها در مرز شلمچه مهیای پذیرایی از زوار حسینی

موکب ها در مرز شلمچه مهیای پذیرایی از زوار حسینی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ محرم بزرگترین گردهمایی است تا همه زیر بیرق امام حسین  برای تشکیل و تقویت یک نظام اسلامی یک نظام اهل بیتی بسیج شویم. هر سال با فرا رسیدن محرم‌الحرام  سراسر آبادان و خرمشهر حال و […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ محرم بزرگترین گردهمایی است تا همه زیر بیرق امام حسین  برای تشکیل و تقویت یک نظام اسلامی یک نظام اهل بیتی بسیج شویم.

هر سال با فرا رسیدن محرم‌الحرام  سراسر آبادان و خرمشهر حال و هوای دیگری پیدا می‌کند.

کوچه‌های آبادان وخرمشهر در این ماه رنگ دیگری به خود می‌گیرد و در جای جای این دو شهر بوی محرم می آید .

جوانان و نوجوانان این شهر همه دست به دست هم داده تا بتوانند مراسم این مناسبت را به نحوه مطلوب و در خور و شان نام ابی‌عبدالله الحسین(ع) برگزار کنند، این در حالی‌ست که  آیین‌های خاص با شور و حالی وصف‌ناپذیر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.

در این ایام علاوه بر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی، مساجد و تکایا که با زدن پارچه و پرچم سیاه بر دیوارهای خود همگام با سراسر کشور در عزاداری‌های این ماه شریک می‌شوند، محلات و کوچه‌های قدیمی شهر نیز جلوه دیگری پیدا کرده و سیاهپوش می‌شوند.

در این بین موکب داران نیز آماده هستند تا با استقبال از زائران حسینی در مرز شلمچه اربعین را پرشور تر از سال گذشته برگزار کنند.

یکی از موکب داران خرمشهری میگوید: امسال نیز پر شور تر و با تلاش تر از سال‌های گذشته بطور صد در صد آمادگی لازم را برای برپایی مواکب وخدمت رسانی به زوار اربعین حسینی را داریم .

مسئولان استانی و شهرستانی هم با برگزاری جلسات متعدد برای میزبانی از زائران سید الشهدا برنامه ریزی کرده اند.

برپایی مواکب در مرز بین المللی شلمچه

ولی الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر گفت:امسال 405موکب وایستگاه صلواتی در مسیر تردد زائرین حسینی در مرز بین المللی شلمچه برپا می شود.

وی با اشاره به اینکه مواکب در مسیر سال گذشته استقرار می یابند، افزود: امسال پرشورتر از گذشته اربعین را برگزار می کنیم لذا برای رسیدن به این هدف در تلاش برای رفع دغدغه های سال های گذشته هستیم .

اما عمده ترین مشکل موکب داران موانع تردد خادمان وخودروهایی خدماتی آنها است.

یکی از موکب داران خرمشهری گفت:با توجه به اینکه مسیر تردد زوار خارج از شهر و نزدیک به مرز است کمی مسیر رفت وآمد مشکل است وامیدواریم مسئولین درصدد رفع این مشکل برآیند.

فرماندار ویژه خرمشهرهم از بحث ترافیکی به عنوان دیگر مشکل موجود در منطقه شلمچه در ایام اربعین نام برد و افزود: انتظار می رود امسال نیز این مسئله با دقت نظر بیشتر و برنامه ریزی مطلوبتری انجام شود تا موضوع ترافیک سنگین در شلمچه رفع شود.

شلمچه استراتژیک ترین پایانه مرزی کشور

پایانه مرزی شلمچه یکی از استراتژیک ترین پایانه های مرزی کشور است که در فاصله ١٣٠ کیلومتری مرکز استان خوزستان قرار دارد و همه ساله در مراسم پیاده روی اربعین حسینی خیل عظیمی از مشتاقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از این پایانه برای مشرف شدن به عتبات عالیات استفاده می کنند.

ولی الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر گفت:مرز بین المللی شلمچه همچنان مرز انحصاری اتباع خارجی است و 15موکب توسط اتباع خارجی هم در مرز مستقرخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت کامل در مرز بین المللی شلمچه برقرار است، افزود: در حال حاضر تردد مسافران، زائران و اتباع خارجی به نحو مطلوبی در حال انجام است.

میزبانی مرزهای خوزستان از زوار ۹۵ کشور در ایام اربعین حسینی

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: امسال در ایام اربعین حسینی در مرزهای استان از ۹۵ کشور اتباع خارجی میزبانی خواهیم کرد.

وی افزود:ما باید امسال در مرز چذابه و شلمچه به زائران خدمات ارزنده و شایسته‌ای بدهیم و مشکلات تردد را حل و رفع کنیم.

تامین امنیت زائران اربعین در مرز شلمچه با هماهنگی نیروی انتظامی و منطقه آزاد اروند

ولی‌الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تمام تمهیدات لازم در حوزه خدماتی و نظامی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: امسال برای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی هماهنگی‌های میان سازمان منطقه آزاد اروند و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

وی همچنین افزود: پارکینگ برای خودروهای زائران در ۱۲ نقطه از شهرستان وجود دارد.

اربعین امسال از جایگاه ویژه ای برخوردار است

فرماندار خرمشهر گفت: اربعین حسینی امسال در مقایسه با سال های گذشته از جایگاه ویژه تری برخوردار است.

وی افزود: در اربعین نیز امنیت کامل برقرار خواهد بود و تمامی دستگاه های امنیتی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، سپاهی و حتی مردم به عنوان تامین کنندگان اصلی امنیت نیز دست در دست یکدیگر داده اند و با تعامل، همدلی، هم افزایی و گوش دادن به توصیه مسئولان در تلاش هستند تا امسال اربعین باشکوه تری را شاهد باشیم.

استقرار مواکب واستان های معین در مرز شلمچه

فرماندار ویژه خرمشهر زمان استقرار مواکب را یکم تا پنجم صفر اعلام کرد و گفت: خدمات رسانی مواکب و ایستگاههای صلواتی از پنج صفر آغاز و تا ده روز بعد از اربعین حسینی ادامه دارد.

امسال هم بنظر می رسد شرایط برای تردد آسان زائرین حسینی در مرز شلمچه مهیا شده است و زوار میتوانند با داشتن مدارک لازم سفر آسانی را به همراه داشته باشند.

حیاتی افزود: استان های بوشهر، تهران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و شهرستانهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، ایذه و هندیجان ، استانها و شهرستانهای معینی هستند که در مرز شلمچه مستقر می شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن