ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8714
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
  • 559 بازدید
  • ارسال توسط :
رونمایی از سرود “مدافعین حرم” در قزوین/ظرفیت خوشنویسی قزوین در راستای توسعه فرهنگی بکارگیری شود

رونمایی از سرود “مدافعین حرم” در قزوین/ظرفیت خوشنویسی قزوین در راستای توسعه فرهنگی بکارگیری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار داشت: شهر تاریخی قزوین از دیرباز هنرمندان بزرگی را در دامان خود پروانده و استادان هنرمندی را در رشته‌های مختلف به تاریخ و فرهنگ ایران و جهان معرفی کرده است. وی اظهار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار داشت: شهر تاریخی قزوین از دیرباز هنرمندان بزرگی را در دامان خود پروانده و استادان هنرمندی را در رشته‌های مختلف به تاریخ و فرهنگ ایران و جهان معرفی کرده است.

وی اظهار کرد: خوشنویسی بیش از سایر هنرها در این شهر مینودری رونق و رواج داشته و دارد و بیش از هزار سال سابقه خوشنویسی در قزوین دارای شناسنامه است.

وزیری نژاد عنوان کرد: علاوه بر میرعماد قزوینی ده‎ها خوشنویس دیگر در دوره‌های صفویه و قاجاریه پا به عرصه وجود می‌گذارد که در میان آنها میرزا زین الدین شریفی قزوین سرآمد خط ثلث و درویش عبدالمجید طالقانی نیز سرآمد خط شکسته نستعلیق هستند که جایگاه ایشان کمتر از میرعماد قزوینی در خط نستعلیق نیست.

وی خاطرنشان کرد:طبق نظرسنجی‌ها توسط تیم تحقیقاتی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در پنجمین جشنواره روز قزوین بیش از 87 درصد از مخاطبان برنامه به قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران اعتقاد داشته و  بیش از 50 درصد از مردم ظرفیت هنر خوشنویسی را مهمترین گزینه برای شناسایی قزوین می‌دانند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: عنوان پایتختی خوشنویسی ایران ظرفیتی است که اقتضاء می‌کند تا با نگاه ملی و فراملی جنبه‌های مختلف این هنر را تقویت کرد و زمینه را برای معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت تاریخی و نیز استادان صاحب نام و پرآوازه حاضر این دیار فراهم کرد.

ظرفیت خوشنویسی قزوین در راستای توسعه فرهنگی بکارگیری شود

اکبر اسکندری‌نژاد در اختتامیه چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران به میزبانی استان قزوین از 6 شهریورماه افتتاح شد.

وی بیان کرد: پس از ورود و انتخاب آثار پذیرفته شده برای نخستین بار در کشور مسابقه حضوری برگزار و در راستای تحقق اهداف برگزاری دوسالانه خوشنویسی ایران، شورای سیاست‌گذاری در استان قزوین تشکیل شد.

اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: استان قزوین به نسبت جمعیت و در مقایسه با سایر استان‌های کشور، بیشترین اساتید برجسته کشوری در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله خوشنویسی در خود پرورش داده است که این ظرفیت باید در راستای توسعه فرهنگی بکارگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قزوین مهد خوشنویسی است، ادامه داد: قزوین به سبب سابقه تاریخی در عرصه خوشنویسی میزان دوسالانه خوشنویسی بوده و به عنوان پایتخت این هنر در سطح کشور مطرح است.

اسکندری‌نژاد از دعوت بیش از 50 خوشنویس برجسته در رشته‌های نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نثر و ثلث به منظور شرکت در مسابقات حضوری چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران خبر داد.

تولید سرود «مدافعین حرم» در مرکز سرودهای انقلابی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از تولید سرود زیبای حماسی« مدافعین حرم» در مرکز سرود های انقلابی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خبر داد.

وی افزود: این سرود به منظور بیان رشادت های دلاوران اسلام در جنگ علیه باطل و تکفیری ها، پاسداشت شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع)  و آشنایی نسل جوان با مظلومیت های مدافعان حرم و رشادت های رزمندگان اسلام تولید شده است .

وزیری‌نژاد بیان کرد: این اثر حماسی با آهنگسازی و تنظیم حسام ناظری، شعر محمد حسن ارداقیان، موسیقی، مهدی احمدی، تنظیم و صدای ستار سهرابی و نماهنگ مجید حدادی  تولید شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این سرود در اولین یادواره کشوری شهدای حرم که 25 شهریور ماه سال جاری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین رونمایی و اجرا شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن