ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87023
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
یمن|هشدار نهادهای بین‌المللی درباره مرگ نیم میلیون کودک/ خطر قحطی در پیش است

یمن|هشدار نهادهای بین‌المللی درباره مرگ نیم میلیون کودک/ خطر قحطی در پیش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان بین المللی "کودکان را نجات دهید" در تازه ترین گزارش خود از ائتلاف سعودی – اماراتی و دیگران خواست تا درقبال خطر گرسنگی که یمنی ها را تهدید می کند، مسئولیت پذیر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان بین المللی "کودکان را نجات دهید" در تازه ترین گزارش خود از ائتلاف سعودی – اماراتی و دیگران خواست تا درقبال خطر گرسنگی که یمنی ها را تهدید می کند، مسئولیت پذیر باشند.

این سازمان از حرکت یمن به لبه پرتگاه قحطی و گرسنگی خبر داد و خواستار بازخواست عاملان جلوگیری از رسیدن مواد غذایی و دارو به کودکان شد.

این سازمان درباره احتمال مرگ بیش از نیم میلیون کودک در مناطق درگیری به خاطر گرسنگی شدید تا پایان سال جاری میلادی هشدار داد و گفت که استفاده از اهرم گرسنگی دادن به عنوان سلاح در جنگ ها شرم آور است.

ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی سعودی کشور یمن را از زمین و دریا و هوا تحت محاصره شدید خود قرار داده است.

سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز درباره اوضاع انسانی در یمن هشدار داده و تاکید کرده است: یمن در بدترین بحران انسانی جهان به سرمی برد و به سرعت به سمت قحطی پیش می رود.

مک لوکوک قائم مقام دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفته است که 22 میلیون یمنی نیاز به کمک دارند و خطر قحطی حدود هشت میلیون و پانصد هزار نفر از آنها را تهدید می کند.

در همین راستا، میشل باشلی کمیسیر حقوق بشر سازمان ملل از ائتلاف سعودی – اماراتی خواست تا شفافیت بیشتری در قواعد درگیری خود در یمن ابراز داشته و عاملان حملاتی را که به جان باختن غیرنظامیان در آنجا منجر شده است، مجازات کنند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اوت گذشته در گزارشی درباره جنایت های جنگی نیروهای سعودی و اماراتی و شبه نظامیان دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و مورد حمایت عربستان در یمن و دیگر گروهها منتشر کرد.

یک گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که اکثر قربانیان حملات ائتلاف اماراتی – سعودی غیرنظامی بوه اند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد شمار قربانیان غیرنظامی یمنی از ماه مارس سال 2015 میلادی (تاریخ شروع تجاوز نظامی عربستان به یمن) 6660 نفر برشمرده است.‎این گزارش همچنین از افسران اماراتی یاد کرده است که به شمار زیادی از بازداشت شدگان در یمن تجاوز جنسی کرده اند و خشونت های جنسی مرتکب شده اند.

این گزارش همچنین به نقض حقوق شماری از بازداشت شدگان در مراکز بازداشت اشاره کرده است.پیشتر گزارش های مستند زیادی درباره اعمال انواع شکنجه علیه بازداشت شدگان در زندانهای تحت نظارت امارات در جنوب یمن گزارش شده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن