ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8708
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
  • 259 بازدید
  • ارسال توسط :
با خون مدافعان حرم جهل‌زدایی شده است

با خون مدافعان حرم جهل‌زدایی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، ۲۵ شهریور ماه در همایش ملی آیت بصیرت که در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دفاع از حرمین دفاع از جبهه مسلمانان در برابر یک کشور نیست بلکه دفاع به منظور حفظ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، ۲۵ شهریور ماه در همایش ملی آیت بصیرت که در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دفاع از حرمین دفاع از جبهه مسلمانان در برابر یک کشور نیست بلکه دفاع به منظور حفظ جبهه مقاومت است، اظهار کرد: کافی است تا خط مقاومت در مقابل این جبهه، شکسته شود تمام مردم مسلمان و تمام کشورهای مسلمان در خطر قرار گیرند زیرا احزابی دست‌ به‌ دست هم داده‌ تا کیان اسلام را مورد حمله قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از سیاستمداران بزرگ دنیا رهبر معظم انقلاب را بزرگ‌ترین سیاستمدار عالم می‌دانند، ادامه داد: آن‌ها رهبری را زمان‌شناسی بزرگ می‌دانند و این امری آشکار است و آیت‌الله خزعلی با تمام وجود به رهبر انقلاب اعتقاد داشتند. خط مقاومت در دفاع از امت اسلامی مؤثر است و اگر این سیاست‌ها نبود سنگرها را باید در تهران و مرزهای کشور با هزینه‌های بیشتر می‌زدند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه به برکت خون شهیدان جهل‌زدایی اتفاق افتاده است، افزود: امروز با خون مدافعان حرم جهل‌زدایی شده و بیداری اسلامی در کشورهای یمن، بحرین و عراق رقم‌ خورده است.
حجت‌الاسلام رئیسی آیت‌الله خزعلی را فردی بصیر و بصیرت‌آفرین برشمرد و خاطرنشان کرد: سنگ زیربنای تفکر و اندیشه ایشان که در تمام سیره وی جلوه داشت خداخواهی، اخلاص و جمله معروف «عالم محضر خداست» بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله خزعلی در سلوک خود خدا را می‌دیدند و به او می‌اندیشیدند و سمت و سوگیری‌های ایشان جلوه خداگونه داشت، افزود: وی ولایتمداری زمان‌شناس، مفسری گران‌قدر، بصیری مجاهد بودند که حق استادی بر گردن بسیاری از افراد ازجمله بنده دارند و ادای این حق اگر چه با برگزاری این جلسات امکان‌پذیر نیست اما فرصتی مغتنم است برای سخن گفتن از آیتی از آیات بصیرت که دارای علمی صائب و عملی صالح بودند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه سخن گفتن از ایشان برای نسل جوان و طلاب فاضل و آینده‌سازان کشور مؤثر است، خاطرنشان کرد: اینکه بدانیم ایشان در عرصه‌های مختلف زندگی شخصی و سیاسی کشور چه حرکت‌های با بصیرتی انجام داده‌اند می‌تواند بسیار آموزنده باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی ملاک دانشمندی و دانش را عبودیت تلقی و تصریح کرد: آن‌کسی از همه عالم‌تر است که عبدتر باشد و عرصه عبودیت شاخصی برای دانش است، آنچه می‌تواند شاخصی برای کمال انسان سالک باشد حضور در عرصه عبودیت و بندگی است که آیت‌الله خزعلی به‌حق این ملاک را داشتند.

وی بیان کرد: سخت‌گیری‌ها و سخنرانی‌های آیت‌الله خزعلی قبل از انقلاب از طرفی حاکی از شناختن انکر منکرات یعنی حکومت فاسد و مبارزه با آن و از طرف دیگر سمت و سوگیری‌های ایشان بعد از انقلاب، دفاع از اعرف معروفات زمان یعنی انقلاب اسلامی است. وی برای دفاع از نظام از انجام هیچ خدمتی فروگذاری نکرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آیت‌الله خزعلی در عرصه مسائل اجتماعی بصیرت آفرین، زمان شناسانه جلوه می‌کردند، اضافه کرد: زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی در ایشان احساس مسؤولیتی به وجود آورده بود که شأنی جز ولایت مداری، مسؤولیت پذیری و زمان‌شناسی برای خود نشناسد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آیت‌الله خزعلی در لحظات آخر عمر خود نگران بر زمین ماندن فرمایشات رهبری و تنها ماندن ایشان بودند و این نشان از نورانیت در قلب و دل این عالم زاهد بود.

وی منشاء جاهلیت مدرنی که اکنون گرفتار آن هستیم را جاهلیت ابوجهل دانست و ادامه داد: مواضع این جاهلیت همان جاهلیت قدیم است اما به صورت مدرن جلوه کرده که به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس جهل‌زدایی می‌شود. اگر فطرت، سرشت و نورافکن درونی کم سو شود، حق، خدا و پیامبر را هم نمی‌توان دید.

اگر کسی نورافکن وجود خود و درون خود را کم سو کند هرچقدر هم راه نورانی باشد باز هم نمی‌تواند راه درست را تشخیص دهد مثل کسانی که پیش ائمه بودند اما در خود نورانیتی نداشتند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب قطب نمای انسان‌های سالک الی الله، بصیرت در دین است، افزود: مدار و محور این مهم حق‌گرایی و حق‌مداری است و آیت‌الله خزعلی می‌تواند اسوه و الگویی برای نسل آینده روحانیت موردتوجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی درباره دیگر ویژگی‌های شخصیتی آیت الله خزعلی عنوان کرد: توسل و تمسک به قرآن، توجه به حفظ نهج البلاغه، خداترسی و نظم زیاد در امور از ویژگی‌های بارز این عالم انقلابی بوده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین امتیاز عاشورائیان حکومت بصیرت‌ بر شمشیرهایشان بود، تصریح کرد: در برابر آنها که راه رهبر و مغفرت را می‌شناختند مهم‌ترین بلا در صف مقابل بی‌بصیرتی بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن