ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87035
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
  • 173 بازدید
  • ارسال توسط :
رونمایی از تابلوی نقاشی «لشگر فاطمیون»/ بی‌تفاوتی خالق اثر در قبال اهالی رسانه

رونمایی از تابلوی نقاشی «لشگر فاطمیون»/ بی‌تفاوتی خالق اثر در قبال اهالی رسانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایکنا؛ مراسم رونمایی از تابلوی نقاشی «لشگر فاطمیون» آخرین اثر حسن روح‌الامین در قالب نقاشی آئینی و مذهبی، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه 20 شهریور در نگاه‌خانه سوره واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی حوزه هنری و طبق اعلام قبلی روابط عمومی حوزه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایکنا؛ مراسم رونمایی از تابلوی نقاشی «لشگر فاطمیون» آخرین اثر حسن روح‌الامین در قالب نقاشی آئینی و مذهبی، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه 20 شهریور در نگاه‌خانه سوره واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی حوزه هنری و طبق اعلام قبلی روابط عمومی حوزه هنری برگزار شد.

با این وجود، این مراسم بدون هیچ توضیح اضافه‌ای تنها به ثبت چند فریم عکس از حسن روح‌الامین در کنار تابلوی نقاشی و همچنین در کنار مسئولان حوزه هنری خلاصه شد و در حالی که انتظار می‌رفت حداقل خالق این اثر چند کلامی در مورد مختصات این تابلو و موضوعی که در آن مورد توجه قرار گرفته است، توضیح دهد، نسبت به این عمل ابراز تمایل نکرد.

چنین موضعی مورد اعتراض خبرنگاران قرار گرفت و موجب شد تا روابط عمومی و برخی از کارشناسان مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تصمیم بگیرند تا با قرار دادن یک تریبون، شکل رسمی‌تری به مراسم بدهند تا شاید روح‌الامین به این واسطه مجاب شود تا در مورد تابلوی نقاشی‌اش توضیح دهد که در کمال ناباوری متوجه این نکته شدند که این نقاش متعهد و فرزند انقلاب! مراسم را بدون اطلاع و عذرخواهی از جمعی که به عشق هنر عاشورایی به آن محفل آمده بودند، ترک کرده است.

به هر روی تابلوی نقاشی «لشگر فاطمیون» که روح‌الامین آن را با تکنیک رنگ روغن کار کرده است، فوجی از رزمندگان جبهه حق را نشان می‌دهد که همگی پشت به تصویر و روی به سمت جایگاهی دارند که قامت زنی با پوشیه سفیدرنگ (حضرت فاطمه زهرا(س)) برای آنها در حال سخنرانی است. اینکه آیا چنین قابی موقعیت ویژه‌ای را مجسم می‌کند یا آغاز عملیاتی است که رزمندگان به واسطه آن گردهم آمده‌اند و یا پاسخ به این پرسش که چرا در دست آنها بیرق و پرچم‌های زردرنگ به چشم می‌خورد، همگی از جمله مواردی است که روح‌الامین می‌توانست با حفظ روحیه مردمی و هنری خود پاسخگوی آن در جمع خبرنگاران باشد، اما چنین نشد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن