ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87053
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
«العبادی» و «العبیدی» گزینه‌های «النصر» برای تصدی نخست‌وزیری و پارلمان عراق

«العبادی» و «العبیدی» گزینه‌های «النصر» برای تصدی نخست‌وزیری و پارلمان عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از نمایندگان عضو ائتلاف «النصر» در پارلمان عراق خبر داد که این ائتلاف همچنان بر نخست‌وزیری «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق برای دوره آتی اصرار دارد. خبرگزاری «معلومه» عراق امروز (سه‌شنبه) به نقل از «احمد الحمدانی» نوشت: «ائتلاف النصر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از نمایندگان عضو ائتلاف «النصر» در پارلمان عراق خبر داد که این ائتلاف همچنان بر نخست‌وزیری «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق برای دوره آتی اصرار دارد.

خبرگزاری «معلومه» عراق امروز (سه‌شنبه) به نقل از «احمد الحمدانی» نوشت: «ائتلاف النصر “خالد العبیدی” را به دلیل اینکه همه ویژگی‌ها لازم برای تصدی پست ریاست پارلمان را دارد، به عنوان نامزد خود برای ریاست پارلمان عراق انتخاب کرده است».

این نماینده عضو ائتلاف النصر به رهبری العبادی افزود: «معرفی العبیدی به معنای این نیست که [ائتلاف] از نخست وزیر صرف نظر کرده، بلکه این ائتلاف همچنان بر معرفی العبادی برای نخست وزیری در دوره آتی اصرار دارد».

الحمدانی همچنین گفت که ائتلاف النصر عراق از موضع احزاب کُرد این کشور در مورد العبادی مطمئن است و اینکه آن‌ها با او مخالفتی ندارد.

دفتر اطلاع‌رسانی خالد العبیدی صبح امروز خبر داد که او بعد از فشارهایی علیه خود تصمیم گرفته خود را به عنوان نامزد ائتلاف النصر برای تصدی ریاست پارلمان عراق که باید از بین سنی‌های این کشور انتخاب شود، معرفی کرده است.

العبیدی پیشتر از سال ۹۳ تا شهریور ۹۵ وزیر دفاع عراق بود که به اتهام فساد مالی خود و اطرافیانش و همچنین اقدامات غیر قانونی او از سوی پارلمان عراق برکنار شد.

قرار است پارلمان عراق ۱۵ سپتامبر (شنبه آینده)، برای رأی گیری جهت انتخاب نخست وزیر جدید تشکیل جلسه دهد.

با این حال طی این هفته، مخالفت‌ها با انتخاب العبادی برای دور آتی نخست وزیری عراق بیشتر شده است.

مرجعیت دینی عراق دیروز (دوشنبه) از نمایندگان پارلمان خواست، از انتخاب گزینه‌هایی که پیشتر در منصب نخست وزیر بودند، اجتناب کنند.

حیدر العبادی، نخست وزیر فعلی عراق و رئیس ائتلاف النصر و «نور المالکی»، نخست وزیر سابق و رئیس ائتلاف «دولت قانون» پیشتر برای یک دوره نخست وزیر عراق بودند.

از سوی دیگر، بعد از حوادث اخیر استان بصره و به آتش کشیدن شدن چندین مرکز و مقر احزاب عراقی و کنسولگری ایران در شهر بصره، مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف سائرون که با ائتلاف النصر العبادی برای «فراکسیون اکثریت» هم پیمان شده بودند، از او (العبادی) خواست از سمت خود کناره‌گیری کند.

به دنبال این فشارها و درخواست‌ها، خبرگزاری الغد عراق شنبه این هفته نوشت که العبادی برای قانع کردن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به موافقت با تشکیل دولت اضطراری در عراق، ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) به واشنگتن سفر خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن