ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87149
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
بررسی اوضاع وخیم حقوق بشر در عربستان و جنایت‌های این کشور در جنگ یمن

بررسی اوضاع وخیم حقوق بشر در عربستان و جنایت‌های این کشور در جنگ یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سی و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، اوضاع وخیم حقوق بشر در عربستان سعودی و جنایت‌های این کشور در جنگ یمن را بررسی کرد.   سازمان‌های بین المللی و عربی حقوق بشر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سی و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، اوضاع وخیم حقوق بشر در عربستان سعودی و جنایت‌های این کشور در جنگ یمن را بررسی کرد.  

سازمان‌های بین المللی و عربی حقوق بشر در ژنو به سطح خطرناک وضع حقوق بشر در عربستان پرداختند، به ویژه که فعالان بازداشت شده در عربستان ممکن است با حکم اعدام روبرو شوند.

خبرنگار شبکه المیادین در ژنو گفت: در سی و نهمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو، نقض حقوق بشر در عربستان زیر ذره بین قرار گرفت. کمیسر جدید حقوق بشر سازمان ملل بخشی از نخستین سخنرانی خود را به موارد نقض حقوق بشر در یمن یا در داخل عربستان اختصاص داد و تاکید کرد فعالانی که خواهان آزادی بیان هستند با برخورد‌های فیزیکی روبرو می‌شوند که گاهی به حد مجازات اعدام می‌رسد. سازمان‌های مدافع حقوق بشر، در جلسه ویژه‌ای به بیان واقعیت اوضاع عربستان پرداختند.  

مایکل پین، نماینده جمعیت آمریکایی‌های طرفدار دموکراسی و حقوق بشر در این جلسه گفت: «در طول سال‌های گذشته با شماری از سازمان‌های مردم نهاد برای آماده کردن شش گزارش همکاری کردیم که شامل جزئیات تخلفات از جمله تبعیض، تشدید فشار بر جامعه مدنی و فعالان، حقوق مدنی، آزادی بیان و آزادی سیاسی و شکنجه و مجازات اعدام بود. می‌توانم بگویم اوضاع از پنج سال پیش به طور چشمگیری وخیم‌تر شده است. در این مدت شاهد موج بازداشت فعالان و روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر بوده‌ایم.» 

در ادامه این گزارش آمده است: نبود هیچ چشم اندازی برای تغییر در برابر سازمان‌های حقوقی و فعالان سعودی باعث شد این افراد از جامعه جهانی درخواست کمک کنند. فعالان سعودی با توجه به اقدام اخیر کانادا به نقش طرف‌های خارجی برای تغییر در داخل عربستان امیدوار هستند.  

یحیی عسیری، رئیس جمعیت حمایت از حقوق بشر در عربستان به المیادین گفت: «تنها راه متوقف کردن تخلفات حکومت سعودی، اعمال فشار بر آن است. اعمال فشار نمی‌تواند از داخل عربستان صورت گیرد، زیرا صحنه داخلی عربستان به طور کامل محدود و سطح سرکوب بسیار هولناک است. همه کسانی که در داخل کشور از مقامات سعودی انتقاد کردند، اکنون زندانی هستند.» 

خبرنگار این شبکه خاطرنشان کرد: سازمان‌های مدافع حقوق بشر از دشواری پرداختن به همه موارد نقض حقوق بشر در عربستان با توجه به نظارت شدید بر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سخن می‌گویند. در کنار جرایم سعودی‌ها در یمن – که بزرگترین پرونده مطرح در نشست‌های فعلی شورای حقوق بشر خواهد بود- تخلفات در حق فعالان مدافع آزادی بیان به ویژه زنان و اقلیت‌ها در عربستان، مورد توجه شمار زیادی از سازمان‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است. شماری از کشور‌ها از جمله برخی کشور‌های اروپایی هم طرح انتقادات مستقیم و صریح از مقامات سعودی را آغاز کرده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن